Tv-lands Forum: 311 - Poughkeepsie, Tramps and Thieves - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site p Tv-land fr Veronica Mars

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

311 - Poughkeepsie, Tramps and Thieves Torsdag 23 augusti 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 05 november 2006 - 21:11

Avsnittsbeskrivning från CW

Citat

MURDER IN NEPTUNE? — When Veronica is hired to track down a girl (guest star Brianne Davis, “Entourage”) with whom Max (guest star Adam Rose, “Malcolm in the Middle”) shared an incredible one-night stand, she discovers the girl is not who she says she is. Meanwhile, Keith takes a closer look at Dean O'Dell's suicide and begins searching for clues that may point to a murder.

Avsnittsbeskrivning från Tv Guide (som innehåller långt fler spoilers)

Citat

Veronica helps a student locate a woman he says he's in love with, but he doesn't know her last name or where she lives. He just knows she's getting married soon, due to a text message she sent to him. Veronica's probe reveals the mystery woman isn't all she claims to be. Also, Keith learns that Dean O'Dell's office was egged the night of his alleged suicide; and Madison stuns Veronica with some shocking news.

Avsnittet är skrivet av Diane Ruggiero, regisserat av John Kretchmer. Poughkeepsie, Tramps and Thieves, från "Gypsies, Tramps & Thieves"?

Några spoilers: Från Kristin: "There's some funny stuff in episode 11 regarding a former and a current sheriff situation. Sort of a personal thing between Keith and Lamb that might be pretty funny."
Avsnittet kommer ha en storyline där prostituerade är iblandade och en karaktär vid namn Stephanie i stil med Heidi Fleiss. Dessutom kommer vi får se två skämtare, Brian och Fred.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 13 januari 2007 - 15:10

Har lagt till avsnittsbeskrivningen i första inlägget. För den som inte minns är Max den person som hjälpte Veronica med uppsatsproblemen i Hi Infidelity, gillar att de introducerar nya karaktärer och att de återkommer, det behövs för att bygga upp den nya collegemiljön. :)

Tillsammans med de spoilers som finns går det att gissa sig till saker. Tjejen kommer visa sig vara prostituerad, vilket det känns som titeln antyder också.

0

#3 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 17 januari 2007 - 18:43

Fyra promofoton finns nu i galleriet (spoilers).

Keith har på sig sheriffkläderna, intressant. Är han sheriff igen eller vad pågår? Ser ju inte ut som en flashback. Och är det då som sheriff som han undersöker (själv)mordet på Cyrus?

0

#4 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 25 januari 2007 - 00:50

Promo och preview/opening scene för avsnittet nedan.

Promo (som innehåller klipp från kommande avsnitt också...)

Opening scene

Mer spekulation med spoilers: Såg om delar av 216 igår och det avsnittet är ju starkt länkat till första arcen i säsong 3 men nu funderar jag på om det finns ännu mer som pågår där och som nu kommer få betydelser. Det har hintats om att det handlar om prostituerade i det här avsnittet, Cliff luras av en prostituerad i TRoG, och nu dyker Madison upp igen, som var i hissen med Lamb och den prostituerade och i promobilderna har Keith på sig sheriffskläderna - är Madison inblandad med de prosituerade? Blir Lamb av med jobbet? Dubbla sheriffer?

0

#5 Medlemmen är offline   brisfis Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 21 juli 06

Postad 26 januari 2007 - 18:52

Såg promon och jag hoppas inte som det blev nu innan jul med att man fick se att V frågar Logan om det e nått problem(det när de gör slut) och sen händer inte det förren tre avsnitt efter typ. Då satt man typ och väntade på att det skulle hända. Nu i den här promon syftar jag på när V säger att det här är något som hon aldrig kommer komma över.
Jag vill verkligen inte att LoVe ska ta slut, men det känns inte som om de har nått stabilt förhållande (som om de någonsin har haft det.) :(

Annars tycker jag att det verkar bli ett bra avsnitt. :)
After all these years, do you not instinctively fear me? Maybe you should write yourself a note.
0

#6 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 26 januari 2007 - 22:42

Ska inte kolla på något innan den här gången.. jag SKA hålla mig! Tyckte att det var för långt in i avsnittet förra avsnittet.
0

#7 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 31 januari 2007 - 19:33

Max :crush Åh, han måste vara med igen.. jag gillade honom jättemycket!

Åh, jag visste ju detta om Madison (BITCH!) men jag blir så ledsen :( Jag började nästan gråta för det var så vackert när de låg i Logans säng och hon sa att hon älskade honom ändå :heart Hmm.. jag antar att de kommer att göra slut snart, hoppas att i blir redan i nästa avsnitt, så att de kan bli tillsammans sen igen efter att ha vart för sig själva eller whatever
Va skönt att det här med Madison kom fram så fort, och att de inte drog ut på det. Jag uppfattade det som om att det skulle ta längre tid..

Lite Weevil iaf, men om han är där kan han inte få vara med lite mera? Ingen Dick, Wallace eller Mac :( Jag ville ju se en followup med Bronson.

Jag gillade CotW, för Max var så söööt på sitt eget lilla vis :) den hade alla indgridienser för att lyckas: Horor, Bordellmammor, Utpressning och en läskig Limousin :grin

Hee, när Lamb såg Keith med uniformen :hehe Det hände ju inte så mycket på Odell-fronten men det var ju antagligen inte Nish.. Hennes kommentar ifall Clarie och Fern aldrig så på nyheterna var rolig.

Slutet gjorde mig så ledsen (och jag uppskattar försöket men Veronica? Köpa sexiga underkläder?) :sad vill ju ha min LoVe men jag antar att de borde vara ifrån varandra ett tag(...)
0

#8 Medlemmen är offline   Rante Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 6 februari 04
  • Kön:Man

Postad 31 januari 2007 - 21:01

Keith och Veronica hade fin dialog som vanligt.

Trevligt att Max var med igen. Återkommande karaktärer är en styrka hos serien.

Helt ok avsnitt även om jag håller med om att det är trist att inte alla karaktärer kan vara med i varje avsnitt. Lite trist när det måste vänta med storylines som nu med Mac och Bronson.
"I will hold the candle, till it burns up my arm
I'll keep takin' punches, until their will grows tired
Oh I will stare the sun down, until my eyes go blind
Hey I won't change direction, and I won't change my mind
How much difference does it make?"

Pearl Jam - Indifference
0

#9 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • Från:Göteborg

Postad 31 januari 2007 - 21:15

Bra avsnitt, bättre än det förra enligt mig. Som tidigare talare (skrivare?) sa så är det tråkigt med de tydliga budgetproblemen när det är så få av maincasten med. Drar ner en del på känslan. Om de så bara hade varit med ett par sekunder så hade det gjort en avsevärd skillnad, IMO.

Lite löjligt med att Keith hade kvar sin uniform med bricka och allt. Har svårt att tro att det är en sådan sak man får behålla just för att man inte skall kunna göra vad han gjorde. Tråkigt att Veronica inte är så involverad i hans fall... än. Just nu känns det ju som att Weevil vet mer en vad hon gör.

Veckans fall var... Underhållande, inte mer. Inte så mycket ett mysterie utan mer en berättelse. Man måste tjäna bra med pengar på att sälja falska uppsatser dock, med tanke på de summor Max kunde hosta upp. Han ser ut att vara ett "rikemansbarn" så att säga.
The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#10 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 31 januari 2007 - 21:16

Efter förra veckans avsnitt var detta verkligen underwhelming, ingen som helst uppföljning. Vissa delar var bra, Keith i bilen när Lamb ser honom, Max är t ex en bra ny/återkommande sidokaraktär, men CotW tog upp extremt mycket plats och det var inte speciellt intressant alls, och det var mest scener med Veronica, Keith och Logan, med Weevil på ett hörn, men alla andra lyste med sin frånvaro... Långtsamt avsnitt med en konstig takt också.

Det hände extremt lite med O'Dell-fallet, även om Volvon var ett bra avslöjande. Hade hellre velat se mer av det än CotW. Hur skulle inte samtalet till domaren kunna spåras bara för Veronica ringer från Max telefon? Han har ju hyrt in henne... Och att Keith återigen tror att ingen kommer känna igen honom som fd sheriff?

Scenerna med Keith/Veronica kändes också lite off, de brukar ju ha ett så bra samspel och förhållande, emellanåt kändes det väldigt konstigt, och V som pressar Logan med frågor... Och plötsligt är våldtäkten på Nancy riktig? Fortfarande ingen uppföljning på Logans tid i cellen med Mercer och Moe.

Sen hatar jag CW och deras jävla promos, återigen har de tagit klipp från kommande avsnitt som inte hade med detta att göra. Idioter.

Får väl se det igen och se om det blir bättre, men egentligen vill jag bara titta på 310 igen.

0

#11 Medlemmen är offline   lime Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 25 oktober 04
  • Från:umeå

Postad 31 januari 2007 - 21:55

Betydligt sämre än förra veckans avsnitt. CoTW intresserade mig inte särskilt mycket. Jag ville ha mer Mac och definitivt mer Wallace, men inte fick man det inte.. Riktigt tråkigt!
"Haven't you heard? I'm the crazy bitch around here" - B
last.fm
0

#12 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • Från:Stockholm

Postad 31 januari 2007 - 23:09

Sämre än förra veckan, men ändå helt okej. Jag gillade CotW, den var intressant... Och ännu mer prat om Battlestar Galactica! Ifall jag inte redan kollade på fler serier än jag har tid med (don't ask), så skulle jag försöka se den med. Men, nope, ain't gonna work, no way, no how.
Jag trodde först att Veronica fejkade utpressningssamtalet och, typ, misstänke Max för... något. :dunno Men, nähä, Veronica tyckte tydligen det var en bra idé att utöva utpressning. Nå, hon ligger ju redan så bra till hos FBI sedan "Donut Run", why not? :rolleyes ...Fast det var ju lite roligt hur totalt cool och lugn hon var när hon ringde dommaren. Veronicas liv är underligt... :hehe
Och en av de bästa scenerna i avsnittet var när Wendy berättade för Veronica om domaren, och Veronica blir skitglad. :lol Jag gillar verkligen den här serien.

Och Keith jobbar på med mordet på Dean O'Dell. När ska Veronica börja hjälpa till? Jag vill se familjen Mars sammarbeta för att få fast mördaren!

Bäst i hela avsnittet var i alla fall Veronica-och-Keith-scenen.
"Entertain me, dammit!" :heart
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 19 januari 04
  • Från:Hälsingland

Postad 31 januari 2007 - 23:28

Meh. :look Det var inte dåligt, men som avsnitt så kändes det väldigt mycket som filler, en paus mellan all action, poänglöst. :/
Själva CotW var också lite "dummare" än vanligt - det var så många vändningar, jag fick inget grepp på det, och det kändes mer hafsigt och flummigt. Det påminde mig lite om The Quick and the Wed.

LoVe borde inte blivit ihop igen. :shake Varför kunde det inte ha slutat elegant med att Logan gjorde slut, istället för det här oundvikliga såpiga Logan-har-slummat-med-Madison-så-Veronica-gör-slut? Det hade varit nytt och intressant.
Och allvarligt Veronica, hur kan detta vara så förvånande? Vi pratar om Logan, bästa vän med Dick Casablancas. Hans tidigare erövringar innefattar Paris Hilton och Kendall Casablancas, så är det chockerande för någon att han strulade med Madison?
Ugh, jag bävar inför fortsättningen på det här, jag är väldigt rädd att den ska innehålla Piz. Veronica/Piz är fortfarande bara så fel, och nu känner jag riktigt hur det laddas upp tills det. Piz och Veronicas samtal i matsalen och Max' prat om "connections", parallellerna som kanske skulle kunna dras mellan Dick-Madison-Logan-Veronica och Veronica-Piz-Parker, och Logan/Madison känns som en katapult för att kasta V in i första bästa famn. Suck. Vill inte.

Visa inläggIllyria, 31 Jan 2007, 21:16 skrev:

Efter förra veckans avsnitt var detta verkligen underwhelming, ingen som helst uppföljning. Vissa delar var bra, Keith i bilen när Lamb ser honom, Max är t ex en bra ny/återkommande sidokaraktär, men CotW tog upp extremt mycket plats och det var inte speciellt intressant alls, och det var mest scener med Veronica, Keith och Logan, med Weevil på ett hörn, men alla andra lyste med sin frånvaro... Långtsamt avsnitt med en konstig takt också.

Håller helt med. :yes
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#14 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • Från:Sverige

Postad 31 januari 2007 - 23:52

Det här måste ha varit ett av de bästa avsnitten den här säsongen. Även om CotW inte var så mycket till namnet så var handlingen väldigt gripande och stark. Kul att återse Max igen och lära känna honom bättre.
Jag satt som klistrad. Synd bara för det sorgliga slutet. Jag hade verkligen hoppats att det skulle ordna sig och få ett lykligt slut. :(

Usch, det var inte kul att återse Madison. (Herregud vad stor hon blivit) Gillar henne inte alls. Korkat av Logan att ha varit med henne av alla mäniskor. Men jag visste att nåt skulla gå galet. Det var så uppenbart att han ljög om hur många horor han varit med. Men samtidigt så vet han hur Veronica är och hon skulle inte klara den informationen så bra som hon sagt att hon skulle.
Och han ljög klart angående Mercer. Eller är nånting ouppklarat där? Eller försökte de bara släta över en miss i förra storyn? Och Nancy blev visst våldtagen. Bra att de klarade upp det för det fick man aldrig veta innan om den var riktig eller ej. Då var det bara Claires som var falsk.
Hmm, kan det ha varit Logan som satte fyr?

Hela hor-grejen med Veronica, Logan och Max var jätte rolig. Speciellt scenen innan tjejerna kom dit.
Och Keiths min när Veronica berättade att hon skulle möta 2 horor hos Logan. :hehe

Scenen när Lamb såg Keith var klockren. :grin

Kul att se Weevil i 2 scener iallafall. Men jag önskar att han kunde göra någon nytta. Han har typ bara städat, lagat grejor osv hela säsongen. Ge honom lite action!!! :hmpf

Hmm, ljög Nish??? Eller var Deans fru där?

Veronica drar än en gång fel slutsatser för snabbt och försöker utpressa en dommare... lyckat. :rolleyes
Men jag älskade hennes min när Wendy berättade om dommaren. :P

När kommer Veronica bli involverad i PtpM fallet? Än så är det bara Keith? Låter inte likt henne att inte försöka lösa det. Jag menar hon är inte involverad alls. Har inte ens tänkt på saken. Bara 3 avsnitt kvar till upplösningsavsnittet, ju. Eller är detta ett Keith-fall? Vi har ju snackat om hur Keith behöver ett riktigt fall. Men det känns konstigt att Veronica inte är involverad. Och var är våldsamheterna och det äkliga? Detta skulle ju vara sååå extremt. Och när blir Veronica misstänkt?
Jag menar inte att det är jätte dåligt eller så, bara underligt tempo.

Visa inläggAndreas, 31 Jan 2007, 21:15 skrev:

Lite löjligt med att Keith hade kvar sin uniform med bricka och allt. Har svårt att tro att det är en sådan sak man får behålla just för att man inte skall kunna göra vad han gjorde.

Men känner man Keith så är det inte så löjligt. ;)

Väldigt kul med fler Battlestar Galactica referencer och ÄNTLIGEN använde hon ordet "frak" igen. :crush2 (I love that word)

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 01 februari 2007 - 00:01

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#15 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 01 februari 2007 - 00:23

Visa inläggwirehangers, 31 Jan 2007, 23:28 skrev:

Det var inte dåligt, men som avsnitt så kändes det väldigt mycket som filler, en paus mellan all action, poänglöst. :/

Nej, det var inte dåligt, men det var inte bra heller. Det trista är också att det är skrivet av Diane Ruggiero, tidigare säsonger har hon alltid kunnat leverera riktigt bra avsnitt, men den här säsongen tillhör hennes avsnitt de allra svagaste. Det här avsnittet tävlar om minst bra s3-avsnitt tillsammans med Rush Week, som också är skrivet av Diane... Det kanske skulle vara bra om hon fick göra den där andra serien för CW så hon inte har tid med VM, och den där andra serien låter inte helt tokig baserat på konceptet. Win-win.

Stör mig rejält på det där med Nancy, för det känns uppenbart att Logan ljög om Mexiko på något sätt, men hela förra arcen var jag överygad om att Nancys våldtäkt var falsk och just därför misstänkte jag också Mercer. Varför drar de uppe det här igen nu? Från veckans promo, som egentligen var spoilers så undrar jag inte om Veronica skriker på Logan för Mexiko och inte för Madison, det är vad hon aldrig kan förlåta? Jag tror (och hoppas verkligen) att det som spelas upp som stora LoVe-problem egentligen inte är om Madison utan något bättre (som Mexiko), även om det gör mig kluven till hur det hanteras med Nancy i förra arcen.

Jag tror inte Nish ljög, Volvon var där, men vem säger att enbart Mindy skulle kunnat ha kört den dit och inte Landry? Eller Cyrus själv... han var ju på hotellet också, där väl bilen kom ifrån då. Och det Weevil skulle berätta för V om vad som spolats ned i toan måste ha haft något med fallet att göra.

De borde gjort Piz mer som Max istället.

0

#16 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 01 februari 2007 - 00:41

Hmm, det du säger om det Weevil hittade i toaletten... jag tror du har rätt.

Nancys våldtäkt har jag aldrig varit jätte övertygad om att den varit falsk (Utom tillfället då jag trodde att alla var falska). Claire var jag säker på var falsk från början, vilket den ju också var, men Nancys våldtäkt (Våldtäkt nr 3 om jag inte minns fel) har jag alltid antagit var riktig. Varför skulle hon annars starta hela tjej-nazist grejen där de kämpade mot våldtäkter och svinaktiga män? Det var ju hennes våldtäkt som startade det.

Om Cyrus körde bilden så betyder ju det att han gick till hotellet och körde hem? Borde ha tagit en jäkla tid.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 01 februari 2007 - 00:47

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
0

#17 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • Från:Hälsingland

Postad 01 februari 2007 - 02:18

Visa inläggIllyria, 1 Feb 2007, 00:23 skrev:

Det trista är också att det är skrivet av Diane Ruggiero, tidigare säsonger har hon alltid kunnat leverera riktigt bra avsnitt, men den här säsongen tillhör hennes avsnitt de allra svagaste. Det här avsnittet tävlar om minst bra s3-avsnitt tillsammans med Rush Week, som också är skrivet av Diane... Det kanske skulle vara bra om hon fick göra den där andra serien för CW så hon inte har tid med VM, och den där andra serien låter inte helt tokig baserat på konceptet. Win-win.

Jag tycker Witchita Linebacker var ganska rejält segt, det är ett av de avsnitten jag sett om minst. Plus, det innehåller sport, så jag tror det tar hem priset som sösongens sämsta. ;)
Minns inte vad Dianes pilot handlade om, men jag har för mig att jag inte tyckte det lät som en hit. Jag gillar verkligen Diane, och jag tänker inte vända på henne så här snabbt.

Citat

Stör mig rejält på det där med Nancy, för det känns uppenbart att Logan ljög om Mexiko på något sätt, men hela förra arcen var jag överygad om att Nancys våldtäkt var falsk och just därför misstänkte jag också Mercer.

Instämmer mer Crusader här, jag var inte alls säker på att Nancys våldtäkt var falsk. Det känns långsökt att hon skulle raka huvudet och bli talesman för våldtäktsoffren efter bara 2 våldtäkter med samma tillvägagångssätt, om hon inte personligen kände något av offren. Det var så suddigt med alibin åt höger och vänster där i Mexikohistorien, jag tänkte att det säkert stämde i slutändan ändå så jag orkade inte bry mig.

Citat

Från veckans promo, som egentligen var spoilers så undrar jag inte om Veronica skriker på Logan för Mexiko och inte för Madison, det är vad hon aldrig kan förlåta? Jag tror (och hoppas verkligen) att det som spelas upp som stora LoVe-problem egentligen inte är om Madison utan något bättre (som Mexiko), även om det gör mig kluven till hur det hanteras med Nancy i förra arcen.

Jag hoppas du har rätt.
På tal om Logan, vem var han i Aspen (eller vart det nu var) med? Dick? Trina? Jag skulle gissa på Dick, och han kanske är helt okej med dem två, men det verkar ändå underligt att Logan skulle strula med Dicks ex på en resa tillsammans med Dick... Iofs, Dick kan ha varit upptagen på annat håll. Jag säger inte att det är omöjligt, jag bara undrar...
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#18 Medlemmen är offline   __Josse Ikon

• Rollbesättare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 6 december 05
  • Från:Småland

Postad 01 februari 2007 - 08:19

Sämre än förra veckan, men ändå rätt bra. Gillade fallet, det var kul :)

Visste väl att LoVe inte skulle hålla så länge :(
Men nu har Veronica definitivt fått nog av Logan (på ett tag iaf...)

Har för övrigt inte så mkt att kommentera mer än att den bästa scenen var när Lamb såg Keith i bilen :hehe
And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?
0

#19 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 01 februari 2007 - 19:37

Poughkeepsie, Tramps, and Thieves Audio Podcast

Citat

Marty Yu (aka Mr. Woo) returns to prod writer Diane Ruggiero for the inside scoop on this week's episode, "Poughkeepsie, Tramps, and Thieves."

Har inte hunnit lyssna på den ännu, men Diane ska tydligen kommentera att avsnittet inte togs emot så bra.

0

#20 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 01 februari 2007 - 20:37

Jag verkar vara den ända som verkligen älskade det här avsnittet. :(
0

#21 Medlemmen är offline   Laviete Ikon

• Publikuppvärmare
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 9 november 06

Postad 01 februari 2007 - 21:53

What tha frak var det här för avsnitt? :angst
Allt handlade ju i stort sett om CotW. Lurar Wendy Max? Nej, hon är kär på riktigt. Nej, hon luras. Nej, hon behöver bli utköpt ur prostitutionen.. blaah blaaah blaah.
Var dock roligt när Veronica sitter med Max kompisar och frågar om det finns "Reality experience" att välja
på advance search. bahaha!

Var det bara jag som skrattade högt när V kommer in med en bandspelare på
axeln när Keith provar sin gamla sheriffoutfit? :hehe Tanken på Keith som male stripper
på en möhippa hade ju varit guld! DET hade varit ett undercover-jobb som heter duga! haha! Varför lägger dem inte in det i ett avsnitt? Jag hade lätt gett honom en guldbagge för det. :yes

men nej nej nej, hade velat se mer fokus på O'dells mord och det faktum
att det är format efter Vs uppsats. Come on!

glad och förvånad att LoVe höll genom hela detta avsnitt, hade förväntat
mig bråk redan från början. Men fucking Madison, har hon peruk eller?
Hon har ju alltid varit butt-ugly, men i gårdagens avsnitt nådde hon ju ett nytt level av ful-het.
Kommer dick och veronica gadda ihop sig mot logan nu? det vore en intressant twist.
skönt att veronica var mogen nog att stå vid sitt ord och säga att hon ändå
älskade logan trots att han erkände lite strulande vid sidan om.

Och sen en liten sak som inte har nåt aaalls med detta att göra,
men både Miss Dent och Vinnie van Lowe gästspelade i Grey's Anatomy
i tisdags. Vinnie var lika störig och in-your-face som vanligt, enligt mig ungefär samma roll som i VM. ;)
"If the cuddling is the best part, he's not doing it right" - Logan Echolls
0

#22 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 01 februari 2007 - 22:45

Visa inläggCrusader, 1 Feb 2007, 21:37 skrev:

Jag verkar vara den ända som verkligen älskade det här avsnittet. :(

Nope, eller jag älskade det kanske inte men jag gillade det väldigt mycket :yes

Jag måste sluta läsa spoilers, jag blir bara så ledsen :sad NU var det sista gånger, Lovar!
0

#23 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • Gick med: 8 januari 06
  • Från:Göteborg

Postad 06 februari 2007 - 11:03

Jag gillade verkligen det här :) Jag tycker serien har kommit tillbaka till vad den kan vara under de senaste avsnitten. Riktigt skönt! :grin

Jag tycker VM är som bäst när den har riktiga CotW och här var det ett sådant. jag tyckte så synd om killen, men det var ett bra fall och lagom lätt/svårt att hänga med :)

Alltså har man vetat om Logan och Madison innan? För mig kom det som en chock. Jag tyckte det var riktigt tråkigt. Jag vill ha LoVe och jag tyckte de hade grym kemi i det här avsnittet, vilket d einte haft på ett tag. Måste de då förstöra det? :/
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#24 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 26 februari 06
  • Från:Malmö

Postad 06 februari 2007 - 14:58

Jag har varit lite förvirrad över de två senaste avsnitten och inte riktigt vetat hur jag skulle kommentera dem. Det finns så mycket med Veronica Mars som jag älskar, men den här säsongen dippar så mycket upp och ner i avsnitten att jag inte riktigt vet var den står just nu. Det kan bero på att jag inte ser några andra serier där main cast inte är med i princip alla avsnitt, och att det är det som gör det konstigt för mig. Weevils nittio sekunder och Lambs miniscener i 311 räcker liksom inte; det känns inte roligt att "idioter" som Nish har synts och hörts mer än dessa två under säsongen. Hade mycket hellre sett mer av en bifigur som professor Landry t ex.

Dessvärre har jag också börjat reta mig lite på Veronica. Det är så få scener med henne på sistone som känns "äkta" - scenerna med Logan och skolmatstället i 310 var en sådan, liksom när hon dök upp hos honom på hotellet i slutet. Totalt trovärdigt, och scenen i sängen i detta avsnittet med. Visst älskar jag hennes smarta kommentarer men ibland blir det bara för mycket. Hela grejen med när hon skulle söka på fnaskdatabasen var för lång och varför skulle hon söka och inte killarna som kände till sajten och visste vad de skulle fylla i? Bandspelaren och "pelvis thrust" föll platt för mig, och även om det var roligt när Keith sjöng så kändes det påtvingat och ospontant. Jag älskade dock scenen i förra avsnittet när Keith hittade Veronica på campus.

Jag brukade älska alla meningsutbyten mellan far och dotter, men Veronicas långa "coola" tirader är inte så roliga längre. Det känns som hon har fastnat i en roll, hon har ett visst sätt att snacka med folk och där det kändes kul och ironiskt i säsong ett och två så känns det bara som hon ser ner på alla ny människor hon möter. Det funkar mycket bättre med gamla karaktärer som Mac; de två var enormt underhållande i 310. Äh, jag vet inte, kan det vara avsaknaden av hennes BFF-förhållande med Wallace som gör att det blir för mycket Veronica för mig? Även om han aldrig varit min favoritkaraktär så har jag alltid uppskattat deras vänskap och även hennes snack med Weevil har gjort mycket.

OK, jag ska inte klaga mer på vår hjältinna eller budgetproblem nu - CotW med Oscar(Marcel! Ok då, Katie!) var bra, Mac och Bronson bra - men Max och hans eskortproblem vet jag inte riktigt om jag gillade. Det började bra men i takt med att fallet växte sig större och vi knappt fick någon som helst uppföljning av förra veckans historier så gillade jag det desto mindre - hela utpressningssaken kändes löjlig och Max kunde väl undvara de 1000 dollarna, när han sen hade pengar nog att ge madame 10 000 för Wendys frihet. Det blev värre - enter Madison Sinclair. Är det någon jag inte gillar så är det Madison. Hon har gjort Veronica så illa och jag tänker även på stackars Mac. Hon har skaffat sig en fruktansvärd frisyr (med alla hennes pengar borde hon ha råd till både bättre frisör och en personlig stylist) och gått från Lamb till... Logan? Vem har Logan varit i Aspen med, Dick? Skulle Logan vara så despo att han ger sig i lag med Madison Sinclair av alla människor, var han så berusad/hög/deprimerad över Veronica? Jag hade till o med hellre sett ett gästspel av Jackie. Vill knappt ens veta vart de ska med denna storyn.

Något jag tyckt varit dåligt gjort sen förra avsnittet var att inte Keith tog fasta mer på det Veronica berättade om sin uppsats, vilket väl kom hyfsat tidigt i avsnittet. Borde inte han velat se den omedelbart och frågat vem som hade tillgång osv, och varför inte någon uppföljning alls på det i 311? Det enda som kommit fram av intresse på nästan två hela avsnitt är det med bilen. Förstår inte heller att Keith vågade chansa med sin sheriff-uniform - totalt olagligt, lätt att bli upptäckt och han är liksom rätt så känd ändå. Vet att vi pratat om det tidigare, att folk på college inte känner till Veronica mer, och jag tycker fortfarande det är lite konstigt. Som Max kompis sa när Veronica ringde till honom, Hearst är ett litet college i en liten stad. Aaron Echolls var en stor filmstjärna och Logan är känd som hans son och för rättegångerna som följde Lilys och Felix död, frfr allt Aarons fall borde givit massor av press och Veroncia och Keith kan inte vara särskilt okända för folk som bor i Neptune.

Scenen med Lamb i bilen var bra, men att Keith vågade stanna och hälsa kändes våghalsigt, och att Lamb inte skulle kört efter och frågat ut honom känns otroligt.

Sorry, nu känns det som om jag bara klagat och klagat - VM är fortfarande min favoritserie men jag antar att man blivit bortskämd och förväntar sig mer helt enkelt. Förhoppningsvis har jag gjort en helomvändning efter 312 och är helt bortkollrad igen. ;)
Santana: Having sex is not dating.
Brittany: If it were Santana and I would be dating.

*Twitter*
0

#25 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 06 februari 2007 - 20:35

Pyggme, jag håller med om nästan allt du säger :yes
0

Dela med dig av detta ämne: