Tv-lands Forum: 304 - Charlie Don't Surf - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

304 - Charlie Don't Surf Torsdag 5 juli 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 27 augusti 2006 - 00:10

Officiell avsnittsbeskrivning:

Citat

When Logan (Jason Dohring) is informed that his inheritance is running low, he become suspicious and enlists Veronica's (Kristen Bell) help to sort through his financial records. Veronica uncovers that large sums of money have been going to a man named Charlie Stone (Matt Czuchry). Meanwhile, Keith is hired by Harmony (Laura San Giacomo) to investigate her cheating husband. Percy Daggs III, Francis Capra, Tina Majorino, Ryan Hansen, Julie Gonzalo and Chris Lowell also star. Jason Bloom directed the episode written by Diane Ruggiero and Jason Elen.

Beskrivning från Tv Guide:

Citat

Logan believes his accountant is stealing money from his trust fund so he asks Veronica to investigate; Dick hires Veronica, on behalf of his fraternity, to prove that his fellow frat brothers aren't involved with the rapes on campus after an article in the school paper suggests there is a connection between the two; Keith becomes attracted to a woman who hires him to follow her husband and find out if he is cheating on her.

Gästskådespelare: Matt Czuchry (från Gilmore Girls), Laura San Giacomo

Spoilers:
Alia Shawkat, som gästspelade i 216 - The Rapes of Graff, kommer gästspela även i detta avsnitt. (händer inte längre) Matt Czuchry, från Gilmore Girls, kommer gästspela. Han kommer spela en karaktär vid namn Charlie Stone och Charlie är Logans halvbror.

Andra karaktärer i avsnittet: Charleston Chu, frat-kille i 20-års åldern som är amerikansk asiat, ytterligare en man i 40-års åldern, Avi, som är en tuff och girig affärsman, och Charlotte, en tjej i 20-års åldern, också amerikansk asiat, som är snygg och sexig.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 23 september 2006 - 00:08

Två nya avsnittsbilder på Love! som jag tror är från det här avsnittet, finns i galleriet på NN.

0

#3 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 23 september 2006 - 00:18

:crush

Detta inlägg har redigerats av xani: 23 september 2006 - 00:18

♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#4 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 23 september 2006 - 12:13

Stills:
1, 2, 3, 4, 5, 6.
♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 06 oktober 2006 - 22:25

Har lagt till den officiella avsnittsbeskrivningen i första inlägget.

0

#6 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 06 oktober 2006 - 22:31

Hur är det, ska Alia Shawkatt vara med i det här avsnittet eller inte? Jag har sett olika bud överallt på nätet. :/

Och Lauras karaktär heter HARMONY?! Hur ska jag nu kunna se henne utan att direkt tänka på Buffys Harmony? Oy vey!
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#7 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 06 oktober 2006 - 22:37

Alia Shawkat gästspelar inte, det gick inte ihop med deras schema.

LSG: Buffy-Harmony var också det första jag tänkte på. Hoppas det inte finns några som helst likheter utöver namnet!

0

#8 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 06 oktober 2006 - 22:44

Hehe, vi är så Buffy-skadade. :hehe Jag hoppas verkligen hon inte har blont hår. Hon hade röd-brunt hår i JSM, right?

Synd med Alia, såg att detsamma gällde för Michael/Dean? Väldigt trist.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#9 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 12:48

Hurra! Vi ska få se Logan surfa! De har ju nämnt det sedan s1 men vi har aldrig fått se det! Intervju där Logan och Logan diskuterar deras surf-lektioner och hur de ska genomföra en Logan-tävling. Awesome.
- Abed, Community
0

#10 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 18:00

Äntligen? Det är ju verkligen på tiden att vi ska få se någon surfare faktiskt surfa. :) (utom den där artikeln V skrev i ett avsnitt i början på s1)
Jason och Matt är roliga i intervjun, hoppas det blir ett lika bra avsnitt, att de fungerar ihop onscreen också. Och den där Logan-tävlingen är precis sånt som får mig att tycka jag bor på fel plats i världen.

0

#11 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 20:41

Håller helt med! Ska bli så kul att få se honom surfa. Jag tittar på GG också, och det ska bli underligt att se GG-Logan surfa... :hehe
Har det förresten nämnts någonstans om Charlie är/säger sig vara Logans halvbror på pappas eller mammas sida? "Inheritance" kan väl innebära Lynns pengar också, om han inte redan satt sprätt på dem? Haaron känns ju såklart mer troligt, men kan Logan verkligen ha hunnit få hans pengar än? Han måste ha fått väldigt lite pengar om hans arv redan håller på att ta slut efter max 3-4 månader! Antar att Haarons Oscar-staty inte var så mycket värd? :P
- Abed, Community
0

#12 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 20:56

Det som sagts om MC:s karaktär var spoilers Ausiello tydligen inte skulle läcka ut, men nu vet alla (som läser spoilers). ;) Jag tror som du skriver att det verkar mest troligt att det är Aaron, varför skulle han annars dyka upp nu? Lynn har ju varit "död" ett bra tag och hon hade ju inte speciellt många pengar till att börja med? Iofs så borde ju Aaron har mycket mer pengar, vore konstigt om de tog slut så fort... Men jag tror ändå på Aaron.

0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 21:17

Är allt som vi vet om honom spoilers Ausiello inte skulle läckt ut?
När Lynn dog tog det ju många avsnitt innan de läste testamentet. Lynn hoppar väl i 1x12 och testamentet läses inte upp förrän 1x19. Var det bara pga att det inte fanns nån kropp? Det verkade ju som att alla antog att hon var död och de hade begravning och allt?
Intressant bit från uppläsningen av Lynns testamente:
BARRY: All right, I’ll skip to the relevant paragraph here. To my son Logan, I bequeath my art collection as well as all of my personal effects in the house. In addition I leave him the balance in my investment account, held with JP Morgan, totalling $115,000.
Så jag vet inte hur mycket det är för en professionell slösare som Logan, men den första meningen är intressant...
- Abed, Community
0

#14 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 21:58

Jag tror det är allt, det Ausiello inte skulle säga var et där med att de är halvbröder.

Menar du att det är intressant att det står "to my son Logan", som i att det finns fler barn? Tror det dröjde extra länge med Lynn pga utredningen, det måste väl gå en tid att få någon dödförklarad utan att kroppen hittats.

0

#15 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 10 oktober 2006 - 23:43

Nej, det jag syftade på var väl snarare "All right, I’ll skip to the relevant paragraph here". Det kan innebära att han hoppade över juridiskt mumbojumbo, men det fick mig att undra vad som stod i de paragrafer som inte hade med Logan att göra. Att de säger "to my relative, Name" är rätt så standard i TV-serier väl? Men jag har något vagt minne av nån serie där det där med "relevant paragraf" var med och betydde att någon annan var med i arvet.
Hmm. Jag tror att jag överanalyserar lite här... ;) Han är säkert Haarons.
- Abed, Community
0

#16 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 18 oktober 2006 - 22:37

Opening scene

Veronica är nervös inför middagen? Vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Parker slänger igen dörren, she's still mad. Försöker det igen, still funny. :) Och sen berättar Veronica, väldigt bra. Fast det borde kommit tidigare, speciellt om de försöker locka nya tittare. Hade varit en väldigt bra motivation i 302 också.

0

#17 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 18 oktober 2006 - 22:51

Ooh, I like, I like! :yes Urgullig scen med Logan, Veronica och Keith! Min inre LoVe-shipper måste nu ta en paus för att jubla över att de är på föräldra-stadiet (ahem, förutom att Logan inte har några föräldrar att ta hem V till... :look).
Meanwhile, jag är överlycklig att hon berättade för Parker, och att Parker fått en bättre peruk än i 302, men jag önskar Mac varit där. Babysteps - jag tror V behöver lite uppvärmning innan hon öppnar den dörren för jag misstänker att Mac inte direkt kommer välkomna nyheten.
Jag har en väldigt väldigt bra känsla inför nästa avsnitt, jag tror det kommer vara bra. Men ack, dumma öppningsscen, jag som faktiskt inte hade så farliga abstinensbesvär just nu! Är det nästa vecka än?
- Abed, Community
0

#18 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 18 oktober 2006 - 23:46

Jag känner mig verkligen utanför här. Men det är mit eget fel för att vilja vara totalt spoilerfri inför nästa avsnitt. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#19 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 19 oktober 2006 - 10:36

Opening scene: Glömde ju nämna Parkers peruk och den ser mycket bättre ut, tack och lov. Gillar verkligen scenen med henne och V också, Parker är ingen ny störig karaktär a la Jackie, ännu ett tack och lov. Något som är fel dock: Veronica nämner Shelly Pomerys fest som "end of the year party summer 2004" när det var i december 2003...

0

#20 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • Gick med: 8 januari 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 19 oktober 2006 - 11:36

Ang. opening scene: Ser ut att bli ett lika bra avsnitt som 3x03 :) Älskade första scenen. Tycker inte det är något oroväckande att Veronica är nervös under middagen. Det skulle jag också vara om min pappa skulle äta middga med min pojkvän. Kul att V hjälper L också, det innebär ju fler LoVe scener :ok Och tack och lov för att Veronica berättar för Parker! Det var på tiden. Och tack ännu en gång för att Parker bytt peruk :)
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#21 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 21 oktober 2006 - 23:40

Hmm... Såg om öppningsscenen och något slog mig: Ni tror inte att Veronica säger fel med flit, om Shelley Pomroys party? Hon kanske säger att det var på sommaren för att Mac inte ska få veta att det var Beaver som våldtog henne? "End of the year party" kan ju tolkas som att betyda både slutet på året och skolåret.
- Abed, Community
0

#22 Medlemmen är offline   Ed* Ikon

• Kameraman
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 24 oktober 06

Postad 25 oktober 2006 - 13:05

Troligen det sämsta avsnittet någonsin. Kul att Dick fick lite utrymme men annars worthless.

S3 har blivit tristare per avsnitt tycker jag. Man måste kolla ett gäng episodes efter varandra för att det ska kännas som om det händer något. Fast det kan vara jag också, jag har kollat både S1 och S2 i sträck. Eller det kan vara den nya formen med kortare mysterier och mindre små-mysterier. Eller det kan vara avsaknaden av High School-miljön där man såg fler kända karaktärer glimta förbi per avsnitt.

Håller tummarna för att något spännande händer snart.
0

#23 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 25 oktober 2006 - 15:29

Jag tyckte avsnittet var riktigt bra. Det var ett arc avsnitt så de CotW som var med var en aning svagare.
Dick var verkligen asskön i den här avsnittet. Alla hans roliga repliker som "Their here" och när han pratar med Keith. :hehe
Kul hur alla killarna försökte använda det mörka rummet till att klämma på tjejer och fastnade i råttfällor. :P
Trots de svin de är så är det roligt att se dem i scener med Veronica. Heh, så hon klädde sig för att ingen skulle bli intreserad av henne. :grin
Veronica gör sig verkligen ovänner med de våldtagna tjejorna. Jag gillar inte riktigt hur bichiga de framställer dem i serien, om jag ska vara ärlig. Man får ingen chans att känna för dem och vad som hänt dem för man är upptagen med att bli irriterad på dem och tycka de är bitchiga.
Och grejen med att de vill att alla killar ska straffas för våldtäkten. Att Veronica friar det där brödrarskapet betyder ju inte att hon är på våldtäktsmannens sida. Men de verkar mer vilja straffa män än att den riktiga ska åka fast. Som att alla män var orsaken till det.

ÄNTLIGEN nämner hon för någon att hon blev våldtagen. Till Parker, som fortfarande var arg på henne. Parker förlät henne och... blev sedan arg igen.
Saknar Mac. Men detta betyder att vi får se mer av Mac i senare avsnitt.
Wallace var med men det kändes en aning som slöseri att använda honom bara för den extremt korta scenen.

Stackars Logan. Han hittar sin bror som han öppnar sig för och gillar... bara för att få veta att det är en journalist. Titlen på avsnittet hintade om hur det låg till. Hoppas hans riktiga bror hör av sig.

Keith blir intreserad i en kvinna som är gift. Synd att hennes make var trogen.

