Det här tyckte jag var det klart bästa avsnittet den här säsongen efter premiären och jag hoppas säsongen fortsätter i den här riktningen. Avsnittet hade mer VM-känsla än de två tidigare och det var härligt att få se Weevil igen, han platsar verkligen i serien. Och numera, efter bara tre avsnitt, känns nya openinc credits som de alltid varit så här och de passar perfekt.
CotW var kanske inte superintressant, men Veronicas utredning och undercover fungerade perfekt så det blev ett bra fall och det var precis det här jag saknat. Det kändes mer som gamla VM och det går hem hos mig. Sen var det ett litet sidofall där dekanus tänker kicka ut V och hon löser det fallet och samtidigt skaffar Weevil ett jobb som också fungerade riktigt bra. Och Weevil som detektiv, visste han skulle klara det bra, men såklart han gå och slår ned killen. Precis Weevils stil och jag tror inte han skulle lära sig att inte göra annorlunda, han vill se rättvisa på en gång, inte senare. Det kan vara bra att ha honom på Hearst också, V kan be honom om tjänster att komma in i låsta delar av skolan osv?
LoVe och deras vara och icke vara: Vi är inte direkt bortskämda med LoVe-scener men här fick vi faktiskt en hel del.

Även om inte allt var bra/perfekt. Veronica som stalker är inte helt obekant, och det är något hon gör, men kanske lite obekvämt när det gäller Logan. Dock kan jag förstå henne när han är så undandragande och inte vill spendera tid ihop, men sen förstår jag inte hennes behov av att han ska vara så inne på college som hon är. Han har aldrig varit intresserad av skolan tidigare och jag kan inte se honom bli det så plötsligt heller. Och är det något fel på att göra "vanliga" saker också? Där har Logan rätt att hon dömmer honom en del, men det är verkligen 50/50, ingen har mer rätt eller fel. Bra att de pratade ut på slutet och roligt när Veronica satte upp skylten med closed. :grin
Annat:
Logans nya bil var bara en ny bil, Xterran hade åtminstone lite personlighet, precis som LeBaron. V:s nya bil går det ju att skämta om och kommentera även i det här avsnittet, men så mycket mer ger den inte. It's ugly.
Har de ändrat utseendet på flashbacks? Tyckte flashbacksen från vad fotbollsspelaren gjort var konstiga och jag gillade inte dem.
Piz är lite väl over the top emellanåt och det skulle gärna få lugnas ned några grader men annars är han helt okej. Saknade Mac och Wallace och Lamb har vi bara fått se i en scen hittills.
Har varit lite orolig för Ed Begley så jag inte är så förtjust i hans skådespel annars, men han var rätt okej här.
Negativt:
Scenen på dekanus kontor med de skrikande tidningspersonerna var jobbig, likaså radioprogrammet gick åt det hållet. Jag gillar inte hur lampoons vs feministerna framställs, det känns alldeles för stereotypiskt och jag hoppas verkligen de kan göra något med den storylinen.
Nitpick: Fotbollsspelaren var lång och scenerna när han och flickvännen gick i korridoren med Veronica kändes därför något underligt filmad.
Men överlag ett riktigt bra avsnitt, förstår inte vad ni andra klagade på alls.