Önsketråden (you wish it, they dish it) Varning för spoilers och läskigt många uppfyllda önskningar
Postad 24 november 2006 - 21:29
Mer ångest, det vore ju intressant att se hur de hanterar det ovanpå allt annat.
...Fast frågan är om det skulle bli så dramatiskt ändå?
De misslyckas ju med att rädda folk var och varannan minut. De räddar alltid någon, visst, men det brukar fortfarande dö några även efter att brorsorna tagit sig an fallet.
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
Postad 24 november 2006 - 21:34
Restless, 24 Nov 2006, 21:29 skrev:
Jo jo det är sant, men att de inte lyckas rädda någon alls.
Jag vet! De är på ett tak och någon ond varselse puttar den unga flickan ner för taket, Dean lyckas få tag i henne medan Sam bråkar med monstret. Flickan gråter "Don't drop me, please", men Dean tappar henne innan Sam kan döda monstret...
Något sånt...
Detta inlägg har redigerats av TW_IW: 24 november 2006 - 21:35
Michael: Those were extenuating circumstances. She was a Michael-worshipper...
Postad 29 november 2006 - 22:52
Postad 30 november 2006 - 06:34
Önskeroller för Devlin:
Sorta-evil PsyKid (eller vad de nu kallas)
Någon som vet något som skulle kunna hjälpa till med veckans fall, men ain't telling, för då måste han dra upp och avslöja sitt onda förflutna. En före-detta onding, alltså. Ooooh, som sedan gör det rätta och berättar vad han vet. Och sedan turns on them! Och blir ond igen.
Och, Kripke? Försök att få in bar överkropp i någon av de där rollerna and we're good to go.
Ärligt talat vill jag bara att han ska spela en Bad Guy, men vara tillräckligt fredlig för att kunna utbyta snark med Dean.
Detta inlägg har redigerats av Restless: 30 november 2006 - 06:35
Postad 01 december 2006 - 23:09
Om Sam kunde få en vision eller något om hur han har det. Ahh så svårt att förklara men om jag säger så här: Jag vill på ett snyggt sett se var John är, eller kanske var hans själ är. Jag vet inte.
Hoppas den som uppfyller våra önskningar förstår i alla fall.
Postad 02 december 2006 - 00:47
Skulle också vilja att de får möta ett gigantiskt monster... typ Drake eller liknande. Nåt som skulle ge dem orsaken att säga "We're gonna need bigger guns".
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
Postad 02 december 2006 - 01:19
Crusader, 2 Dec 2006, 00:47 skrev:
Awesome förslag!
God, helt plötsligt kan jag inte vänta på att få höra dem säga "We're gonna need bigger guns."
Kan. Inte. Vänta.
Vet ni vad som också är bra? Eldkastare (flamethrower på engelska). Jag vill att de ska få en anledning att använda en...
Detta inlägg har redigerats av Restless: 02 december 2006 - 01:19
Postad 04 december 2006 - 23:38
Hmmm... för många smileys och för många quote's. Vad försöker TV-land få mig att göra, skriva om konversationen till en sammanfattning? Yeah, right!
Fine, lista ut vem som sade vad på det gamla hederliga sättet. (Öhm. Följande konversation kan upplevas som enormt tjatig ifall ditt mål i livet inte är att se Jensen Ackles avklädd. Du har blivit varnad!)
Restless:
House: "So, mr.... Aframi? You claim to have been attacked by a... dog, was it?"
Dean: "...It was a big dog."
House: "Enormous, no doubt. Fido must have really eaten his vegetables as a pup. Now, want to tell me what really happened so I can get the hell out of here, or do you want to continue lying?"
Dean: "I told you! I was attacked. By a big dog. ...a very big dog."
House: "Riiiight. Which would explain why the teeth marks don't look like they've been close to anything canine, ever. So, what happened, did you sleep around, piss of the missy? She attacked you with something sharp and pointy?"
Dean: "I'm not married. 'specially not to a dog."
House: "Yeah, you were just bit by one."
wirehangers: Heeeh!! Det skulle kunna bli ett crossover-avsnitt med SN! Varulvsavsnittet! Dean blir behandlad av House för ett hundbett, tror att han är frisk, och när de återvänder till Metallicar och småstäderna så blir han en varulv!
Restless: Oh! Dean som varulv skulle ju såklart involvera Hulken-liknande avslitningar av kläderna. Oooooh, och att han vaknar upp i en skog någonstans, fullkomligt näck. :grin
Vi borde ringa Kripke och be att få skriva ett avsnitt.
wirehangers: Zomg! Brilliant!! Fast istället för att vakna upp i skogen, kan han inte vakna upp i Roadhouse? Och Ellen hittar honom? Med hysteriska konsekvenser?
Ellen: DEAN! What are you doing NAKED on my bar counter? *Arg blick*
Dean ser sig om förvirrat och får panik och försöker komma på en bra förklaring.
Eeeeexcellent.... :grin
Restless: Yes! Hysteriska konsekvenser!
Dean, nyvaken, förvirrad och naken + Ellen, heeeh, dålig start på dagen för Dean.
Och Sam vaknade mitt i natten av något konstigt ljud och hann precis se hur en stor hundliknande varelse sprang ut ur hotellrummet, och att Dean saknades. Han drog då slutsatsen att hundmonstret hade Dean och jagade efter den.
Efter att ha följt tassavtrycken hela natten hamnar Sam till slut på the Roadhouse, rusar in med draget vapen och är alldeles "var är min brorsa?!" bara för att få se Dean sitta näck på bardisken bredvid Ellen.
Sam: "Dean? What are you... why are you naked? Hi, Ellen... Uhm, nevermind..." varpå han snabbt går ut igen.
Alternativt att Jo kommer in. Vad vore pinsammast för Dean?
wirehangers: Bwahaa! Vad sägs om att Sam kommer in, ser naken-Dean på bänken, drar fel slutsats, mumlar ett "Oh!! Sorry!" och springer ut. På väg därifrån stöter han på Jo och försöker stoppa henne ("Y-you don't wanna go in there!!") men hon lyssnar inte utan går in i baren... Dubbelt-trippelt pinsamt för Dean!
Appråpå ingenting, jag kom precis på en till sak för SN-önskelistan! Vad tror du om sjöjungfrur/nymfer av något slag? Oh, kanske sirener som i grekiska myterna? Minns inte vilken nu, jag vill säga Odysseus. Either way, det skulle få ut pojkarna till sjöss! Om de på något vis kunde hamna i sjömanskostymer... Well, jag skulle inte bli ledsen!
Restless: HEH! Stackars Dean...
Jo, det var väl Odysséen? På en av öarna?
Okay, vad sägs om det här: en massa skepp har mystiskt försvunnit, trots att det inte varit någon storm i området, och ingen har sett några vrakspillror ens. Dean och Sam klär ut sig till sjömän (
Det visar sig att skeppen ligger till hamns vid en Mystisk ö, där en massa mystiska kvinnor håller till.... Dean går naturligtvis fram och börjar snacka med dem på en gång de kommer iland, och är sedan fast. Sammy höll sig lite mer i bakgrunden, undvek att bli förhäxad, och får sedan försöka rädda Dean undan nymfernas inflytande.
Oooooh!! Den där häxan i Odysseen som fick män att bli kära i henne - förvandlade hon dem inte också till djur?
Då kan vi ju få in "Dean vaknar upp naken någonstans efter en tid i djurskepnad" i det hela också. Excellent. :grin
wirehangers: Oooh! Brilliant! Vi är genier. Allvarligt, Kripke, anställ oss nu! :grin Total-perfekt idé, det har ju inte gjorts till döds (så att säga) som så många av standard-myterna.
Jo visst var det väl någon häxa som förvandlade folk till jul, i alla fall i Simpsons-versionen av det hela, och vi vet ju att tecknade serier aldrig ljuger.
Restless: For sure.
Vi borde skriva det här i önsketråden, saker som står skrivna där slår aaaaalltid in (eller, borde i alla fall det
Now, hur ska vi kunna sno idéen med den trojanska hästen och utnyttja den för en kick-ass Supernatural-story line i vilken Dean av någon anledning slänger av sig lite klädesplagg?
Eller var det den berättelsen avsnittsförfattarna snodde när de skrev Demon-John i Devil's trap?
wirehangers: Absolut, det måste vi. Förr eller senare kommer det säkert gå i uppfyllelse!
Bwaha, snap! Men jag tror trojanhästidén kan användas igen utan att kännas som en kopia... Kanske något där Sam och Dean måste använda en trojansk häst för att typ komma in i helvetet, för att rädda John (suck, men jag inser att det är upplagt för det nu när de började tjata om honom igen). Dean, Sam, Jo, Ellen, Ash, Andy och Missouri gömmer sig i en "häst" (eller något mindre uppenbart), tar sig in i helvetet, ass-kicking ensues?
Men vi behöver verkligen fler ursäkter för pojkarna att klä ut sig igen! Ju mer förudmjukande klädslar desto bättre! Oooh! Magiska mord på en teaterskola och de måste gå med i teatersällskapet för att undersöka vidare? Dean i TIGHTS! :grin
Restless:
Dean i tights! Han skulle växla mellan att vara grovt förudmjukad och enormt förbannad avsnittet igenom. Och när han äntligen fick tag på monstret/personen bakom alla morden skulle han vara alldeles "You made me wear tights! DIE!!!"
eeeeeh
*skuttar iväg till önsketråden*
Desto snabbare det går i uppfyllelse, desto bättre!
Dean undercover som gymnasielärare. Allvarligt. Frågan är om man ska kalla det förmodliga resultatet för världens sämsta lärare eller världens bästa.
Snygg, rolig, struntar förmodligen i grejer som att "komma i tid" "sluta i tid" och "göra läxor". Iförsig lär ingen lära sig någonting, utom, möjligtvis, en massa om musik - ooooooooh! Dean som musiklärare! Han kan typ, komma in i klassrummet (försenad), sätta sig ned, läsa igenom vad han nu ska lära eleverna att spela/sjunga, kasta papprena över axeln och säga: "Right. Today, we're gonna learn about Metallica!"
Och Sam kan gå undercover som någon superseriös lärare som alla eleverna hatar.
Oooh, mysteriet kan vara - lärare som dör mystiskt (därav deras val av undercover, och pga lärarbristen lyckades de få jobben) - och det är, hmmm, några elever som ligger bakom?
Och de väljer så klart snabbt ut Sam till deras nästa offer.
Och sedan kommer Dean och räddar honom, och eleverna är upprörda för Dean var ju "en av de coola."
Ahem. Önsketråden var det ju visst...
Så. För att sammanfatta: varulv, sjöman, teaterskådis, lärare.
Oooh, och Supernatural/House crossover. Yay.
Okej, magiska önsketråd - fixa.
ETA: var det där en House-spoiler? Vad har visats i Sverige egentligen? Whatever, jag spoilermarkerar...
Detta inlägg har redigerats av Restless: 05 december 2006 - 08:11
Postad 05 december 2006 - 00:57
Vi borde komma på vilken roll Ryan Devlin ska spela i allt detta också. Sjöman på skeppet? En annan varulv? Teaterskådespelare? Whichever funkar för mig!
En till sak på önskelistan: Dean och/eller Sam fejkar dialekter! Gärna dåligt, det blir bara roligare. Fejk-dialekter är ju alltid roliga.
Postad 05 december 2006 - 08:09
Du har rätt! Fejk-dialekter.
Kan inte Dean ha en fejk-australiensk dialekt?
"G'day mate."
Hmmm.... Ryan behöver någon lagom småond roll, men inte alltför ond (vi vill ju inte att Dean ska bli frestad att slänga honom överbord). Vad sägs om en jobbig styrman? Eller vem det nu är som skäller på sjömännen.
Detta inlägg har redigerats av Restless: 05 december 2006 - 08:10
Postad 05 december 2006 - 14:47
Postad 06 december 2006 - 01:58
wirehangers, 5 Dec 2006, 14:47 skrev:
Så länge Dean bara inte blir tillräckligt förbannad för att skjuta Ryan så är det alltså inga problem.
Vet ni vad jag vill se i serien? Sam, typ halvond, på något sätt som beror på hans förmågor, alldeles super-emo och ... ja, halvond. Och så vill jag se Deans lidande.
...Vad? Det låter som bra TV!
Okay, fine, en aningen mindre psykopatisk önskning också: ett mardrömsavsnitt. Som Buffyavsnittet "Restless". Jag gillar verkligen det avsnittet (Alla på en gång nu: "...nähä? Det menar du inte...").
ETA:
wires, jag är lite imponerad över hur du lyckades få samtliga killarna blöta så pass tidigt i avsnittet. Bra planerat. :grin
Här är ytterligare en liten tanke - när de kommer till ön kommer alla deras kläder att vara blöta.
De torkar snabbare om man tar av sig dem, right?
....
Detta inlägg har redigerats av Restless: 06 december 2006 - 02:00
Postad 07 december 2006 - 23:51
Vad sägs om ett Tremors-avsnitt där de träffar gigantiska maskar som, från under marken, äter allt som rör sig? Jag kan se det framför mig:
*Öppen plats. Sam sitter i ett träd, Dean står ute i den öppna platsen med en stor pinne i handen.*
Sam: DON'T MOVIE! I should't be able to sence you if you dont move.
Dean: Shouldn't? Arn't you syre?
Sam: Trust me. Look, it has a sensetive mouth so if it comes up under you just jabb it with your stick, OK?
*Dean tittar på sin pinne som han håller berädd. Tittar sedan på rökmolnet som kommer mot honom i rasande fart och tittar på pinnen igen*
Dean: Screw this!
*Slänger pinnen och börjar spring mot Sams träd så snabbt han kan*
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Postad 08 december 2006 - 13:28
Oooooh, eller, och jag vet att jag har tagit upp det här förut men allvarligt, awesome idea, så tar de fram en flamethrower.
Alla får posta, det är bara det att wires och jag verkar jobba utifrån teorin att om man postar riktigt många önskemål så måste några av dem förr eller senare slå in.
*håller tummarna för fejk-accenter*
Postad 08 december 2006 - 14:35
Restless, 6 Dec 2006, 01:58 skrev:
Nähä? Det menar du inte!
Citat
Här är ytterligare en liten tanke - när de kommer till ön kommer alla deras kläder att vara blöta.
De torkar snabbare om man tar av sig dem, right?
Vad kan jag säga? It's a gift!
Oooh, bra tänkt! Utmärkt. Resten av avsnittet kan bestå i pojkarna solandes på stranden. The end. :grin
Restless, 8 Dec 2006, 13:28 skrev:
Det är ju sant! Eller? Det måste vara sant. Ryan Devlin, Ryan Devlin, Ryan Devlin. *Väntar på att Ryan ska dyka upp i serien* Nej, jag skulle inte våga säga Bloody Mary x3 i ett badrum. Jag är vidskeplig!
Postad 08 december 2006 - 15:17
Bryr mig inte så mycket om Ryan Devlin men visst, han kan alltid bli maskföda i mitt Tremors avsnitt.
Men "We're gonna need bigger guns!" verkar vi alla hålla med om att det MÅSTE vara med någon gång.
Jag menar det mästa hitils har slagit in. Iallafall det seriösa.
Postad 22 februari 2007 - 22:44
Crusader, 17 Oct 2006, 17:05 skrev:
Duuude.
Restless, 6 Dec 2006, 01:58 skrev:
Okej, inte riktigt, men ändå. Duuude.
Högst upp på önskelistan just nu: en tredje säsong*. Och Avas återkomst. Also, Andys återkomst. Och Bobby. Jo. Ellen. Ash. Och Meg-demonens återkomst. Och... ja, en himla massa återkomster.
*med andra ord, Supernaturals återkomst. Heeeh! :grin
ETA: och en flamethrower.
Detta inlägg har redigerats av Restless: 22 februari 2007 - 22:49
Postad 22 februari 2007 - 22:57
Men Draken är nog överst för mig.
Håller med om Restless duuudeande.
Postad 23 februari 2007 - 00:00
Jag vill fortfarande ha en Chucky-aktig docka. Jag tror vi har nämnt sirener, men jag vet inte om vi sagt vattennymfer? De kan vara nakna och när de anfaller kan pojkarna bli helt " ...
Troll måste ha nämnts förrut, men jag orkar inte kolla det, och jag tänker nämna det ändå. Gärna något "Bockarna Bruse"-inspirerat troll, alltså något som håller till under broar.
Spindlar, för de är så läskiga.
Monster i källaren och på vinden, sånt skrämmer ihjäl mig. Som i Simpsons Halloween-avsnitt där de har Bart onda tvilling fastbunden på vinden och han tar sig lös och Bart säger "You're here, aren't you". Brukar inte skrämmas av Simpsons, men det där? Freaks me out, varje jäkla gång.
And ... Go!
Postad 23 februari 2007 - 00:23
Any-how... det skulle kunna vara roligt.
wirehangers, 23 Feb 2007, 00:00 skrev:
Agreed. Den där scenen är creepy.
Postad 23 februari 2007 - 01:09
En annan sak jag vill ha är ett sånt där cheesigt Jul-aktigt avsnitt där de hamnar i en mystiskt bizzarovärld där deras mamma aldrig dog. Kan också vara Sam som bara minns den riktiga världen pga sina karfter men att han lyckas få Dean att minnas också kanske.
Och varför inte låta dem träffa Jultomten en gång? Dean kan vara fast besluten att han är ond för Dean fick aldrig teddybjörnen han ville ha när han var liten men Jultomten är givetvis snäll.
Kan ju vara hans onda tvilling som har tagit över.
Ang. ond tvilkling så hade det legat högt på min lista om inte Meg redan kört det.
En Leprechaun. De bara MÅSTE möta en Leprechaun!
En annan sak, om de kör vidare på det goda (Änglar och Gud och sånt) så vill jag att de träffar Gud... personligen. Jag skulle ÄLSKA att se Deans min... och hans komentarer: "What the hell? You cant be... You are... Oh my God... eh, I mean... Ah, crap. There goes my redemption." :grin Han skulle se ut som en gris hos Scan som precis fick veta meningen med livet.
Jag vill också ha en version av de klassiska Hellraiser replikerna.
Typ Dean: Jesus Christ...
Demon: Not exactly.
Chucky-docka hade också varit kul. Liksom nakna vattennymfer.
Troll har ju typ varit med. Eller, iallafall ett Irländskt Troll (Faith, säsong 1). Men visst, ett Svenskt troll.
Varför inte små små pysslingar och att Sam/Dean blir krympta till deras storlek. Älvor?
Alver.
Vad jag INTE vill ha är ett jäkla grisavsnitt där de hamnar bakåt i tiden, precis innan deras mamma ska dö och tänker stoppa det men sedan låter det hända för om det inte händer så betyder det att alla som de och deras pappa har räddat inte blev räddade och ingen skulle vara medveten om hotet mot världen. Hatar sånt.
Postad 18 mars 2007 - 04:03
Crusader, 23 Feb 2007, 01:09 skrev:
Typ Dean: Jesus Christ...
Demon: Not exactly.
"Oh, thank God"
"Naa, call me Dean"
Detta börjar bli förmycket för mig.
Hur många gånger ska vi få det vi önskar innan den här tråden totalt skrämmer livet ur oss? :scared Tillochmed lite smått halvseriösa förslag, som mitt om Dean sjunga fjantig kärlekssång och Sam komma på honom, blir verklighet.
Detta inlägg har redigerats av Crusader: 18 mars 2007 - 04:05
Postad 18 mars 2007 - 17:31
Postad 13 april 2007 - 21:15
Dean går omkring i Sams kropp hela avsnittet, Sam i Deans. Föreställ er bara: Sam skulle skälla ut Dean för att han raggar på tjejer i Sams kropp, Jensen Ackles skulle få använda Sams patenterade bitch-face, Jared Padalecki skulle få göra Deans... smirk, Dean-i-Sams-abnormt-långa-kropp skulle hela tiden slå huvudet i dörrposter och liknande, Sam skulle eventuellt träffa på något av Deans gamla ragg som kräver att få veta varför han inte ringt (vilket så klart skulle sluta med att Sam-i-Deans-kropp och tjejen hade ett långt samtal där Sam var riktigt sympatetisk och sedan lovade att ringa, till Deans förskräckelse) - it would be hilarious!
TW_IW, 18 Mar 2007, 18:31 skrev:
It's you, isn't it? Isn't it??!
Detta inlägg har redigerats av Restless: 13 april 2007 - 21:17
Postad 13 april 2007 - 21:40
Restless, 13 Apr 2007, 22:15 skrev:
Dean går omkring i Sams kropp hela avsnittet, Sam i Deans. Föreställ er bara: Sam skulle skälla ut Dean för att han raggar på tjejer i Sams kropp, Jensen Ackles skulle få använda Sams patenterade bitch-face, Jared Padalecki skulle få göra Deans... smirk, Dean-i-Sams-abnormt-långa-kropp skulle hela tiden slå huvudet i dörrposter och liknande, Sam skulle eventuellt träffa på något av Deans gamla ragg som kräver att få veta varför han inte ringt (vilket så klart skulle sluta med att Sam-i-Deans-kropp och tjejen hade ett långt samtal där Sam var riktigt sympatetisk och sedan lovade att ringa, till Deans förskräckelse) - it would be hilarious!
TW_IW, 18 Mar 2007, 18:31 skrev:
It's you, isn't it? Isn't it??!
Mohahahaha, you'll never know!
Q: Is there any chance we'll get a body-switching episode?
A: (laughs) Funny you said that – we talked about doing it. We did one of those on The X-Files -- it was "Dreamland" and "Dreamland II" – that was the bodyswitching episode when Mulder was in Michael McKean and Michael McKean was in Mulder. And I loved that, it was so much fun.
It would be fun to do [on Supernatural], it would have to be a humorous episode. We're going to do a humorous episode this year with "Tall Tales" and we'll probably do one next year. And I think you're right – to see Dean playing Sam and Sam playing Dean would be hilarious. So maybe next year.
Källa
*Inget kan stoppa mig*

Hjälp