Väldigt bra avsnitt. Koncentrerade sig bara på huvudfallet utan att blanda in en massa annat förutom 3 små scener om Logan/Parker. De och Wallace hade en bra uppdelning. Även om jag saknar att ha Wallace med på ett fall som Veronicas sidekick.
Så det var Tim. För en gångs skullo så hade jag helt rätt. Utom då motivet. Hade aldrig tanken att Tim ville krossa Landry.
Visst, det var enkelt att fatta att det var Tim INNAN men under själva avsnittet så blev det mer förvirrande och man visste inte lika klart längre. Man typ väntade sig att ha fel. Briliant.
Jag älskar det faktum att man faktiskt kunde räkna ut vem det var. Det är en väldigt stor del av deckare och det jag älskar mest med dem.
Vi fick vårt sammarbete mellan Tim och Veronica och givetvis så visade sig Veronica vara 10 gånger smartare.

Tim gjorde det ultimata felet, han var bara tvungen att gå igenom mordet och visa alla hur smart han hade varit vilket var tillräkligt för att få Veronica att fatta vem det var.
Heh, både Tim och Veronica blev totalt ägda av Keith när de skulle hitta Papas Cabin.

Älskade den där scenen.
Slutet var också väldigt bra. Inte en massa action utan bara en duel of the minds. Underbart. Classisk deckare-stil.

Love it.
Hmm, mordet som syntes i slutet... skulle det igentligen ha varit det 3:e stora mysteiumet som de bara hintade här?
Snällt av Logan och Parker att prata med Veronica först. Fast jag tror inte att Veronica är så OK med det som hon låtsas.
Parker var verkligen snäll som bröt av med Logan för hon ville inte såra Veronica. Jag gillar verkligen henne nu.
Men jag saknar Piz.
Fler såna här avsnitt, tack. Detektiv-historia till kärnan.

Like I said, Im loving it.
Mycket diskutioner om att det är tråkigt att O'Dell, Mindy, Landry och Tim försvann ur serien. Men ärligt talat, de karaktärerna sattes in i serien FÖR den här storyn och upplösningen. Så är det bara. Det var planerat från början. Så det hade varit fel att ändra på det bara för att folk började gillar en karaktär. Att ändra vem som gjorde vad bara för att få behålla en karaktär.
Hade velat se Landrys reaktion när han fick veta att Mindy var oskyldig.
En fråga, var tog scenen vägen där Veronica skulle jagas med kniv? Eller skippade de den för de tyckte det var onödigt att lägga till en sådan action scen igen?
Ska bli spännande att se hur de sista avsnitten blir. Jag är inte riktigt lika ängslig som ni andra för jag tror det kommer bli riktigt bra. men säsongsavslutningen som stand alone känns lite meh. Hoppas isåfall på ett mysterium som börjar i sista avsnittet och fortsätter nästa säsong.