Tv-lands Forum: 310 - Show Me the Monkey - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

310 - Show Me the Monkey Torsdag 16 augusti 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 07 november 2006 - 02:02

Och titel för 310 är tydligen Show Me the Monkey, som vi kommer få vänta 7 veckor på efter höstblocket är avklarat. Avsnittet är skrivet av John Enbom och Robby Hull (ny författare).

Avsnittsbeskrivning från CW:

Citat

Attempting to keep her mind off Logan (Jason Dohring), Veronica (Kristen Bell) takes a job helping animal researchers track down a monkey missing from their laboratory. In order to find the missing animal, Veronica and Mac (Tina Majorino) go undercover as members of an on-campus animal rights group, believed to have freed the monkey. Meanwhile, Mindy O'Dell (guest star Jamie Ray Newman, "E Ring") asks Keith (Enrico Colantoni) to investigate Dean O'Dell's (Ed Begley, Jr., who does not appear in the episode) death because she believes he was murdered. Percy Daggs, Francis Capra, Michael Muhney, Ryan Hansen, Chris Lowell and Julie Gonzalo also star. Nick Marck directed the episode story by John Ebrom and teleplay by John Enbom and Robby Hull.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 07 november 2006 - 12:52

Älskar den titeln! :D
♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#3 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 07 november 2006 - 14:39

Hehe! :lol Älskar också titeln, den är nog bäst hittils. Trist bara att vi får vänta 7 veckor på avsnittet (hur sjutton ska vi överleva det?) men vi kan ju roa oss med att spekulera i (spoilers!) vilken "monkey" det är som dör? ;) Titeln kanske syftar på något annat, men vi vet ju att mysterie #2 är ett mordmysterium, så vi kan ju börja vadslagningen snart på vem som kolar... Min gissning just nu är Dean O'Dell eller hans fru. Mannen vet hur man skapar fiender...
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#4 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 06 januari 2007 - 02:51

Har lagt till avsnittsbekrivning i första inlägget. Äntligen händer det något i spoilerväg!

Det här med djurrättsaktiviser och befria djur tillhör visst college, älskar normalt undercover men tyckte inte det var så bra gjort i MBFGRW, hoppas på att detta blir långt bättre. Och Mac ska också gå undercover! :) Och visst verkar det som mordet sägs vara självmord, men Mindy tror mord, precis som jag misstänkt och vi spekulerat om.

0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 09 januari 2007 - 16:36

En kort preview finns ute och den är rolig: De kan ju inte förstöra att vara undercover och inte posera för kalendern? :hehe

0

#6 Medlemmen är offline   xani Ikon

Postad 10 januari 2007 - 13:16

27 januari är väl en lördag? Du menar väl 23e?
0

#7 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 26 februari 06
  • FrÃ¥n:Malmö

Postad 10 januari 2007 - 16:19

Underbar preview, underbar titel och med tanke på alla namn som står listade att de ska varra med så känns det som ett underbart avsnitt. Yay, Mac! Undercover!
Santana: Having sex is not dating.
Brittany: If it were Santana and I would be dating.

*Twitter*
0

#8 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 10 januari 2007 - 17:34

Hehe, previewn var riktigt rolig :hehe
0

#9 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 18 januari 2007 - 23:30

Cold open finns nu ute. Mac!

0

#10 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 19 januari 2007 - 02:34

:rotfl
"... And the people coming to take me away." Hihi, hoho, haha. :hehe Jag älskar den låten.
Allmänt supergrymt klipp, nu är jag mer än redo för mysterie #2 och nya VM-avsnitt. :yes Och yay, Mac! Och heeeh, monkey. Det där klippet kommer jag hinna se många gånger innan tisdag.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#11 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 19 januari 2007 - 03:53

Äntligen får jag se hela klippet nu när mitt internet är tillbaka, hade bara sett den kortare versionen på CWvideo tidigare, men nu var det ju en scen till med Veronica, och den är rolig. The people coming to take her away, och skämten om apan. Jag hoppas de (V+Mac) ger apan ett namn, just because.

Ska försöka att inte titta sönder klippet innan onsdag, det tar alltid bort lite av att börja titta på avsnittet när du väl fått hem det. Jag som så gärna hade velat ha promofoton till det här avsnittet också, men det kom tydligen inga (311 har redan kommit dock).

0

#12 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 21 januari 2007 - 04:40

Åh, ni frestar mig att se det... men nej. Avsnitten känns korta nog utan att jag ska se början i förväg. :P Jag vill se allt på en gång. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#13 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 21 januari 2007 - 17:11

samma här, det räckte med previewn.
0

#14 Medlemmen är offline   vmlyrisk Ikon

• Statist
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 22 november 06

Postad 23 januari 2007 - 22:11

Hej!
Är ny här på forumet (har läst många inlägg men inte kommit mig för att posta nåt förrän nu) och ser verkligen fram emot detta avsnitt!
Har fixat alla avsnitt via xbox live tidigare, men jag tänkte prova om det fungerar att se den via cwtv.com imorgon - är det någon som har testat om det fungerar?
0

#15 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 23 januari 2007 - 22:50

Välkommen till forumet vmlyrisk! :)

Jag testade faktiskt om det gick att se avsnitt på CW-sidan, men jag fick inte det att fungera med den där spelaren du var tvungen att ladda hem. Har du fått de tidigare avsnitten att fungera? För isåfall borde det ju fungera om/när de lägger upp 310 också. Jag tänker fortsätta titta på VM i vanlig nedladdningsstil, det borde vara bättre kvalitet än onlineavsnitten också, minns hur illa jag tycker om Welcome Wagon i det formatet.

0

#16 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 24 januari 2007 - 14:59

Ohhh, Macs nya pojkvän (Bronson?) är ju en sådan charmig sötis. Honom hoppas jag verkligen vi får se mer av. Någon som vet om han ska vara med mer? Hur sött var det inte i slutet när hon frågade ut honom och han såg helt överlycklig ut. Trodde faktiskt inte jag skulle bli så glad över att se Mac med någon annan men detta lyckades de verkligen mer.

Piz, han växer alltmer och tyvärr LoVe fans men jag vill se Veronica tillsammans med Piz. I alla fall ett tag, kan bli intressant.

Tycker inte Parker har en viktig funktion i serien längre, ser mycket hellre Wallace :/

Dick och bilderna :lol
Hade hellre sett honom i bar överkropp än Jason. Varför envisas de med att visa Jason D som någon snygging när han inte är det?

VM är tillbaks och det var ett lättsamt härligt avsnitt :)
"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#17 Medlemmen är offline   naopet Ikon

• Barnprogramledare
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members

Postad 24 januari 2007 - 15:18

Ooh, jag älskade det här avsnittet, verkligen ett av de VM-avsnitten jag skrattat mest åt, det var verkligen mycket humor med.
Dick var för härlig, först när han tar dom där bilderna och sedan ska han vara en "poet" och hjälpa Logan :grin

Tycker också att Mac och Bronson var jättesöta tillsammans, hoppas verkligen att Mac kommer vara med i fler avsnitt nu också.
Efter Veronicas och Piz scener i det här avsnittet kan jag verkligen se dem tillsammans ett tag.
Piz blick i slutet när han såg Veronica med Logan var så hemsk, han som trodde att de hade ngt på G nu..

Ohh, jag hoppas att mördaren har följt Veronicas "plan the perfect murder" uppsats, men det verkade ju tyda på det, speciellt med det där meddelandet på datorn.

Alla rum i korridoren där Mac och Parker bor har värsta utsmyckningen för sina land som dom har valt men dom har bara en tejpbit där det står "Canada" :hehe

Mycket bra avsnitt !
0

#18 Medlemmen är offline   brisfis Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Gick med: 21 juli 06

Postad 24 januari 2007 - 17:01

SÃ¥g nyss avsnittet :)
Såååå underbart!!! Glad att Mac fick en ny :)

Så bra med LoVe med, men tyckte ändå synd om Piz. :(
Gillar honom, men vill inte att V ska gilla honom, älskar ju LoVe!
Men jag undrar vad som kommer hända om det kommer fram att Logan var med den där andra tjejen. :/ Vill inte att det ska komma fram.
Och sen verkade det ju som om V fattade att Piz hade känslor för henne, där i slutet.

Väldigt nyfiken på mordet, speciellt att det är kopplat till Veronicas uppsats...för det måste det ju vara.

Längtar redan till nästa vecka :D
After all these years, do you not instinctively fear me? Maybe you should write yourself a note.
0

#19 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 24 januari 2007 - 18:11

Usch, gillade inte det här avsnittet alls.. tråkigt och oengagerande CotW, aaaw de kom på att det är fel att utföra djurförsök. Det här avsnittet kändes inte alls så VM-aktigt alls mycket mera teen-let's-locka-GG-tittarna.

Dick var ju hysteriskt rolig i det här avsnittet :grin När han tog korten och pratade om Garden State höll jag på och tuppa av :rotfl

Veronica, hur naiv får hon vara.. fattade hon verkligen inte att Piz gillade henne? Trodde hon att han försökte "hjälpa" henne att förstå att Logan var den rätta för henne när de pratade?

Mac's nya pojkvän var söt men de la upp hela deras romans för.. förutsägbart för min smak.. jag fattade direkt att tjejen var hans syrra och att de skulle kyssas efter att Mac backade första gången.. Det var också, tycker jag, en snygg detalj för den påminde om Troy/Veronica i 103.

Jag blev verkligen GLAD när Veronica kom till hotellrummet men det känns som om det kommer att ta slut närsomhelst (pga det på stranden/bilen med skabbtjej?) Klarade inte av att se Logan så ledsen och det känns nästan lite out of character.. :/

Bell, jag håller inte med dig om Jason, jag tycker att han är väldigt fin :)

Det där om Veronicas uppsats gillade jag enormt mycket, hoppas på att den arcen kan ta mer fart.
0

#20 Medlemmen är offline   Rante Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 6 februari 04
  • Kön:Man

Postad 24 januari 2007 - 18:21

Dick var ju helt klart bäst i det här avsnittet. :)

Mac och Bronson var söta, hon förtjänar någon bra, framförallt efter hur det slutade med Cassidy.

Mordet verkar ha kopplingar till Veronicas uppsats vilket iofs inte var så svårt att gissa. Dock så borde väl hon ha haft någon annan person som måltavla än Dean O'Dell eftersom hon inte nämnde vem det var för Keith. För visst skulle mordet vara på en viss person eller är det bara jag som fått för mig det?
"I will hold the candle, till it burns up my arm
I'll keep takin' punches, until their will grows tired
Oh I will stare the sun down, until my eyes go blind
Hey I won't change direction, and I won't change my mind
How much difference does it make?"

Pearl Jam - Indifference
0

#21 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 24 januari 2007 - 18:42

Visa inläggtinyblonde, 24 Jan 2007, 18:11 skrev:

Veronica, hur naiv får hon vara.. fattade hon verkligen inte att Piz gillade henne? Trodde hon att han försökte "hjälpa" henne att förstå att Logan var den rätta för henne när de pratade?

Nej, jag tror inte det. Veronica är nödvändigtvis inte den typen som alltid ser sådant.

Mac's nya pojkvän var söt men de la upp hela deras romans för.. förutsägbart för min smak.. jag fattade direkt att tjejen var hans syrra och att de skulle kyssas efter att Mac backade första gången..

Då tyckte jag det var ännu mer förutsägbart med Cassidy men det är inget som har stört mig, varken när det gäller Cass eller Bronson. Tycker de lyckas få till det riktigt bra.

Bell, jag håller inte med dig om Jason, jag tycker att han är väldigt fin :)

Var och en har sin smak men jag tror ändå inte många hade tyckt Jason D är snygg om han inte hade haft rollen som Logan.
"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#22 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 24 januari 2007 - 18:48

Visa inläggBell, 24 Jan 2007, 19:42 skrev:

Då tyckte jag det var ännu mer förutsägbart med Cassidy men det är inget som har stört mig, varken när det gäller Cass eller Bronson. Tycker de lyckas få till det riktigt bra.

Mjo, men jag kan inte hjälpa det, för jag tycker att Macassidy var sötare :/ innan 2x22. Fast jag tycker om Bronson men jag skulle gärna vilja se mer hur Cassidys död och vetskapen om vad han gjorde påverkade Mac.

Visa inläggBell, 24 Jan 2007, 19:42 skrev:

Var och en har sin smak men jag tror ändå inte många hade tyckt Jason D är snygg om han inte hade haft rollen som Logan.

Hmm, kanske sant för jag tyckte inte alls att han var snygg i början av s1.. Men jag tycker nog ändå att han är en riktig puddig :)

Detta inlägg har redigerats av tinyblonde: 24 januari 2007 - 18:52

0

#23 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • FrÃ¥n:Stockholm

Postad 24 januari 2007 - 19:09

Ett bra avsnitt, med ett intressant CotW. Kanske lite förutsägbart att det inte var aktivisterna som var skyldiga, men det var fortfarande bra. :) Och apan var urgullig! :wub

LoVe! :hurra

Mac och den nya killen var gulliga tillsammans, I approve. :ok Oh, och festen var rolig. Jag gillade deras miner när tjejen i början försökte få dem att vara med på festen, och sedan på själva festen - en bild på en älg + accenterna? Veronicas misslyckade samtal med killar? :lol
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#24 Medlemmen är offline   xani Ikon

Postad 24 januari 2007 - 19:52

Ok, innan jag förstör mig själv med att läsa era åsikter (Av någon anledning så kan ett avsnitt ibland bli sämre pga vad ni skrivit, och ibland bättre... konstigt det där...) så tänkte jag nu skriva min åsikt:

JAG ÄLSKADE DET HÄR AVSNITTET! Jag har inte tänkt så mkt eller ens saknat VM så mkt under det här uppehållet, men det här avsnittet fick mig att förstå att jag visst saknat serien.

Jag tyckte avsnittet kändes väldigt "Veronica Mars", som serien ska kännas. Många bra oneliners, en hel del kärleks angst, kanske inte så väldigt mkt från just Veronicas sida men desto mer från Logan och Mac. Många härliga scener med Veronica och Mac, och även V, M och Julie. Jag tycker J är jättecharmig, och jag tycker om henne mer och mer.

Dick-fotograferar-sin-howdoyoudo-och-slänger-ut-fotot-från-balkongen var det roligaste jag sett på länge. :hehe

Macs lilla crush på what's-his-face var faktiskt också riktigt bra. Jag gillar honom. Bara det inte blir en massa djuraktivistsnack i framtiden.

För det enda jag skulle kunna klaga på i detta avsnittet skulle väl då vara Cotw. Jag vet inte, jag måste liksom vara mer engagerad i personerna/offren för att jag ska bli intresserad av V's fall. Jag tyckte den där tjejen i labbet bara var störande, och brydde mig inte alls om om hon fick sin apa tillbaka.

Piz är adorable. Och nu kanske Veronica äntligen fattar att han tycker om henne.

Härlig start på resten av säsongen! :)
0

#25 Medlemmen är offline   Miabruden Ikon

• Statist
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 24 januari 07

Postad 24 januari 2007 - 20:59

Alltså det här är ett av mina favo avsnitt jag har sett:crush2. En skit bra början.
Macs kille va ju bara så söt, men man kunde ju lista ut vad som skulle hända i mellan dom.

Vart har Wallece tagit vägen saknar han

Längtar till nästa avsnitt och se hur det går. Jag hoppas i alla fall att logan och veronica fortsätter att vara ihop.
0

Dela med dig av detta ämne:

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar