Tv-lands Forum: 306 - Hi, Infidelity - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

306 - Hi, Infidelity Torsdag 19 juli 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 08 september 2006 - 14:54

Officiell avsnittsbeskrivning:

Citat

VERONICA IS ACCUSED OF CHEATING - Veronica (Kristen Bell) is accused of plagiarizing her paper for Professor Landry's (guest star Patrick Fabian, "Joan of Arcadia") criminology class. In trying to clear herself, she discovers that her mentor is not who she thought he was. Wallace (Percy Daggs III) is pardoned by Dean O'Dell (guest star Ed Begley, Jr., "Arrested Development") for cheating on his exam, but makes a decision that could affect his college career. Piz (Chris Lowell) invites Veronica to a night of bowling and she decides to bring Logan (Jason Dohring) and Parker (Julie Gonzalo), unaware Piz wanted the evening to be more of a date.

TV Guide skrev:

Veronica sets out to clear her name after she is accused by a student of plagiarizing a class paper she wrote. Her investigation leads to a surprising revelation. Also, Keith goes out with Harmony, and Veronica worries he's getting too involved with a married woman. Back on campus, Wallace is faced with a difficult decision whether to focus more time on academics or athletics, and Parker becomes attracted to Piz.

Gästskådespelare: Patrick Fabian, Ed Begley Jr.

Spoilers:
I det här avsnittet introduceras en möjligt ny återkommande karaktär som kommer vara basketballtränare. Dessutom kommer vi få sen en övervakare/skrivvakt, en advokat och en lastbilschaufför.

Titeln låter som en anspelning på High Fidelity.
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 08 september 2006 - 15:33

Haha! Jag älskar den här avsnittstiteln.
♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#3 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 oktober 2006 - 02:22

Har lagt till den officiella avsnittsbeskrivningen i första inlägget.

Förvirrande: Varför frågar Piz ut Veronica och hon tar med Logan, om de pratar med varandra är de inte fortfarande ihop? Och varför nämns inte Mac, utan Parker? Wallace fuskade alltså på sin tenta, that's bad. Blir han av med sitt stipdendium? Och att Veronica skulle ha fuskat låter ju såklart helt absurt och det verkar bli ett bra fall. Vad upptäcker hon om läraren? (för det är väl han som är mentorn)

0

#4 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 24 oktober 2006 - 17:00

TV Guide om 306 (små till medelstora spoilers?):

Citat

Episode Detail: Hi, Infidelity - Veronica Mars
Veronica sets out to clear her name after she is accused by a student of plagiarizing a class paper she wrote. Her investigation leads to a surprising revelation. Also, Keith goes out with Harmony, and Veronica worries he's getting too involved with a married woman. Back on campus, Wallace is faced with a difficult decision whether to focus more time on academics or athletics, and Parker becomes attracted to Piz.

Parker blir attraherad av Piz?! Hah. Det trodde jag inte. Han verkar inte alls vara hennes typ.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 24 oktober 2006 - 17:09

Hade redan postat den i första inlägget tidigare idag men inte kommenterat.

Parker gillar Piz? Det kan ju bli väldigt fel när hon, och Veronica, inser att Piz är ute efter Veronica? Allt det här låter väldigt konstigt, speciellt som vi inte ens vet om LoVe fortfarande är ihop... Är Piz någons typ? ;)

0

#6 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 24 oktober 2006 - 17:41

Jag kan se honom som Macs typ. ;) Jag tycker det låter ganska troligt ändå - om de ska ha minsta lilla möjlighet att ens hinta åt en Piz/Veronica-romans så måste de definitivt spela "svartsjukekortet". Det brukar vara bland de effektivaste sätten att skapa intresse på.
Dock förstår jag inte hur de ska kunna få fram några Piz/V-vibbar så länge L/V är ihop, så jag undrar hur länge det håller.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#7 Medlemmen är offline   xani Ikon

Postad 27 oktober 2006 - 19:51

Oh det här avsnittet låter riktigt spännande. Bäddad för mkt trubbel m t p bowlingdejten. Cant wait!
0

#8 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 01 november 2006 - 20:02

Promo (ladda hem zip) Låter som Logan börjar bli lite trött på Veronica för att hon inte litar på honom.

Opening scene borde dyka upp senare ikväll, som tidigare veckor.

0

#9 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 02 november 2006 - 13:15

Ingen opening scene än? :(
- Abed, Community
0

#10 Medlemmen är offline   xani Ikon

Postad 02 november 2006 - 13:24

Det var en jobbig promo... :( Kommer nog bli ett jobbigt avsnitt när det gäller LoVe.
0

#11 Medlemmen är offline   SoulMeetsBody Ikon

• Tittarombudsman
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 2 mars 06
  • FrÃ¥n:Kalmar

Postad 02 november 2006 - 16:08

Promo: Oh no. Trubbel för L/V! Surt att Wallace fuskade på provet, hoppades och trodde inte det faktiskt. Men Veronica fuskar? Nja det låter inte särskilt troligt. Intressant avsnitt :)
The O.C One Tree Hill Veronica Mars Heroes Ugly Betty
0

#12 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 02 november 2006 - 20:00

Opening scene och director's cut finns uppe på cwtv.com/video

Fake rape, precis som diskuterat, men det borde ju ta bort misstankarna och att övriga offer är falska? Veronica - making enemies. Nish är avskedad, tydligen väldigt opopulärt att få bra betyg också. Verkar bli ett bra avsnitt!

0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 02 november 2006 - 21:14

Mmm. Hoppas de tar upp de övriga våldtäkterna i avsnittet ordentligt - själv tror jag att Claires var den enda fejkade våldtäkten, men vi får väl se nästa vecka.
Trevligt att se Nish få sparken från tidningen.
Yay, fusk-killen från förra avsnittet! Jag hoppades ju att Wallaces storyline inte skulle vara ett slöseri med tid. :) Jag gillar när de använder folk mer än ett avsnitt.
- Abed, Community
0

#14 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 03 november 2006 - 10:38

Nu är äntligen det vanliga klippet uppe också, med lite fler nya scener.

Mer Tim Foyle, som Veronica verkligen borde ge igen på, och mer Landry och Landry känns som en bra karaktär. Hoppas det inte visar sig att han är skyldig till våldtäkterna... fast alla i Neptune har ju nån mörk sida verkar det som. Kul att Landry verkar ignorera Tim ivarjefall, jag vill verkligen se Veronica ge igen!

Och om Foyle har möjlighet att få tag på Veronicas nummer, vad mer har han hittat på?

0

#15 Medlemmen är offline   HumanAddiction Ikon

• Tv-recensent
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 21 april 06
  • FrÃ¥n:Nyköping

Postad 03 november 2006 - 12:09

Äntligen lite Piz! Men att Parker skulle bli intresserad av honom var oväntat
Peter Petrelli - Do you ever get the feeling that you were meant to do something extraordinary?
0

#16 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 03 november 2006 - 12:51

Ooh, jag älskar den längre versionen. Yummy!
Oh, snälla låt Landry vara en good guy! Jag vet att serien bygger på karaktärers oväntade mörka sidor, men jag gillar verkligen Landry. Det skulle vara skönt om Veronica hade någon på sin sida, när hon har så många emot sig.
Det borde ju vara för uppenbart om Tim satte dit Veronica för plagiering, men jag hoppas på det ändå, eller att han får sin come-uppance från Veronica ändå.
- Abed, Community
0

#17 Medlemmen är offline   xani Ikon

Postad 03 november 2006 - 12:55

OH! Jag lovar mig själv varje vecka att jag inte ska kolla på trailers, opening scenes och directors cuts, men sen är jag ändå där igen och kan inte låta bli! :shake

Opening scene bådar riktigt gott för detta avsnitt. Impopulära Veronica tar mig tillbaks till säsong 1, och det är alltid härligt. Även om det såklart inte är så kul för henne. Angående Claire så är jag inte helt övertygad om att hon ljugit, än. Men visst, det verkar ju sannerligen så. Isf, varför?
0

#18 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 07 november 2006 - 13:05

En annan lyckas ju hålla sig men jämmrar sig för att man missar försnacket. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#19 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 08 november 2006 - 14:28

Ohh, vilket bra avsnitt, tror nog det blir favoriten hittills av denna säsong.

Vi hade med de flesta karaktärer, det gör mycket! Synd att Mac inte är med.

Tyckte om att de tog upp Wallaces problem och att han hade en hel del scener med Veronica, alltid bra.

Piz-Wallace, jätteroliga ju. När Wallace flinar åt honom och att det skulle se ut som en dejt med Veronica :)

Gillar faktiskt Piz och tror han kan bli ännu bättre. Däremot skulle jag inte vilja se honom med Parker.

Bowlingen och Logans miner åt Parker :lol

Mercer, jag har varit rätt övertygad om att han är den skyldige under ett par avsnitt nu men så kommer Logan och säger att han har alibi :hmpf

Fallet med uppsatsen var också bra.

Jag tycker Keith har hamnat alldeles för mycket utanför serien, förstår varför men det känns ändå :/

Detta inlägg har redigerats av OTH: 08 november 2006 - 18:13

"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#20 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 08 november 2006 - 18:17

Jag tror det är för att Keith och Veronica inte jobbar på fall tillsammans längre och man ser inte så mycket Keith fall längre. När Keith är med så är det mest om hans privatliv.
På tal om det, fy fasiken vad chockad jag blev när han blev påkörd. :jawdrop

Helt klart bästa avsnittet den här säsongen. Och nbog en av mina totala favorier med.

Mercer är en aning misstänkt, ja. Jag gillar visseligen honom lite för han har ett så roligt "tufft" sätt. Jätte kul att se scener med honom.
Men nu pekar allt mot honom och Logan ger honom en antagligen "olaglig" alibi. Hmm, vem delar Mercer rum med, tro?

Tim håller också på att utreda våldtälterna? Han verkar vara en manlig Veronica. Har har ett lite Veronicas sätt på att visa sina poäng med. hade varit kul om de sammarbetade. :D

Heh, Veronica borde nog utreda saker först innan hon sätter dit personer för nu satte hon dit en oskyldig kille. Visseligen så behöver han lära sig att man inte behandlar Veronica som skit och tar för givet att hon är fisförnäm.

Väldigt mycket Wallace scener, vilket var på tiden. mycket bra var de med. Skönt att få se lite hur han försöker klara sig i skolan och att han väljer bort sin älskade idrott för att få sitt drömyrke. Ett vist beslut.

Scenerna i bovlinghallen var underbara. Hur Parker småtrakaserade Piz (Som skämdes så och såg så sur ut :D) och Logan också. Och att alla helatiden frågade var "gänget" var och Piz försökte helatiden viffta bort det. Underbart. :D
jag gillar Piz. Och även Parker gav en bra sida till sig. Vilket hon kan behöva för man har aldrig fått en chans att lära känna henne riktigt. Lite mer Parker så vi verkligen kan få grepp på henne hade varit bra. För så som hon var här hade jag absolut inte uppfattat henne som innan.
Jag tror att Piz och Parker hade kunnat blivit ett bra par. Men nu kan ju Veronica ha sabbat det genom att vara så ärlig med Piz.

Lamb verkar lita mer och mer på Veronica. Kul att se. ;) Men om nu Veronica ska fria Mercer så lär Lamb inte bli glad.

Heh, scenerna mellan Dean och Veronica var härliga. Börja gilla Dean lite mer, hur han alltid är öppen och säger precis vad han gillar. Alla grejorna med hans fru. Hur han sitter på sitt kontor, röker cigarr, dricker Wiskey, äter Popcorn. Och sitter i skolmatsalen och äter Hamburgare.
Och hur han verkar gå mellan att hota Veronica och behandla henne som en jämnstäld.

Stort plus: Han gav den tidningsansvarige tjejen sparken och det var verkligen på tiden. Han hade också fullständigt rätt om hur hon bara postar artiklar om hon skälv håller med om vad de säger. Inte mycket till att vara opartisk. men jag trodde att han skulle ge veronica jobbet.
Och Claire, hon åkte dit så det sjöng om det. Förfalska en våldtäkt bara för att sätta dit killarna i skämttidningen. Groteskt gjort.

Intresant fakta: Inga DNA bevis, sperma eller någonting har hittats på våldtäktsscenerna eller på offrena.
Tänk om de inte blivit våldtagna? Kan det vara så att hårrakningen får dem att tro det med de inte blivit det eller finns det märken???

Som sagt, underbart fantastiskt avsnitt som hade varit helt perfekt om Mac och Weevil varit med. Mycket karaktärer och många oförglömliga scener och repliker.

Ärligt talat, jag hoppas att vi snart får ett avsnitt där alla karaktärerna är med för det har vi ännu inte fått.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
0

#21 Medlemmen är offline   naopet Ikon

• Barnprogramledare
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 08 november 2006 - 18:23

Värsta bra avsnittet, den här säsongen blir bara bättre och bättre ! :)
Alltid så härligt med många LoVe scener.
Började gilla Piz ännu mer i det här avsnittet, han var så söt när de spelade bowling. :hehe
Keith scenen i slutet var bara konstig, först krockade han men han blev inte skadad så kunde han springa till Harmony.
Bra att nästan alla karaktärer var med i avsnittet, fast synd att Lamb bara var med i en scen. :/
0

#22 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 08 november 2006 - 18:24

Jag tror att Keith Harmony och grejen var att när Keith var med i olyckan så gick det upp för honom att han kunde ha dött där och att livet är för kort för att bara kasta bort lycka när man hittar det. Jag tror att han skrattade för han kände att det var ödet som ville visa honom rätt.
Veronica verkar inte gilla det alls, med tanke på att hennes mamma var otrogen mot Keith. Hoppas bara att Harmony lämnar sin man nu. För jag hatar otrohet, även om Harmony och hennes man inte precis är "gifta" på det sättet.
Iallafall var jag inte berädd på att de skulle hamna i säng med varandra

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 08 november 2006 - 18:29

0

#23 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare

Postad 08 november 2006 - 18:32

Visa inläggCrusader, 8 Nov 2006, 18:17 skrev:

Intresant fakta: Inga DNA bevis, sperma eller någonting har hittats på våldtäktsscenerna eller på offrena.
Tänk om de inte blivit våldtagna? Kan det vara så att hårrakningen får dem att tro det med de inte blivit det eller finns det märken???

Offrena måste ha blivit våldtagna, i alla fall Parker. Sedan kan det diskuteras om Claire har blivit det eller inte.
Nu när Mercer inte längre misstänkt vet jag inte vem jag ska misstänka mer.
0

#24 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 08 november 2006 - 18:40

Fast hur vet vi att de blev våldtagna? De minns inget och inga spår lämnades efter våldtäkterna.
0

#25 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare

Postad 08 november 2006 - 18:48

Vad hände när Veronica kom in i rummet då? Någon hade ju sex med Parker i alla fall och hon kommer inte ihåg något. Om inte en våldtäkt så är det något fel i alla fall. Claires historia däremot vacklar. Tror inte Parker eller de andra tjejerna rakade av sig håret själva, de såg väldigt förstörda ut. Att våldtäktsmannen inte lämnat spår efter sig kan hända.

Förresten, helt otroligt att Keith klarade sig som han gjorde efter den olyckan.

Detta inlägg har redigerats av OTH: 08 november 2006 - 18:49

0

Dela med dig av detta ämne:

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne