Tv-lands Forum: 303 - Wichita Linebacker (aka Friday Night Sleights) - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

303 - Wichita Linebacker (aka Friday Night Sleights) Torsdag 28 juni 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 27 augusti 2006 - 00:01

Officiell avsnittsbeskrivning:

Citat

Veronica is hired by a campus football player to help him find his stolen playbook before the next practice, or risk losing his scholarship. As a result of the expose Veronica wrote about the campus sorority, Dean O'Dell (guest star Ed Begley, Jr., "Arrested Development") threatens to expel her if she doesn't reveal one of her sources. Logan tells Veronica his schedule is keeping them apart, but she realizes he has been spending time participating in illegal gambling. Meanwhile, Veronica convinces Keith to hire Weevil to assist with office work at Mars Investigations. Percy Daggs III, Tina Majorino, Ryan Hansen, Julie Gonzalo and Chris Lowell also star.

Gästskådespelare: Ed Begley Jr

Spoilers:
I det här avsnittet kommer vi få se Weevil igen, han har inte varit med i de två tidigare avsnitten. Han har precis kommit ut från fängelset, men inte för det han gjort mot Thumper. Han jobbar på en biltvätt, ett obligatoriskt jobb efter fängelset, när han och Veronica träffar på varandra av en slump. Han tycker inte jobbet är något kul, hamnar i bråk med sin chef och blir av med jobbet och behöver Veronicas hjälp. Veronica hjälper honom få ett jobb på Hearst. Efter det här avsnittet är Weevil med i serien/olika storylines som vanligt.

I det här avsnittet kommer vi få en Wallace/Logan storyline.

Titeln "Friday Night Sleights" är säkert tagen från filmen/nya serien Friday Night Lights (som RT fick erbjudande att leda men tacka nej) och det kommer då handla om amerikansk fotboll. Vi få se följande karaktärer: (amerikanska) fotbollsspelare och personer runt det, som den snygge Kurt och Coach Fry. Dessutom en känslig hippie vid namn Larry och nördiga collegestudenten Darren.

Enligt Jason Dohring har de spelat in några väldigt bra LoVe-scener som han hoppas fansen kommer gilla. I det här avsnittet skaffar Logan en ny bil, den nya bilen är en svart Range Rover.

Olika scener från avsnittet: Tränare Fry är hård mot Kurt, Veronica är avundsjuk på Logans vänner, Logan kommer körande i sin bil och hälsar på Veronica, Veronica och Logan promenerar och pratar ut, Veronica sätter avlyssning på Logans bil.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 08 september 2006 - 14:57

Tydligen ska detta vara den nya titeln på avsnittet: Witchita Linebacker, från ett script någon säljer på eBay.

Jag gillade verkligen Friday Night Sleights, inte lika förtjust i det nya.

0

#3 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 08 september 2006 - 15:17

Säljer ett script? Inte ens jag är så spoilergalen ;)
"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#4 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 23 september 2006 - 12:11

Stills:
(Avslöjar ett guest appearance!)
1, 2, 3, 4, 5.
♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 23 september 2006 - 12:43

Men vem är det? Det var nog från det här avsnittet som de visade bakom kulisserna på den där ET CW Launch-programmet.

0

#6 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 23 september 2006 - 12:47

Det är den där Devlin som gjorde the ET special, ja.
♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#7 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 30 september 2006 - 19:44

Har lagt till den officiella avsnittsbeskrivningen i första inlägget. Det här tycker jag låter helt fantastiskt: Weevil och Keith jobba ihop! Eli. Sheriff. :)

0

#8 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 30 september 2006 - 20:39

Hurra för Keith/Weevil-scener! Älskar deras "Eli. Sheriff."-grej, det är en av de där små detaljerna i VM som alltid gör mig glad. :wub

Innehåller spoilers om kommande avsnitt: Oh, Logan... Jag trodde verkligen han skulle lyckas hålla sig på mattan åtminstone 6 avsnitt! Det skulle vara mer intressant om de gjorde slut pga av något annat den här gången. Men det ska väl till bra mycket innan Veronica ens överväger tanken på Piz, som inte alls är hennes typ och som jag inte alls kan se med henne ens för 5 minuter. :hmpf Kunde de inte parat ihop V med Lamb eller Weevil istället?
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#9 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 30 september 2006 - 21:10

Kanske lite spoilrigt om framtida avsnitt i ena delen du skriver? Jag lägger till en varning på det.

Älskar också alla små detaljer, just Eli/Sheriff var en sån sak jag log otroligt mycket åt. Ska bli väldigt intressant att se lite nya kombinationer av karaktärer i serien, det har ju varit väldigt uppdelat tidigare. Det tog nästan två säsonger innan vi fick en ordentlig Wallace/Logan scen ihop.

0

#10 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 30 september 2006 - 22:29

Mmm, Wallace/Logan! Det finns en hel del intressanta kombinationer jag skulle vilja se ha scener ihop. Skulle gärna se Wallace och Weevil, intressant nu när det gått så långt sedan piloten och flaggstången.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#11 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 8 januari 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 11 oktober 2006 - 17:06

Det jag gillar mest med den här avsnittsbeskrivningen är helt klart Weevil! Och att han ska samarbeta med Keith kan nog bli spännande :) Jag gillar däremot inte att det verkar som att LoVe har problem. För jag antar att hon inte blir så glad när hon får reda på att han håller på med olaglig gambling istället för att umgås med henne.
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#12 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 12 oktober 2006 - 01:57

Trailer
Opening scene

LoVe verkar rätt söta, fast baserat på beskrivningen för avsnittet varar väl det inte. Ed Begley som dekanus och konsekvenser av artikeln, Veronica kände att hon fegade ur, kommer hon fega ur igen och "tjalla"? Piz verkar vara lite för hyperaktiv emellanåt. Chill.

Verkar väldigt lovande.

0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 12 oktober 2006 - 12:16

Jag hoppas LoVes kärleksproblem inte innebär att de gör slut, det är för tidigt i säsongen för det! V/D fick ju ändå typ 9-10 avsnitt, vi borde i alla fall få hälften... :hmpf
Var lite orolig över dekanus, att han bara skulle vara dryg, men han verkar bli en bra skurk istället! Hoppas verkligen V kommer på ett sätt att bevara sin källa utan att bli utkastad.
Håller helt med om Piz - tagga ner grabben! Ta några chill pills. Eller en hel burk.
- Abed, Community
0

#14 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 12 oktober 2006 - 14:16

Efter att ha tittat genom hela säsong 2 och de första avsnitten av säsong 3 på 1 vecka så känns det verkligen att man inte har nåt nytt VM att titta på nu. Jag blir frestad att se trailern och Opening scene. Men då får jag mindre att se nästa vecka så nej. Jag ska försöka hålla mig borta. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#15 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • Gick med: 8 januari 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 12 oktober 2006 - 16:29

Jag gillade öppningsscenen :) Scenen med LoVe var gullig. Men det verkar ju inte hålla så långt i avsnittet :/

Börjar få riktigt VM abstinens nu. Redan.
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#16 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 12 oktober 2006 - 16:36

Vad tror du jag har då? Jag har sett intro delen minst 5 gånger idag för att hålla min VM abstinens i shack. Jag har ju blivit van vid att se 2-4 avsnitt om dagen nu. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#17 Medlemmen är offline   Catholic Block Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 juli 05

Postad 12 oktober 2006 - 18:55

Opening scene: Mycket bra men varför tittar Veronica på fotboll i början? Skumt. Knivig situation sen där också.

Verkar vara ett riktigt bra avsnitt.
A sweet, stupid pig
0

#18 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 12 oktober 2006 - 19:01

CB vad menar du med knivig situation?

Sen håller jag med om att det är lite konstigt att V bara sitter där, varför skulle hon göra det? Hoppas det kommer någon bra förklaring, typ att hon och Logan bestämt träff där, och "opening scene" brukar vara klippt, det är inte hela första scenen. LoVe slutar ju t ex väldigt abrupt där.

En tanke om beskrivningen: En "play book" tänkte jag mig först ha något att göra med fotbollen, men det har med spelandet att göra istället? Han spelar med pengar, det kan inte avslöjas, då förlorar han sitt stipendium och så kommer V över info om att Logan också spelar?

0

#19 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 12 oktober 2006 - 19:50

Illyria: Det låter som en väldigt trolig teori. Jag tyckte det verkade konstigt att V skulle bara spionera på Logan, han har ju hittils skött sig exemplariskt.
- Abed, Community
0

#20 Medlemmen är offline   Catholic Block Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 juli 05

Postad 12 oktober 2006 - 20:00

Visa inläggIllyria, 12 Oct 2006, 20:01 skrev:

CB vad menar du med knivig situation?
Jag menade på slutet av scenen, med dekanus, om hon ska avslöja eller vara tyst om det. Moraliska dilemman är ofta intressant.
A sweet, stupid pig
0

#21 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 12 oktober 2006 - 20:02

I see. Trodde du menade något med LoVe var knivigt, vilket det väl iofs kan bli om Logan ljuger för Veronica...

Om min teori om beskrivningen stämmer skulle det passa bra in, för jag skulle verkligen inte vilja se Veronica börja snoka på egen hand utan anledning.

0

#22 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 13 oktober 2006 - 13:04

Spekulation: Jag vet inte exakt vad kvinnan i juryn i 210 var på Hearst, men hon sa "You're our kind of student. I'd fight for you." Jag hoppas de tar tillbaka henne nu, hon skulle kanske kunna hjälpa V så hon slipper avslöja nån källa för att inte bli utkickad? Jag minns det där "I'd fight for you", jag tänkte när hon sa det att det kanske skulle komma in i bilden förr eller senare, särskilt med tanke på Vs förmåga att skapa fiender.
- Abed, Community
0

#23 Medlemmen är offline   AD Ikon

• Work Dork Lover
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 11 maj 04
  • FrÃ¥n:Sweden

Postad 18 oktober 2006 - 04:51

Bra avsnitt, tyvärr inte så intressant som de andra 2 då jag inte brydde mig så mycket om hela "lost play-book" saken, men fanns lite bra scener här och där. Elia är tillbaka, roligt att se honom, sig själv är han fortfarande... men han har gått upp några kilo kan man se ;D. Jag gilla honom som detektiv, synd bara att han var tvungen att förstöra det för sig :(, han kommer iaf vara nära Veronica hela tiden nu och kan hjälpa henne med tillträde till nästan överallt i skolan vilket kommer komma till stor nytta för henne.

En annan bra sak var också med tidningen och tjejen i mitten de skulle vilja våldta... vilket kom att ske på slutet av avsnittet, spännande fortsättning skall det nog bli, kan knappast vänta att få reda på vem det är som våldtar alla dessa tjejer på campus, och något säger mig för att göra denna säsongen den bästa och mest spännande hit tills kommer kanske nog Veronica bli ett av offren också för att hon snokar i det hela allt för mycket, eller vad tror ni?

Logan är så tråkig, skicka honom någonstans på semster så vi slipper honom under några avsnitt.

Piz är rolig, gillade honom i 'Life as we know it' också, samma typ av karaktär här, ska bli roligt att se var hela saken med honom kommer gå.

Hon är tio i sex och jag ska lägga mig nu drömma lite om nästa avsnitt, gonatt! :P
wovv
0

#24 Medlemmen är offline   HumanAddiction Ikon

• Tv-recensent
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 21 april 06
  • FrÃ¥n:Nyköping

Postad 18 oktober 2006 - 06:29

Tyckte inte att det var något speciellt bra avsnitt. Jag börjar bli lite besviken. Kom igen nu! Jag vill se lite Welcome Wagon klass på avsnitten. Kul att se Piz igen, även om han inte hade någon större betydelse i avsnittet. Vart är Wallace?

Logan är urtråkig. Dumpa!

Kul att se Weevil. Hade dock velat se honom kvar hos Keith. Men så blev det ej. Hoppas han kan göra lite good work på skolan istället.

Roligaste quotes:

Veronica: Eli Navarro. Remember?
Keith: You mean Weevil? Veronica, please.
Veronica: Dad, I'm serious.
Keith: Oh I don't know, all those times I arrested him he never struck me as great secretary material. Didn't he get busted for murder?
Veronica: Assault.
Keith: See, so he's not even a very good murderer.
Peter Petrelli - Do you ever get the feeling that you were meant to do something extraordinary?
0

#25 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 18 oktober 2006 - 10:47

Det här tyckte jag var det klart bästa avsnittet den här säsongen efter premiären och jag hoppas säsongen fortsätter i den här riktningen. Avsnittet hade mer VM-känsla än de två tidigare och det var härligt att få se Weevil igen, han platsar verkligen i serien. Och numera, efter bara tre avsnitt, känns nya openinc credits som de alltid varit så här och de passar perfekt.

CotW var kanske inte superintressant, men Veronicas utredning och undercover fungerade perfekt så det blev ett bra fall och det var precis det här jag saknat. Det kändes mer som gamla VM och det går hem hos mig. Sen var det ett litet sidofall där dekanus tänker kicka ut V och hon löser det fallet och samtidigt skaffar Weevil ett jobb som också fungerade riktigt bra. Och Weevil som detektiv, visste han skulle klara det bra, men såklart han gå och slår ned killen. Precis Weevils stil och jag tror inte han skulle lära sig att inte göra annorlunda, han vill se rättvisa på en gång, inte senare. Det kan vara bra att ha honom på Hearst också, V kan be honom om tjänster att komma in i låsta delar av skolan osv?

LoVe och deras vara och icke vara: Vi är inte direkt bortskämda med LoVe-scener men här fick vi faktiskt en hel del. :) Även om inte allt var bra/perfekt. Veronica som stalker är inte helt obekant, och det är något hon gör, men kanske lite obekvämt när det gäller Logan. Dock kan jag förstå henne när han är så undandragande och inte vill spendera tid ihop, men sen förstår jag inte hennes behov av att han ska vara så inne på college som hon är. Han har aldrig varit intresserad av skolan tidigare och jag kan inte se honom bli det så plötsligt heller. Och är det något fel på att göra "vanliga" saker också? Där har Logan rätt att hon dömmer honom en del, men det är verkligen 50/50, ingen har mer rätt eller fel. Bra att de pratade ut på slutet och roligt när Veronica satte upp skylten med closed. :grin

Annat:
Logans nya bil var bara en ny bil, Xterran hade åtminstone lite personlighet, precis som LeBaron. V:s nya bil går det ju att skämta om och kommentera även i det här avsnittet, men så mycket mer ger den inte. It's ugly.

Har de ändrat utseendet på flashbacks? Tyckte flashbacksen från vad fotbollsspelaren gjort var konstiga och jag gillade inte dem.

Piz är lite väl over the top emellanåt och det skulle gärna få lugnas ned några grader men annars är han helt okej. Saknade Mac och Wallace och Lamb har vi bara fått se i en scen hittills.

Har varit lite orolig för Ed Begley så jag inte är så förtjust i hans skådespel annars, men han var rätt okej här.

Negativt:
Scenen på dekanus kontor med de skrikande tidningspersonerna var jobbig, likaså radioprogrammet gick åt det hållet. Jag gillar inte hur lampoons vs feministerna framställs, det känns alldeles för stereotypiskt och jag hoppas verkligen de kan göra något med den storylinen.
Nitpick: Fotbollsspelaren var lång och scenerna när han och flickvännen gick i korridoren med Veronica kändes därför något underligt filmad.

Men överlag ett riktigt bra avsnitt, förstår inte vad ni andra klagade på alls.

0

Dela med dig av detta ämne:

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne