Säsong 3: HCR-mysteriet (våldtäkterna på Hearst) Uppklarat mysterium
Postad 04 oktober 2006 - 22:32
De alternativ jag har lagt till i pollen är bara gissningar på misstänkta, karaktärer från 216 och möjliga som kommer anklagas, jag vet inga spoilers om det här, och den här tråden ska vara spoilerfri.
Efter säsongspremiären: det kan verka som vi ska tro Dick är skyldig, men det tycker jag verkar alldeles för lätt, men han får vara med i pollen ändå. Mest misstänkta för mig i dagsläget: Tim Foyle och professor Landry. På något sätt känns en fratkille som en väldigt lätt lösning också, alldeles för väntat för du förväntar dig att de är svinaktiga? Jag hoppas de har några ess i ärmen för det här mysteriet.
Postad 04 oktober 2006 - 22:36
Postad 04 oktober 2006 - 22:40
Dick känns som en ganska uppenbar red herring, och de kan inte ha två Casablancas-bröder som skurkar i rad. Så han är klart borta från min mentala lista.
Prof Landry vill jag inte att det ska vara, jag gillade honom, men det gör honom till en storfavorit på misstankeslistan. Särskilt som säsongen inleds med en kommentar om hans "karisma" (eller vad nu "I'm gonna staple myself to the floor" och "Rrrh!" betyder...
Dean och Troy tror jag går bort på att de var med i s2 - serien försöker ju dra in nya tittare och om den skyldige är någon gammal känner nog de sig lite lurade.
Mina huvudmisstänkta: Landry, Tim Foyle, nån fratkille. (Ice Man får mig att tänka på Ice Twin, Troys TWoP-namn. Clue?)
Postad 04 oktober 2006 - 22:46
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
Postad 04 oktober 2006 - 22:51
Det där med Ice Man har vi diskuterat i samband med TRoG, det ska nog ses mer som en shoutout till Aarons bror Shawn som är Iceman i X-Men-filmerna.
Postad 04 oktober 2006 - 23:01
Heeh, just ja! Det är därför han är så irriterande bekant! (Inte ett fan av X-men-filmerna, så jag menar verkligen irriterande...
Det måste vara någon vi känner/har sett innan sista mysterieavsnittet... Haaron introducerades rätt tidigt i s1 (avsnitt 6 gissar jag på, men jag är inte säker), Beaver var med redan i slutet av s1, och det är väl i allmänhet en oskriven regel att den skyldige introduceras tidigt nog i mysterier? Han borde åtminstone vara med i något av de 3 första avsnitten eller så, tycker jag.
ETA: Har sett om TRoG nu, så aahaa... Uppmärksamt! Och jag som var stolt över att jag märkte att CD-hyllan i Wallace och Piz rum var en Benno-hylla från IKEA (identisk med den ovenför mitt skrivbord! :grin). Nu är jag rostig på college-kunskap - det finns mer än en dean, antar jag? Är det typ som en studierektor eller nåt? Varför skrev de CCC på Stacys dörr om han fick poängen från att göra dekanus fru? Förvirrande! Och OT, ska gå och läsa TRoG-tråden istället.
Hoppas verkligen inte det är Dean, jag gillar honom!
Detta inlägg har redigerats av wirehangers: 04 oktober 2006 - 23:58
Postad 05 oktober 2006 - 00:17
VERONICA: I’m talking about 300 points, exactly the score you goons wrote on Stacy’s door the night she was roofied and raped. But the jury will understand. After all, you had to do it or your frat brothers would shave off your awesome Ryan Seacrest hairdo.
CHIP: I didn’t get those 300 points for Stacy Wells.
GORDON: Yeah, he nailed the Dean’s wife.
CHIP: Zip it, Gordo. Look, no one here ever touched Stacy.
Chip=Ice Man=CCC right? Så varför skrev de CCC på Stacys dörr? Trodde hela tanken var att de skrev poängen på dörren till den tjej som hjälpte dem uppnå det? Eller var det bara random vilken dörr de klottrade på? *Känner mig blond*
Edit: Flyttade över inlägget hit då det ska inte förekomma spoilers i avsnittstrådarna. /Illyria
Detta inlägg har redigerats av Illyria: 05 oktober 2006 - 00:24
Postad 05 oktober 2006 - 00:47
Det är bättre att ta frågor av den här sorten i den här tråden, inte avsnittstråden för 216, vilket mysteriet för säsong 3 är är spoilers i säsong 2.
Postad 05 oktober 2006 - 00:56
Gillar din teori om att rikta misstankarna mot fratsen, men jag vet inte... Så snart någon försöker rikta misstankar undrar jag direkt vem de tänker sig ska göra misstänkandet. Och Troy var ju redan misstänkt, så varför rikta misstankar mot någon annan då? Det kanske bara var random, eller så skrev han på Stacys dörr för att han såklart inte kunde skriva det på dekanus frus dörr, och han kanske hängde med Gordon när han dumpade av sitt hår?
Jag har saknat VMs mysterier...
Postad 05 oktober 2006 - 01:07
Personen som våldtog Stacey visste troligen inget om Troy och när han lämnade henne så skrev han det på tavlan. Det sista Stacey minns är Troy... han blir anklagad. Tror Icemans CCC och de på Staceys dörr inte alls hör samman, han fick sina poäng för frun. Tror inte Gordon (som lämnade håret) skrev det heller, han hade ju redan blivit av med håret så det kvittade ju. Tror Gordon dumpade sitt hår själv också.
Förövrigt: fratsen, perfekt ord! Vad ska sägas om sorority-tjejer?
Postad 05 oktober 2006 - 01:15
Hmm, sorority-tjejerna... Kanske får inspiration av avsnitt 2? Ska se om klippen på CW imorrn...
ETA: Jag håller på att kolla igenom avsnittet igen för ledtrådar. Tänkte inte så mycket på det första gångerna jag såg det, men när Veronica smyger in och hämtar biljetterna så är ju radion på "Club Flush" som är nån Hearst radiokanal? Betydelsefullt eller inte?
Detta inlägg har redigerats av wirehangers: 05 oktober 2006 - 15:04
Postad 05 oktober 2006 - 16:48
Postad 05 oktober 2006 - 17:31
Det kan vara viktigt, men jag kan se det som en fint också. Om det har betydelse, vad är det då? Jobbar han på radiostationen? Varför vill han ha det på medans...?
Postad 05 oktober 2006 - 17:37
Baserat på ett klipp som finns på nätet från (inte direkt spolrigt egentligen) det nya set:et så har de byggt upp radiostationen, så den lär väl spela någon slags roll ivarjefall. Om det har med mysteriet att göra eller ej får vi se.
Postad 05 oktober 2006 - 17:45
Ah, såklart. Bra teori, Illyria. Undrar om det kommer funka som ledtråd? Om det är anledningen till att radion var på, då säger väl det inte mer om honom än att han är smartare än mig och Dick i att komma på den planen? Det begränsar väl inte misstänkta-listan?
Postad 05 oktober 2006 - 17:54
Postad 05 oktober 2006 - 19:08
Postad 05 oktober 2006 - 20:50
303 Varför skulle Piz vara misstänkt? Han gick inte där förra året, därför kan det inte vara någon freshman.
Postad 05 oktober 2006 - 21:41
Illyria, 5 Oct 2006, 21:50 skrev:
Det tittade jag också efter faktiskt, men jag såg inte heller något konstigt förutom att jag tycker mig se "(..) the frak" (det är lite utsmetat och sitter i vänster nederkant). Eftersom det redan står där när Veronica ser tavlan för första gången, kan det inte vara hon som skämtsamt skrivit dit det. Vem har då skrivit dit det? Vad jag förstod var det bara ett ord Moe använde istället för att svära, inget "allmänt känt" ord, eller? Jag kanske läser in lite väl mycket i det där..
Postad 05 oktober 2006 - 22:15
Jag kollade också på Parkers anslagstavla. :grin Såg också det där med "What the frak" utsmetat, tänkte att det var nåt insider skämt. Någon som är ett stort BG-fan?
Postad 05 oktober 2006 - 23:02
Postad 05 oktober 2006 - 23:44
Inte undra på att du inte såg det - ser nu att screen cappen är från slutet! Kolla när V går och hämtar Mac, när hon träffar Parker första gången. Det syns mycket bättre då, över Vs axel.
ETA: Prova här:
http://www.vm-caps.com/caps/displayimage.p...=77&pos=372
Syns bättre i avsnittet om du pausar, men det där funkar också.
Detta inlägg har redigerats av wirehangers: 05 oktober 2006 - 23:45
Postad 06 oktober 2006 - 19:01
Parker blev ju också det, undrar hur det är med de andra? Och hon var också på en fest innan. Hur tar de sig från fest till rummet? Har alla gjort som Stacy och ragglat hem med en annan kille? Känns ju lite otroligt.
Brukar lärare vara med på college-fester? För annars blir det ju otroligare att det skulle vara Landry, han skulle få smyga rätt mycket så att ingen reagerar på att han är med på en college-fest.
Postad 11 oktober 2006 - 13:18
Det är jättesvårt att misstänka någon redan, men om jag ska välja någon så blir det nog den där lärarassistenten. Jag litar inte ett dugg på honom. Jag tror inte att det är någon lärare. Borde inte de kännas igen ganska lätt av andra studenter i korridorerna? Och det vore ju lite misstänkt om en lärare var i en studentkorridor mitt i natten. Nej jag tror att det är en student på skolan, eller assistenten som sagt.
Absolut inte Dick. Det känns lite för mycket. Först våldtar hans bror Veronica, dödar en hel skolbuss och tar sedan livet av sig. Sen blir Dick våldtäcktsman också? Nja, jag hoppas verkligen inte det.
Detta inlägg har redigerats av addspirit: 11 oktober 2006 - 13:20
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.
b l o g g
Postad 11 oktober 2006 - 17:06
Sen gillade jag inte Iceman och hon Marjorie från sororityn, känns det som finns något mer bakom där.

Hjälp