Jag tror det är för att Keith och Veronica inte jobbar på fall tillsammans längre och man ser inte så mycket Keith fall längre. När Keith är med så är det mest om hans privatliv.
På tal om det, fy fasiken vad chockad jag blev när han blev påkörd. :jawdrop
Helt klart bästa avsnittet den här säsongen. Och nbog en av mina totala favorier med.
Mercer är en aning misstänkt, ja. Jag gillar visseligen honom lite för han har ett så roligt "tufft" sätt. Jätte kul att se scener med honom.
Men nu pekar allt mot honom och Logan ger honom en antagligen "olaglig" alibi. Hmm, vem delar Mercer rum med, tro?
Tim håller också på att utreda våldtälterna? Han verkar vara en manlig Veronica. Har har ett lite Veronicas sätt på att visa sina poäng med. hade varit kul om de sammarbetade.
Heh, Veronica borde nog utreda saker först innan hon sätter dit personer för nu satte hon dit en oskyldig kille. Visseligen så behöver han lära sig att man inte behandlar Veronica som skit och tar för givet att hon är fisförnäm.
Väldigt mycket Wallace scener, vilket var på tiden. mycket bra var de med. Skönt att få se lite hur han försöker klara sig i skolan och att han väljer bort sin älskade idrott för att få sitt drömyrke. Ett vist beslut.
Scenerna i bovlinghallen var underbara. Hur Parker småtrakaserade Piz (Som skämdes så och såg så sur ut

) och Logan också. Och att alla helatiden frågade var "gänget" var och Piz försökte helatiden viffta bort det. Underbart.

jag gillar Piz. Och även Parker gav en bra sida till sig. Vilket hon kan behöva för man har aldrig fått en chans att lära känna henne riktigt. Lite mer Parker så vi verkligen kan få grepp på henne hade varit bra. För så som hon var här hade jag absolut inte uppfattat henne som innan.
Jag tror att Piz och Parker hade kunnat blivit ett bra par. Men nu kan ju Veronica ha sabbat det genom att vara så ärlig med Piz.
Lamb verkar lita mer och mer på Veronica. Kul att se.

Men om nu Veronica ska fria Mercer så lär Lamb inte bli glad.
Heh, scenerna mellan Dean och Veronica var härliga. Börja gilla Dean lite mer, hur han alltid är öppen och säger precis vad han gillar. Alla grejorna med hans fru. Hur han sitter på sitt kontor, röker cigarr, dricker Wiskey, äter Popcorn. Och sitter i skolmatsalen och äter Hamburgare.
Och hur han verkar gå mellan att hota Veronica och behandla henne som en jämnstäld.
Stort plus: Han gav den tidningsansvarige tjejen sparken och det var verkligen på tiden. Han hade också fullständigt rätt om hur hon bara postar artiklar om hon skälv håller med om vad de säger. Inte mycket till att vara opartisk. men jag trodde att han skulle ge veronica jobbet.
Och Claire, hon åkte dit så det sjöng om det. Förfalska en våldtäkt bara för att sätta dit killarna i skämttidningen. Groteskt gjort.
Intresant fakta: Inga DNA bevis, sperma eller någonting har hittats på våldtäktsscenerna eller på offrena.
Tänk om de inte blivit våldtagna? Kan det vara så att hårrakningen får dem att tro det med de inte blivit det eller finns det märken???
Som sagt, underbart fantastiskt avsnitt som hade varit helt perfekt om Mac och Weevil varit med. Mycket karaktärer och många oförglömliga scener och repliker.
Ärligt talat, jag hoppas att vi snart får ett avsnitt där alla karaktärerna är med för det har vi ännu inte fått.