Tv-lands Forum: 309 - Spit & Eggs - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (6 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

309 - Spit & Eggs Torsdag 9 augusti 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 19 oktober 2006 - 08:56

Beskrivning från CW

Citat

Dean O'Dell (guest star Ed Begley, Jr., "Arrested Development") reinstates the Greek system on campus and, determined to solve the campus rape case, Veronica, along with Mac, Wallace and Piz, attends a party armed with coasters designed to test for drugs in the drinks of her peers. Meanwhile, Dean O'Dell hires Keith to investigate whether or not his wife is cheating on him. Jason Dohring, Ryan Hansen, Francis Capra, Michael Muhney and Julie Gonzalo also star

Avsnittet är skrivet och regisserat av Rob Thomas. Det här avsnittet avslutar mysteriet med våldtäkterna på Hearst och är också det sista avsnittet innan juluppehållet.

Spoilers:
En ny karaktär i avsnittet som RT beskriver som "the most powerful, frightening, scariest alumni of Hearst College", och han försöker få Joel Silver (producent för serien) att spela rollen. Säsongens andra mysterium kommer introduceras i slutet på det här avsnittet.
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 13 november 2006 - 15:11

Har lagt till avsnittsbeskrivningen i posten ovan, tänker dock inte läsa den förrän efter 308 visats, skulle verkligen inte vilja bli spoilad om upplösningen på första mysteriet.

Kanske wires känner för att översätta texten till NN? :look

0

#3 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 13 november 2006 - 17:44

Hehe, jo jag fruktar inga spoilers. :grin

Om avsnittsbeskrivningen: Wow! Det låter riktigt bra. Jag gillar att Veronica har ett eget Scooby Team med Mac, Wallace och Piz. Kul att de är med i hennes undersökningar. Och yay, Mac! Undrar om drinksunderläggen var hennes idé?
Heh, Keith undersöker Mindrys trohet? Oh grym ironi, I love it.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#4 Medlemmen är offline   Catholic Block Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 12 juli 05
  • Kön:Man

Postad 13 november 2006 - 17:55

Visa inläggwirehangers, 13 Nov 2006, 17:44 skrev:

Jag gillar att Veronica har ett eget Scooby Team med Mac, Wallace och Piz. Kul att de är med i hennes undersökningar.
Jag med! :highfive Efterfrågade ju tom Scooby gang i Vad saknar du-tråden och äntligen verkar vi få något nytt på den fronten, tror det kan höja avsnittet rätt rejält.
A sweet, stupid pig
0

#5 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 13 november 2006 - 19:26

Re CB: På ett sätt blir jag lite orolig att serien ska jämföras ännu mer med BtVS om V får ett Scooby Gang (de behöver klart ett annat nickname, till att börja med!), en av VMs styrkor har ju varit att V agerat ensam, och att hon mest umgåtts med birollerna var för sig. Men jag hoppas att de kan skapa ett annorlunda gäng som kanske inte är så mycket "alla för en" som SG var.

Om beskrivningen: Hmm. Hon tar inte med sig Logan? Undrar om det betyder att de gjort slut eller bråkat?
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#6 Medlemmen är offline   Catholic Block Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 juli 05

Postad 13 november 2006 - 19:34

wirehangers: Du har rätt i att en av Vms styrkor är att V är ensam, men en annan av seriens styrkor är interaktionen mellan karaktärerna. Det har i vissa fall försummats och det är en av seriens svagheter. Har väl lite med budget att göra också men jag tycker det är lite trist. Ser i alla fall fram emot det här och ett annat nickname borde gå och klura ut också.
A sweet, stupid pig
0

#7 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 00:56

För den som vågar: trailercaps på Neptunesite... Jag vågar inte, speciellt inte innan 308. :bigeyes

0

#8 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 01:41

Jag vågade och :bigeyes. DAYMN! Mac!! Wallaces hår, what the hell? Fult.
Är det där Piz som festar loss där man inte ser ansiktet?
Wow, Veronica blodig! Yikes, detta kommer bli sjukt spännande. Och bilder på Dick, Tim, Landry, Moe... Nästan alla misstänkta. Såg Mercer bredvid Logan där också. Ingen vits att försöka lista ut vem skurken är från bilderna, men om de där skorna vid blodiga Veronica i korridoren verkligen är våldtäktsmannen så måste jag säga att det mest ser ut som Tim eller Moe. Men som sagt, ingen idé att försöka ens. ;)
Usch, det kommer bli en jobbigt lång vecka.
- Abed, Community
0

#9 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 15:16

Promotrailer, det är verkligen höstfinal så att säga.