Heh, när Veronica och Logan skulle äta mat med Keith... var så underhållande. Veronica är verkligen orolig att Keith ska se Logans dåliga sidor och det känns inte bra för LoVe att Veronica verkar vara så orolig för vad andra ska se i hennes pojkvän. Hon överreagerar klart. Visst är Keith nogran med vem hans dotter träffar men han ville ju träffa Logan för att ge honom en chans, inte för att hitta fel på honom. Synd att de inte får en chans att lära känna varandra.

Trots det så kändes LoVe riktigt bra i det här avsnittet. Det kommer nog vara lite längre ändå. Men jag har ändå kännslan att de vill avsluta LoVe.

Dicks frathouse är alltså oskyldigt? Inte helt säkert. Nån kan fortfarande ha sprungit efter senare.
Vem var den asiatiska snubben? Våldtäktsmannen eller?

Föresten är den nån mer som hatade den bitchiga tjejen som hade sex med 2 killar i Dicks hus?

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 25 oktober 2006 - 15:49

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#24 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 25 oktober 2006 - 16:03

Det här var nog det mest VM-iga avsnittet hittils! :) Kändes som förr, allt gick snabbt (men inte för snabbt), Veronica var mer sig själv än hon varit hittils.

Älskar Keith/Veronica/Logan-scenen i början! :heart Jag gillar Logans små blickar på V och Keith när de gnabbas med varandra, det syns att han tänker att det är så det borde vara för alla. :crush

Dick i Casa de Mars? HAH! Hysteriskt roligt. Först fick det mig att tänka på 113-14 när Logan kommer till V för hjälp att hitta sin mamma, men känslan försvann rätt snabbt när Dick, ni vet, öppnade käften... :hehe
Jag gillar att Pi Sigs anställde V, det gav en intressant ny syn på allt. Mysteriet är ju inte löst än, och IMO är det där kortet inte tillräckligt för att fria Pi Sigs. Fler ledtrådar är alltid kul, älskar att mysteriet går framåt så snabbt.

Okej, så om våldtäktsdatumet... Jag vidhåller min teori om att V sa fel datum om sin våldtäkt med flit utifall att Parker skulle glappa till Mac. Om V nånsin berättar för Mac att det var Beaver som gjorde det tror jag hon vill göra det själv. Jag har svårt att se att författarna skulle göra ett sådant stort misstag när de t o m gjorde en storyline baserat runt datumet.
Snygg ny peruk på Parker! Very good. Önskar att vi fått se Mac också. :( Wallace var med en så kort stund att jag glömde bort det tills jag läste här. Var tvungen att snabbkolla efter scenen innan jag kom ihåg. Skandalöst kort!

Keiths fall? Rätt tråkigt... Jag mindes LSG som roligare i Just Shoot Me. :look Alla deras scener kunde ha gått till Mac eller Wallace eller Weevil istället. Eller ett nytt Keith/Cliff-fall (gimme!!).

Charlie Stone. Väldigt smart och välgjord twist med att han var en reporter, bättre än om han bara skulle varit en myglande pengatjuv. Synd bara att hans roll i GG också är att vara ett bedragande arsle... ;) Matt är typecastad. Men vi fick i alla fall en trevlig scen med 2x Shirtless Logan. Yum! (Jag sa att han var ett arsle, jag sa inte att han inte var ett snyggt sådant... :P)

Ack så sorgligt slut. Varför går allting alltid åt helvete för Logan? Han är den mest tragikdrabbade karaktären jag sett på länge. Stackarn. Breaks my heart he does. Önskade att telefonen skulle ringa på slutet, men icke. :(
- Abed, Community
0

#25 Medlemmen är offline   __Josse Ikon

• Rollbesättare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 6 december 05
  • FrÃ¥n:SmÃ¥land

Postad 25 oktober 2006 - 16:11

Tyckte avsnittet var bra. Inte det bästa, men det var bra helt enkelt :P

Gillade scenen när Logan är bjuden på middag till dem, kanske roligaste i avsnittet...
Förutom när Dick var med

Blev jättechockad när jag såg att Laura San Giacomo var med. Hon och Enrico Colantoni hade en udnerbar kemi i Just Shoot Me, älskade scenerna med dem :)

Några gulliga LoVe scener fanns det ju också med :wub
And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?
0

Dela med dig av detta ämne:

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne