Citat
312 - There's Got to Be a Morning After Pill Torsdag 30 augusti 20:00 SVT2
Postad 27 november 2006 - 22:57
Postad 20 januari 2007 - 03:52
Tim Foyle verkar vara i farten igen, med undersökningar menar jag då, han skulle iofs kunna gett Bonnie pillret också, men sen finns väl hela frathuset också... kommer vi få se ett sammanbete mellan Veronica och Tim?
Själva storylinen känns sådär, de borde ta ett långt kliv från allt som har med våldtäkter med mera att göra. Det måste ju finnas fler saker att undersöka.
Postad 21 januari 2007 - 23:37
Postad 31 januari 2007 - 22:25
Tycker de verkar ha fastnat i någon elak loop där det måste handla om våldtäkter, prostituerade, att någon blir drogad och nu missfall och graviditet... efter 3.11 känner jag ingen större pepp inför det här avsnittet och varken opening scene eller promon hjälper, snarare tvärtom. Förhoppningsvis är det bara Veronica som undersöker kliniken, för ska de göra en storyline med henne som gravid...
Postad 01 februari 2007 - 00:31
Iallafall så tycker jag det här verkar jätte intresant. Jag ser verkligen fram mot avsnittet. Men en sak förvirrar mig: Är Bonnies och Tim Foyle fortfarande ihop???
(OBS! Har som vanligt inte sett varken Promo eller Opening så spoilra mig inte.)
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
Postad 01 februari 2007 - 18:41
Jag håller med dig Illyria: Det känns som att det är något slags tema på Cotw:arna (huh? hur blir det i plural?) Undrar varför de valt sånna grejer? Kanske för att locka tittare? (Verkar ju inte funka, förra veckans siffror var ju ett skämt.
Postad 01 februari 2007 - 19:10
Jag gillar första delen av opening scene med drömmen Veronica har, det är snyggt gjort att det är Neptune Grand och sen förvandlas det till Aspen, men sen kommer Bonnie och förstör... iofs är det bra att missuppfattningen titeln skapat klaras upp, den och beskrivningenhar skapat reaktioner eftersom dagen-efter-piller inte fungerar så, men här förklaras ju att det är annat.
Crusader du missuppfattar, och om du inte sett promo eller opening scene, varför läser du det jag kommenterat om dem? Jag kommenterade allmänt om säsongens storylines.
Postad 01 februari 2007 - 19:19
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Postad 01 februari 2007 - 19:32
Postad 02 februari 2007 - 11:15
Så Veronica verkar verkligen skrika på Logan om Madison och inte Mexiko, vilket kanske löser problemet med den falska våldtäktens vara eller icke vara, men vi får väl se hur det hela utspelar sig. Det är ju egentligen intressant, iom den historia Madison och Veronica har också...
Jäkla promo-monkeys är det, de försöker få det till att V är gravid i promon, vilket jag bara tror är ett inklipp ljud från att hon undersöker kliniken och det är hennes coverstory. Men sen är ju fotona på henne intressanta, förföljer Keith henne och tar foton? I'm confused, but intrigued. Är det så att Keith jobbar på mordfallet och råkar se Veronica?
Crusader: du fortsätter missuppfatta, det handlar om precis det jag sa (säsongens storylines). Och har du läst beskrivningen så vet du väl själv.
Hoppas bara det här CotW är intressant och bättre än förra, och det måste vara mer om (själv)mordet, gärna inblandat med CotW, eftersom jag inte känner att ploten där lockar intresse.
Postad 02 februari 2007 - 14:05
Postad 02 februari 2007 - 17:30
xani, 2 Feb 2007, 14:05 skrev:
Ungefär att "han skulle få det att aldrig ha hänt"
-Jim Ford
Postad 06 februari 2007 - 18:10
Illyria, 2 Feb 2007, 11:15 skrev:
Jag tror att du missuppfattar mig. I beskrivningen står det "Veronica is hired by Bonnie, a promiscuous classmate, to find out who secretly slipped her the morning after pill, causing her to have a miscarriage. The investigation leads her to the office of Bonnies boyfriend, Tim Foyle". Där nämns inget om någon våldtäkt.
Du komenterade beskrivningen med "Själva storylinen känns sådär, de borde ta ett långt kliv från allt som har med våldtäkter med mera att göra."
Därför skrev jag "Jag fattar inte vad du menar med att detta har med våldtäkter att göra? Nån fixade så att Bonnie fick missfall men det nämns inget om att hon blev våldtagen."
Jag har som sagt inte läst dina komentarer om promon utan bara det du skrev angående beskrivningen i de 2 första inläggen i tråden.
Postad 06 februari 2007 - 20:29
Åh, imorrn får jag äntligen se :offthewall
Postad 07 februari 2007 - 02:16
Artikel i dagens Aftonbladet som verkar liknande/knutet till det här fallet: Smulade ner abortmedel i sambons mat
Postad 07 februari 2007 - 06:21
Nu säger du att komentaren var allmänt om hela säsongen men det måste väl ändå ha haft en referens till det här avsnittet för annars hade du väl inte skrivit det i den här tråden? Eller menar du att våldtäkt och att göra abort på en tjej utan hon vet är samma sak?
Det ända jag ville var att ha ett enkelt svar på vad du menade med meningen du skrev där du antydde på en koppling till våldtäkter. Jag vet att du menar att de har precis haft en lång story om våldtäkter, vad jag inte begriper är hur du kopplar det till den här storyn i det här avsnittet.
Men istället så får jag svar att det har med promo eller opening scene att göra och att jag ska läsa i avsnittsbeskrivningen.
Jag ville som sagt inte ha någon lång diskution jag ville bara veta hur du kopplade våldtäkt till avsnittsbeskrivningen.
Postad 07 februari 2007 - 14:29
Tråkigt, tråkigt, tråkigt och LoVe....snark.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
Postad 07 februari 2007 - 15:38
Hade hoppats på att utredningen på Deans mord skulle gå framåt mer i avsnittet än det gjorde, det var inte mycket som kom fram iaf. När ska de egentligen ta upp PtPM-uppsatsen igen, den är ju som bortblåst.
Avnsittet var sådär, hoppas på bättre nästa vecka...
Postad 07 februari 2007 - 16:59
Bättre eller sämre än förra veckan, det är frågan... Gillade inte alls CotW igen, det var tråkigt, och jag tycker verkligen de borde lämna allt rörade våldtäkter, postituerade, drogningar och graviditeter bakom sig för en lång tid framöver. Jag har inget emot första arcen, men nu går det till överdrift (och speciellt efter förra veckan med hookers), HCR-arcen plus efterdyningar av den räcker mer än väl. Återigen hade avsnittet en väldigt off takt också, och det kändes som det slutade väldigt plötsligt och lämnade mest ett jaha.
Vi kommer ingen vidare vart med mysteriet heller, uppsatsen nämns inte alls, och jag avskyr previously on:s där en gästskådespelare avslöjas och hela dealen med att Keith skulle komma in i O'Dells hus för att hitta... ägg på bilen eller? Väldigt långtsökt.
LoVe orkar jag knappt kommentera, det hade varit så mycket bättre om de bara hade gjort slut, den här vändan var enbart onödig.
Vad jag gillade: massor med VO:s! Hoppas de stannar kvar framöver. Scenerna med Tim, vill se mer Tim, och när V ber Weevil krossa bilen. Stalker-delen var rätt okej också, mycket pga VO:s och att Mac nämndes. Referenser till saker som hänt i s1-2 är plus, och Keith och Veronicas korta sammarbete.
Men överlag var det inte mycket att hurra för, hoppas verkligen nästa veckas avsnitt är bättre. Tror inte jag kommer se om det här avsnittet, då ser jag heller Show Me the Monkey.
Postad 07 februari 2007 - 17:16
Alla har förstått att casten är ett problem men varför görs det inget? Så svårt kan det inte vara och att det ska vara budgetproblem tycker jag låter konstigt. Ska vi behöva skriva det i neonrosa i storlek 100 och skicka det till CW?
Näe, de drar ner serien ordenligt på detta sätt. Jag avskyr när man presenterar en bra karaktär som Bronson t.ex för att sedan inte låta honom komma tillbaka på ett tag. SN har samma problem.
Och när det gäller LoVe och Madison: jag förstår Veronica till fullo. Jag skulle inte ens kunna titta på honom, gå och ligga med någon som ens flickvän (även om de hade gjort slut borde han ha mer respekt för Veronica än detta) avskyr och dessutom ens bästa väns ex. Den var ju bra. Till och med Dick förstod att det inte var det smartaste. Och vi orkar inte lyssna på alla ursäkter
Detta inlägg har redigerats av Bell: 07 februari 2007 - 17:19
Postad 07 februari 2007 - 20:49
CotW var okej, men jag gillade när den korsades med arcen..
Wallace, saknar honom otroligt..
Hee, det där med Carson Drew och Nancy
Och Whatsup med att aldrig avsluta med ordentliga cliffhangers?
Och var det bara jag eller hade Veronica lite s1 klädstil här? :grin och en sån där keps! Me Likey!
LoVe, kan det vara slut nu ett tag, klarar knappt av att se Logan så här
Postad 07 februari 2007 - 20:50
Bonnie gillade jag tillochmed, vilket jag verkligen inte väntade mig. Hon var inte alls en så stor bitch som hon verkade innan och hade ett riktigt djup till sin karaktär. Men jag tror inte att det var så de tänkte henne först. På festen verkade hon inte alls bry sig att Tim gjorde slut med henne
Trevlig pappa som hon hade också.
Dick är dick men den här gången visar han för en gångs skull en aning alvar. Hur han blev upprörd över vad Logan hade gjort.
Väldigt roligt att se Mars&Mars jobba tillsammans på ett fall.
Intresant och lite ovanligt fall den här veckan. Och att det visade sig vara hennes bästa vän och inte en kille var väldigt bra för att komma bort från "killar som behandlar tjejer illa". Jag väntade mig att det var en tjej men inte vem det faktiskt var. Väldigt intresant att se Veronica ha fel slutsats också. Visst, hon räknade ut allt annat men inte vem det igentligen var.
Logan tar det hela lika hårt som man väntade sig. Men det var nog tur att Veronica inte lyssnade på hela medelandet för då hade hon sprungit tillbaka till honom och de behöver en lååååååång paus.
Plus att det var avskyvärt gjort.
Och Veronicas hämdbegär minskade visst. Alltid kul att se henne utvecklas och det gjorde hon minst sagt i det här avsnittet.
Kul att man fick se en del av Weevil med. Men jag hade velat se honom sno bilen.
Keith fann yttligare viktiga bevis. Väldigt smart att kolla under vindruttorkaren för där brukar de sällan tvätta. Och där fanns äggskalet. Nu vet vi vem som ljög. Men frågan är: Varför?
Måste säga att det är skönt att huvudfallet går framåt och inte står stilla en massa avsnitt som under förra arcen. Och det är inte fy skam att det är Keith som får det som ett eget fall. Jag tror nog att de ansåg att Veronica blir för upptagen om hon både ska ha CotW och ett huvudfall. De nämnde för ett par veckor sedan att Veronica inte skulle ha någon större del i utredningen av huvudfallet. Jag var kritisk till det när jag läste det förra veckan men jag tror nog att det är bra att Keith får sitt fall och Veronica kan koncentrera sig på småfallen.
Ett stort plus: Mycket VO. Verkar som att de har läst om alla klagomål på den punkten nu.
Jag tycker serien är som bäst den här säsongen just nu. Kanske var det ett bra val att inte låta Veronica vara så inblandad in huvudfallet?
Jag ser verkligen fram mot nästa avsnitt. Och jag hoppas att Bonnie är med mer för jag gillade henne.
Hmm, efter att ha läst era komentarer så verkar det bara vara jag som gillade avsnittet.
Edit: Utom tinyblonde då. Är vi 2 de ända med bra smak här?
Carson Drew och Nancy gillade jag cokså. Glömde komentera det.
Men jag håller inte med om att vi fick veta lite om arcen. Vi fick ju jätteviktigt info. Vi vet vem som ljög om bilen. Den var inte vid hotellet utan var vid skolan och blev äggad.
Detta inlägg har redigerats av Crusader: 07 februari 2007 - 20:55
Postad 07 februari 2007 - 21:04
Crusader, 7 Feb 2007, 20:50 skrev:
Vi som har bra smak
Postad 07 februari 2007 - 22:51
Veckans CotW, ännu ett sömnpiller, även om jag klart hatade förra veckans mer.
För lite fokus på mysterie-arcen - come on people, we're on a schedule! Vad är vitsen med korta mysterier om ni ändå bara ignorerar dem och fokuserar på LoVe? Bah! Bara döp om serien till Two Tree Hill och lämna det där.
Hur kan det vara att avsnittsbudgeten inte tillåter någon av Mac, Wallace, Piz, Parker eller Lamb, men har råd med Mindy, Steve, Bonnie, Madison etc? Piz och Parker borde väl i alla fall vara tillräkligt okända att kosta lika mycket som Mindy och Steve?
Jag har helt enkelt gett upp hoppet om att någonsin få se Wallace igen.
Detta inlägg har redigerats av wirehangers: 07 februari 2007 - 22:53
Postad 07 februari 2007 - 23:16

Hjälp