Det här verkar som det blir en showdown, det är Piz och Mac i början där framför frathuset? Men finns det en verklig HCR (Heart Campus Rapist)? När Veronica sitter där och säger hjälp ser det ut som Moes skor... men är han där för att hjälpa? Och de flashar verkligen alla personer, det känns som det kan vara vem som. Veronica gråter, Logan har gjort slut? Sen verkar han vara på någon fest med andra tjejer... Parker skriker "rape!", vad händer där? ÄNTLIGEN MAC! Keith med en pistol! Vem är det som sitter och röker på Dean O'Dells kontor?

Spekulation: Någon dör, det lär inte vara en regular, och alla de personer vi spekulerat om förekommer i situationer som också diskuteras. Landry, O'Dells... Nu börjar jag bli nervös för jag vill faktiskt inte bli av med t ex Landry, och Dead O'Dell har visat sig ett bra tillägg i serien.

Är det nästa vecka snart?

0

#10 Medlemmen är offline   SoulMeetsBody Ikon

• Tittarombudsman
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 2 mars 06
  • FrÃ¥n:Kalmar

Postad 22 november 2006 - 19:39

Shit, intensiv trailer to say the least... Ska bli riktigt kul att se nästa avsnitt. O yey, Mac är tillbaka!
The O.C One Tree Hill Veronica Mars Heroes Ugly Betty
0

#11 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 20:18

Wow. Wow. Bara ... wow. :bigeyes Gillar verkligen promon, väldigt bra för att vara The CW(B), passande musik, väldigt högt tempo. Och nu en hel vecka att spekulera i detaljerna!

Personen som dör, är vi säkra på att det inte är en regular? Personen skulle ju kunna uppfylla kontraktet med flashback-scener eller nåt? Jag tror ju fortfarande att det är Mindy O'Dell, eller möjligtvis Dean eller Landry, men man vet aldrig, de kanske luras?

HCR, äntligen ett kortare namn såhär lagomt till slutet. ;) Jag tror inte det är feministerna som ligger bakom allt, det är en rätt solklar red herring, det ska förvirra bort oss. Och det funkar ju, för hur kan vi veta säkert vilka som var fejkade och vilka som var riktiga? Jag tror Nancy kan ha varit fejk, men Dawn, Stacy och Parkers verkade ganska riktiga.
Och jag tar resten av mina misstankar till mysterietråden....
- Abed, Community
0

#12 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 20:45

Hehe, ursäkta att det dröjde så länge, men för framtida diskussion är ju HCR perfekt. :P

Jag har redan tittat på promon väldigt många ggr nu, it's addictive. Om det är en regular som dör måste det vara en av dem som inte har kontrakt för så många avsnitt, för nästa mysterium sträcker ju inte sig över resten av säsongen. Flashbacks är en tanke, men vilken hemsk tanke. Därför tror jag på en gästskådespelare vi sett mer än en gång.

Om allt skulle ligga på feministerna vet jag inte om jag skulle gilla den upplösningen, tror och hoppas det ligger mer bakom. Och det verkar ju pågå något slags rally framför frathuset och Parker skriker "rape!"... Håller med om att Nancy verkar fejk, hon är alldeles för "på" precis som Nish och även Claire var.

Vem som var i garaget måste också avslöjas, är det den personen Veronica springer från kanske? Jag tror det är Moe eller Foyle vid dörren när Veronica säger hjälp.

Här är spoilers om avsnittet från Ausiello (avslöjar en hel del, fast inte vem som är skyldig till något)

Citat

Veronica solves the Hearst rapist case. Dean O'Dell hires Keith to find out if his wife is cheating. Someone will die. Mel Stoltz, Hearst's most influential alumni, shows up to see the dean. The Lilith House girls pelt Dea O'Dells car with spit and eggs. Lilith House girls celebrate the expulsion of the Greek system with a one-car float parade. Keith and Dean O'Dell strike up a friendship. Dean O'Dell announces his decision to reinstate Greek Life on campus. Dean O'Dell pulls a gun out of his desk and makes sure it's loaded. In the cold open, Veronica stumbles out of a dorm room bloody, disheveled and panicked. As she yells to Wallace and Piz for help, a mystery person's feet enter frame behind her. The rapist has posted an ad in the Hearst Free Press announcing that the next rape will take place the night of the Pi Sig Phoenix Rising party. Veronica, Mac, Wallace and Piz team up at the Pi Sig Party with the assignment to test drinks in an attempt to find the rapist's next victim.

Oj oj det är alltså opening scene där Veronica springer? Kan de lägga upp den genast! Om hon är i ett studentrum och ropar på Wallace och Piz så är ju Moe är nära kandidat... Och det låter som någon kommer bli skjuten, Dean O'Dell får säker reda på sin frus affär(er), då är de i fara, sen kan det bli bråk, Cyrus är i fara, plus att han inte blir populär om han återinför frathusen.

0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 21:22

Visa inläggIllyria, 22 Nov 2006, 20:45 skrev:

Om det är en regular som dör måste det vara en av dem som inte har kontrakt för så många avsnitt, för nästa mysterium sträcker ju inte sig över resten av säsongen. Flashbacks är en tanke, men vilken hemsk tanke. Därför tror jag på en gästskådespelare vi sett mer än en gång.

Vet vi hur många avsnitt alla har kontrakt för, och hur många avsnitt de varit med i hittils?

Citat

Och det verkar ju pågå något slags rally framför frathuset och Parker skriker "rape!"... Håller med om att Nancy verkar fejk, hon är alldeles för "på" precis som Nish och även Claire var.

]Ja, den där grisen lär väl vara del av något riktat mot Pi Sigs (Pigs)?
En tanke jag lekte med ett tag var att Nish kanske blivit våldtagen enligt samma sätt, men att hon inte kan/vill erkänna att det hänt henne. Mest pga hennes hätska vendetta mot Pi Sigs, och det faktum att hennes hår ser ut att kunna ha varit på utväxt ett tag... ;) Men jag dumpade teorin, det känns inte så troligt att hon inte skulle gått ut med det.

Ausellio spoilers:

Citat

Lilith House girls celebrate the expulsion of the Greek system with a one-car float parade.

Aha, precis, det verkar ju logiskt.

Citat

In the cold open, Veronica stumbles out of a dorm room bloody, disheveled and panicked. As she yells to Wallace and Piz for help, a mystery person's feet enter frame behind

I cold open?? Kommer avsnittet börja där och sedan gå bakåt i tiden, eller ska de verkligen hinna med att få Veronica i den situationen innan credits? Verkar mycket mystiskt, jag hoppas verkligen inte att det är tidshopp det är frågan om. :shake Det kanske är en mardröm? Det skulle inte vara första gången V drömmer i en mysteriefinal...
- Abed, Community
0

#14 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 22 november 2006 - 22:42

Annan promo, känns för kort för att vara opening(?) men ger lite mer än den förra.

The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#15 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 22:49

Det står ju att det är cold open = opening scene, den kanske är kortare än vanligt pga att det avslöjas vem som står där efter det? Vems fötter är det? Jag tycker det liknar Moes skor, men vet vi t ex hur andras skor ser ut? Verkar alltså inte vara en dröm när det börjar med Piz och Mac. Gah, hade hoppats på mer, nästa onsdag är alldeles för långt borta!

wires: jag har inte så bra koll på exakt hur många avsnitt alla har, men KD, JD och EC har fulla säsonger, så ingen av dem bör det ju vara ivarjefall. Men sen har vi ju Weevil och resten...

0

#16 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 22 november 2006 - 22:57

Kan hända, noterade inte texten tidigare:) Väldigt kort då...

Promo/Spoiler första posten:
Känns ju troligt att den person som sitter inne hos Dean och röker är Allumnin?

Opening:
Avskyr verkligen festscener, ser så tillgjort ut... Och Veronica springer väldigt lustigt? Jaja, passande musik i alla fall
-Jim Ford
0

#17 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 22 november 2006 - 23:10

Wow, cold open var mycket kortare än vanligt! :( Inte mycket mer än promon, och samma musik också, det var lite intressant. Ack, detta kommer bli en så sjukt lång vecka.
Hur hamnade Veronica i korridorerna, ensam och blodig?! Mellan förra avsnittet och detta?! Jag hoppas de inte tänker göra tidshopp. :/
- Abed, Community
0

#18 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 22 november 2006 - 23:52

Hmm, Eggs :scratchchin undrar om det har med det egg som Chip värpte ut i förra avsnittet att göra?

OBS! Jag har bara läst avsnittsbeskrivningen så jag skulle uppskatta om alla svar jag får på detta inlägg var baserat på det. ;) Just saying. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#19 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 23 november 2006 - 16:45

Då vill du alltså inte ha ett svar;)
-Jim Ford
0

#20 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 23 november 2006 - 16:51

Om någon vet svaret, så nej. :P Men spekulationer är annars välkommna. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#21 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 23 november 2006 - 18:01

Har man läst de spoilers som postats vet man med största sannolikhet svaret:)
-Jim Ford
0

#22 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 23 november 2006 - 20:12

Har lagt upp 6 promofoton i gallerier på VM.se, de är inte spoilriga, tror jag. Möjligen den sista isåfall. Där en person ser lite däckad ut och har ett glas med något att dricka och hänger på en annan person.

Baserat på promo, opening scene och vissa småspoilers tror jag detta kan vara ett möjligt scenario: Mac frågar var Veronica är, Veronica springer, hon sitter vid dörren, "fötterna" kommer, klipp till vinjetten, därav den korta cold open, rewind till tidigare under kvällen eller tom ännu tidigare.

0

#23 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 26 februari 06
  • FrÃ¥n:Malmö

Postad 23 november 2006 - 21:55

Usch, jag tycker båda promona ? promosen? promosarna? är sjukt obehagliga. Kommer inte bli ett lugnt avsnitt i alla fall. Veronicas duschscen när hon gråter är en typisk scen efter en våldtäkt, därför undrar jag om det verkligen är det som hon gråter för - det här är ändå VM, inte så förutsägbart som andra serier ... Det kan ju vara för att hon är upprörd över att hon blivit slagen (tänker på blodet), eller något med Logan, eller nu den här personen som förväntas dö... Å, jobbigt!

Skorna- svårt att kunna förstå vem det skulle kunna vara. Inga stora fötter = Foyle?

Kan inte förstå varför Piz, Mac, Parker o Veronica inte bestämmer sig för att hålla ihop under kvällen, åtminstone 2 och 2!
Santana: Having sex is not dating.
Brittany: If it were Santana and I would be dating.

*Twitter*
0

#24 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 24 november 2006 - 12:57

Visa inläggPyggme, 23 Nov 2006, 21:55 skrev:

Kan inte förstå varför Piz, Mac, Parker o Veronica inte bestämmer sig för att hålla ihop under kvällen, åtminstone 2 och 2!

För att det ofta är svårt att hålla ihop på stora fester? Är ju inte säkert att splittringen var avsiktlig.
-Jim Ford
0

#25 Medlemmen är offline   Epiphany Ikon

• HallÃ¥a
  • PipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Gick med: 11 december 04

Postad 26 november 2006 - 20:31

någon som ser vilka det är som kysser varandra i sängen? jag får det till chip o veronica...?
0

Dela med dig av detta ämne:

• (6 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar