Jag vet inte... Jag var med på noterna i halva avsnittet, men sedan kändes tempot konstigt. Det är väl kanske för att mysteriet går snabbare, men det var lite för mycket som hände på en gång.
Först och främst, det bra i avsnittet:
Lamb får nobben av Dean som går till Veronica istället (burn!).
Veronica och Keith gör inbrott var ju klassiskt, särskilt Vs gulliga Disneyland-kommentarer.
Veronica lurar Lamb på telefon och Keith plockar upp luren. Heehee!
Wallace/Veronica-scener, yay! (Synd bara med Wallaces fula hår.)
Selma Roses hundar var ursöta.
Och det mindre bra:
CotW funkade sådär för mig. Det tog för mycket fokus från våldtäktsfallen, eller inte tillräckligt med fokus. Jag kände att jag ignorerade fallet nästan helt för att koncentrera mig på Mysteriet. Taskigt skådespeleri också, men bonuspoäng för att de knöt ihop det med Hallie.
Ack. Jag var så lättad när V sa att hon älskade Logan, jag tänkte att vi kunde få några avsnitt till med dem ihop. Nu ser det mörkt ut, Logan såg förkrossad ut när han tittade på henne. Och jag förstår vad de försökte säga med scenen, vilket är anledningen till att jag inte klagar på logiken (men allvarligt Logan, hon skulle ju sätta sig och äta, måste hon släppa allt vara för att svara i telefon?). Deprimerande i alla fall.
Logan har varit lite smågnällig den här säsongen och jag tror det är för att pojkvänsrollen inte funkar för honom just nu, och jag saknar OPJ-Logan.

Jag tror att jag bara är en LoVe-shipper när de inte är ihop.
Och sedan fick vi massor med info om våldtäktsfallen. Tydligen finns det inte tillräckligt med bevis för att vara säker på att alla tjejer våldtagits? Men V ifrågasätter väl inte om Parker och Stacy våldtogs, eller? Och var feministerna ansvariga för Chips come-uppance? Jag antog det, men det gick som sagt väldigt snabbt i avsnittet. Kan de ha gjort skrämselattacken på Veronica också? Så många frågor, så väldigt lång tid till nästa avsnitt.