Tv-lands Forum: 315 - Papa's Cabin - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

315 - Papa's Cabin Torsdag 20 september 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 20 januari 2007 - 12:18

Beskrivning från CW

Citat

VERONICA CATCHES A ROBBER AND KEITH MAKES AN ARREST - Veronica (Kristen Bell) catches Tim Foyle (guest star James Jordan, "Without A Trace"), breaking into Mars Investigations. Meanwhile, Keith (Enrico Colantoni) questions Mindy O'Dell (guest star Jamie Ray Newman, "E Ring"), finally making her believe that Hank Landry (guest star Patrick Fabian, "Joan of Arcadia") killed her husband, and Keith arrests Landry in the middle of a class. Later, Wallace (Percy Daggs III) notices Logan (Jason Dohring) and Parker (Julie Gonzalo) enjoying a nice lunch together. Francis Capra, Ryan Hansen and Chris Lowell also star. Michael Fields directed the episode written by John Enbom (#3T5815).

En intressant spoiler om vinterfinalen från Rob Thomas, inga händelser avslöjas, mer hur avsnittet är uppbyggt (från en intervju med RT på TWOP):

Citat

the ending of the Dean O'Dell mystery: whereas all our big mysteries so far have been detective, detective, detective, detective, THRILLER in the finale, this one's going to be more of a true parlor-game mystery. We start shooting the finale tomorrow, and it's not going to be Veronica being chased around with a knife.

Iofs gillar jag upplösningarna på mysterierna när det är spännande, men det ska bli intressant att se hur en annan final kan se ut, och så kanske vi kan slippa skräckfilmslogiken. Jag vet inte parlour game ska tolkas, t ex som sällskapsspelat Cluedo? Det låter isåfall än mer intressant, professor Landry, på kontoret, med en revolver? :wink

Hoppas på flashbacks och att Ed Begley är med.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • FrÃ¥n:Stockholm

Postad 20 januari 2007 - 15:35

Ett mycket kortare mysterium än vi är vana vid och en annan form på upplösningen - det här kan säkert bli intressant. Jag tolkar också att "parlour game" betyder något Cluedo-liknande.
27 februari som sändningsdatum? Så det blir inga uppehåll innan vi får lösningen till vem dödade Dean O'Dell-mysteriet? Det var ju bra.. :)
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#3 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 20 januari 2007 - 15:57

Jag hoppas de menar Cluedo liknande. Alla är sammlade, Veronica berättar olika senarion. Varje gång hon pekar ut någon så släcks ljust och när det tänds så är den hon pekat ut död. :P
Nej, men skämtosido, jag gillar Cluedo avslutningar på deckare. (Utom möjligtvis "Burkes Law" där de gick lite väl långt med samma sak avsnitt efter avsnitt efter avsnitt...) :rolleyes

Restless, om sista mysteriet: Det kommer bli mindre. Bara 5 avsnitt.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 20 januari 2007 - 15:58

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#4 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 10 februari 2007 - 12:11

Har lagt till titel och även beskrivning i första inlägget.

Har inte läst beskrivningen och tänker inte göra det förrän efter avsnitt 314, så om någon vill översätta till NN pm:a. Jag blir inte mer klok av titeln heller... har det något med det som ska vara parlour game-liknande att göra?

0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 februari 2007 - 21:42

Öppningsscenen för avsnittet

Promo

Cyrus var på hotellet, de bråkade, både Mindy och Landry ljuger om detta, men gör det dem skyldiga? Jag tycker Tim ser väldigt misstänksam ut i klassrummet och i kombination med avsnittsbeskrivningen så kanske det då får honom att bryta sig in på MI? Men det känns så uppenbart med Landry, kan det vara så lätt? Borde inte fel person arresteras först också? Och då räknar jag inte Steven Batando, som ju någon försökte sätta dit... Jag vet inte vad jag ska tro och jag gillar Landry. Dessutom kan de väl inte bara introducera viktiga karaktärer och sen slänga ut alla, Cyrus är ju redan borta.

Och var är alla flashbacks? Måste ju komma något i det här avsnittet? Men inte den fula sorten utan old style.

0

#6 Medlemmen är offline   vmlyrisk Ikon

• Statist
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 22 november 06

Postad 21 februari 2007 - 22:09

Spännande! Känns att det drar ihop sig nu. Ska bli kul att se hur de tänker spela upp alla händelser. Håller med om att Tim så underligt misstänkt ut, men jag har en känsla av att det är någon annan som är skyldig - han känns för uppenbar.

0

#7 Medlemmen är offline   The Elliots Ikon

• Statist
  • Pip
  • Gick med: 24 februari 07

Postad 25 februari 2007 - 00:23

Svensk musik i Veronica Mars

Den 27 februari kan USA:s tv-tittare höra göteborgsbandet The Elliots på bästa sändningstid. Låten Catch my fall är med i avsnittet Papa's Cabin av Veronica Mars.

Låten finns med på The Elliots nya skiva "Bullet for Pretty Boy" som finns i välsorterade skivaffärer runt om i landet samt CDON, Itunes, MTV, Åhlens, Lunarstorm m.fl.

Läs mer på theelliots.se eller myspace.com/theelliotsmusic
0

#8 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 28 februari 2007 - 03:56

Visa inläggThe Elliots, 25 Feb 2007, 00:23 skrev:

Svensk musik i Veronica Mars

Den 27 februari kan USA:s tv-tittare höra göteborgsbandet The Elliots på bästa sändningstid. Låten Catch my fall är med i avsnittet Papa's Cabin av Veronica Mars.

Låten finns med på The Elliots nya skiva "Bullet for Pretty Boy" som finns i välsorterade skivaffärer runt om i landet samt CDON, Itunes, MTV, Åhlens, Lunarstorm m.fl.

Läs mer på theelliots.se eller myspace.com/theelliotsmusic

Vad kul. :D Tack för att du berättade det här. :) Ska hålla koll efter det.

Ska inte ska inte SKA INTE KOLLA BESKRIVNINGEN ELLER KLIPPEN!!! :angst

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 28 februari 2007 - 03:57

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
0

#9 Medlemmen är offline   lime Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 25 oktober 04
  • FrÃ¥n:umeÃ¥

Postad 28 februari 2007 - 11:48

Det kom tyvärr inte som någon överaskning att det var Tim som var den skyldige.. Landry och Mindy var alldeles för enkelt. Hade förväntat mig mer av avsnittet, blev tyvärr lite besviken. Jag vet inte om det beror på att jag tappat intresse för serien men de senaste avsnitten har imo inte var särskillt bra :/
"Haven't you heard? I'm the crazy bitch around here" - B
last.fm
0

#10 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 28 februari 2007 - 14:37

311-12 drog ned, men inte övriga avsnitt.

First off: bort med de fula flashbacksen, geez. De är hemska att titta på, vad hände med de snygga flashbacksen?

Second: I knew it was Tim! Fast ett tag där blev jag lite osäker och sen när Landry försvann tänkte att nu går det åt helvete, för jag vill inte se Landry som skyldig. Mindy hade isåfall varit bättre, också för vi aldrig haft en kvinna som den skyldige i något av de stora fallen (om vi inte räknar Liannes uppförande som orsak till händelser). Som tur var fick vi en riktigt bra upplösning tillsut och det var Tim, vi fick tom se Veronica och han sammarbeta, och jag gillade sammarbetet, tom lite synd att han nu är borta. Deras fieldwork var faktiskt riktigt underhållande. Och jag gillade upplägget med att lösa mordet med mycket prat om bevis hit och dit och förhör osv, det blev ett slags Cluedo-mysterium, speciellt där på slutet. Hellre det än ytterligare ett actionavsnitt. Gillade hur det gick upp för Veronica att Tim var skyldig, även om det vid det laget var väldigt tydligt att det var Tim. Hade velat se att mer togs upp med PtPM osv, de bortslösade avsnitten med 311-12 är så otroligt synd. Nu blev det som en mini-mini-arc på 4 avsnitt med de borträknade.

Så är Landry borta nu också? Känns som en stor grund som byggts upp under s3 försvinner, först med Cyrus, och nu Landry... och dessutom Tim. Vem är kvar? Inte ens Lamb. Men det känns bra att veta att det ska vara ett nytt sheriffsval snart och Keith enbart är tillfällig sheriff. Dock så oroar jag ju mig för stand alones... det är verkligen inte ett sett jag vill se säsongen avslutas, eller serien avslutas.

Roligt: Veronica gör en minislam av GG. :)

Överlag var det också ett riktigt bra avsnitt, rikgit bra detektiv- och VM-känsla. Mycket med Veronica som detektiv, gillade Keith som sheriff, sammarbetet med Tim, lagom iblandning med Parker/Logan/Wallace. Men var är Mac?! Trist att inte Lamb nämndes alls och ingen Weevl heller. Sen hade det inte skadat att ha några VO:s också, för än mer noirkänsla.

0

#11 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 28 februari 2007 - 16:14

Visa inlägglime, 28 Feb 2007, 11:48 skrev:

Hade förväntat mig mer av avsnittet, blev tyvärr lite besviken. Jag vet inte om det beror på att jag tappat intresse för serien men de senaste avsnitten har imo inte var särskillt bra :/

Jag kände exakt likadant måste jag säga.

Snart kommer det inte finnas kvar några VM-skådisar.

Kommer V ta över föreläsningarna nu? Hon skulle säkert sköta det bättre än Tim.

Detta inlägg har redigerats av Bell: 28 februari 2007 - 16:16

"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#12 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 28 februari 2007 - 18:54

Är det här ett skämt?

Jag hade förväntat mig så mycket mer, jag "visste" hela tiden att det var Tim, men jag ville inte det, hur awesome hade det inte vart om Tim faktiskt hade tagit över föreläsningarna och V var TA, jag haade gillat det så himla mycket (förutsatt att det faktiskt var Mindy/Landry som var skyldiga). Jag gillade också deras field work mkt.
Hee, jag skrev ju i 309-tråden att Foyle var mördaren, just because, och det var han också :P

Ledsen, men jag vill ha i allafall lite action, det här kändes som just another avsnitt.. jag vill ha lite mer WTF det är ju HAN som är den skyldige... :( Och om det här nu är slutet så kommer 5 stand alones.. vilket crappy sätt att avsluta världens bästa serie.. :sad

Parker och Logan.. suck.. måste de göra sådana grejer så förutsägbara.. visst ungdomar är förutsägbara för det mesta när det kommer till kärlek men det här är tv, kan de inte överaska mig? (prova med LoVe? Just a thougt :P :rolleyes ) Och call me crazy men om inte Tim hade vart den skyldige så hade jag gärna sett kanske någonting mellan honom och V..

Hemingway och Papa's cabin tänkte jag på när jag hörde namnet, inte för att jag har läst honom men pga en av V's repliker i ATttD..

Nu är O'Dell, Lamb, Mindy, Landry(?) och Tim borta! Kan de inte bara ta bort Parker eller Piz? Det känns verkligen som om de sparar honom till slutet nu så att han kan hooka up med Veronica..
Japp, besviken..

Detta inlägg har redigerats av tinyblonde: 28 februari 2007 - 18:55

0

#13 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • FrÃ¥n:Stockholm

Postad 28 februari 2007 - 19:36

Och min reaktion till avsnittet är....

Meh. :/

Jag gillade faktiskt avsnittet, det var riktigt bra - men som mysteriefinal? ...Meh. Jag förväntar mig mer av den här serien!

Sammarbetet mellan Veronica och Tim var det bästa i hela avsnittet. Tim var jätterolig "ute i fältet". :grin Och när Veronica berättade vad de kommit fram till för Keith och Tim hela tiden avbröt för att få säga saker själv... :hehe

Tim var seriens mest förutsägbara arc-mysterie bad guy hittills, men motivet bakom kom som en överraskning för mig. Så... det var ju alltid något. Och scenen när Veronica listade ut hur det hela gått till var riktigt underbar. :ok

Minus för avsnittet: var är alla?? Logan, Parker och Wallace fick alla dyka upp i avsnittet... men ärligt talat hade jag hellre sett att de inte var med alls. De tillförde inget till storyn ...Fast Wallace var gullig och Veronicas GG-kommentar var rolig. Men det är ändå för lite för att motivera att de var med i avsnittet. Logan/Parker-scenerna var tråkiga. Och Logan-berättar-för-Veronica-scenen lika så. :yawn

Mer mord, mindre relationssnack, snälla! :complain
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#14 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 28 februari 2007 - 20:10

Håller med om "meh"-betyget - det var en underväldigande arcfinal. :/ Av alla icke-Lilly-mysterier hade detta mest potential från början och ändå blev det totalt platt fall. Jag har inget emot att gissa rätt, det är alltid kul om man lyckas lista ut det, men jag hade velat se det presenterat annorlunda.

Pluspoäng:
Tim och Veronicas teamwork var hysteriskt kul. :lol
Cluedo-upplösningen, som kunde ha varit längre och mer stämningsfull, var ett bra upplägg i alla fall. Hoppas de löser fler mysterier så här, om serien får fortsätta.

Minuspoäng:
Är Landry borta nu? :bawl Nej! Jag ville ha honom kvar! Serien behöver fler vuxna, inte färre!
Lamb - here today, gone tomorrow. Inget om att han är död, inget om hur Keith och V ser på det, bara lite oseriöst prat om Keith som temp-sheriff. Jag inser att han antagligen inte kommer/borde få en minnesstund eller begravning, men en liten shout-out? Nånting?
Parker/Logan: Båååh-ring. :yawn Varför, oh varför, måste de envisas med att göra om detta till One Tree Hill? Räcker det inte med originalet?

Isch. Detta kändes lite som seriens avslutning - Keith är sheriff, Veronica går i college och har det bra där, mysteriet är löst, och nu blir det väl uppehåll också? De kunde ju ha lämnat en liten yttepytteliten cliffhanger...
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#15 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 28 februari 2007 - 20:30

Eftersom jag väntade mig en parlour game-avslutning och också ville se en tyckte jag om att de gick ifrån det totalt förutsägbara med action. Dock tycker jag ju att mysteriet skulle varit med mer under alla 6 avsnitt och varit klurigare, men det kan inte läggas på det här avsnittet, det lägger jag helt på 311-12 där det hände i princip nada. Det är där förarbetet skulle göras. Det känns inte väldigt noir heller med massa action i stil med det vi haft tidigare för mysterieavslutningar, och det här är då mer noir. Equals me like.

Sista scenen när de äter middag kändes nästan som en slags serieavslutningsscen, vilket känns väldigt gloom and doom, och drog ned avslutningen för mig, även om jag älskade den naturliga scenen med Keith och Veronica och det faktum att det nu inte finns "någon återvändo", vilket vi vetat länge, men något Keith nu också accepterat.

0

#16 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 28 februari 2007 - 20:30

Väldigt bra avsnitt. Koncentrerade sig bara på huvudfallet utan att blanda in en massa annat förutom 3 små scener om Logan/Parker. De och Wallace hade en bra uppdelning. Även om jag saknar att ha Wallace med på ett fall som Veronicas sidekick.

Så det var Tim. För en gångs skullo så hade jag helt rätt. Utom då motivet. Hade aldrig tanken att Tim ville krossa Landry.
Visst, det var enkelt att fatta att det var Tim INNAN men under själva avsnittet så blev det mer förvirrande och man visste inte lika klart längre. Man typ väntade sig att ha fel. Briliant.
Jag älskar det faktum att man faktiskt kunde räkna ut vem det var. Det är en väldigt stor del av deckare och det jag älskar mest med dem. :)

Vi fick vårt sammarbete mellan Tim och Veronica och givetvis så visade sig Veronica vara 10 gånger smartare. ;) Tim gjorde det ultimata felet, han var bara tvungen att gå igenom mordet och visa alla hur smart han hade varit vilket var tillräkligt för att få Veronica att fatta vem det var.

Heh, både Tim och Veronica blev totalt ägda av Keith när de skulle hitta Papas Cabin. :D Älskade den där scenen.

Slutet var också väldigt bra. Inte en massa action utan bara en duel of the minds. Underbart. Classisk deckare-stil. :) Love it. :yes

Hmm, mordet som syntes i slutet... skulle det igentligen ha varit det 3:e stora mysteiumet som de bara hintade här?

Snällt av Logan och Parker att prata med Veronica först. Fast jag tror inte att Veronica är så OK med det som hon låtsas.
Parker var verkligen snäll som bröt av med Logan för hon ville inte såra Veronica. Jag gillar verkligen henne nu.
Men jag saknar Piz. :(

Fler såna här avsnitt, tack. Detektiv-historia till kärnan. :) Like I said, Im loving it. :D

Mycket diskutioner om att det är tråkigt att O'Dell, Mindy, Landry och Tim försvann ur serien. Men ärligt talat, de karaktärerna sattes in i serien FÖR den här storyn och upplösningen. Så är det bara. Det var planerat från början. Så det hade varit fel att ändra på det bara för att folk började gillar en karaktär. Att ändra vem som gjorde vad bara för att få behålla en karaktär.
Hade velat se Landrys reaktion när han fick veta att Mindy var oskyldig.

En fråga, var tog scenen vägen där Veronica skulle jagas med kniv? Eller skippade de den för de tyckte det var onödigt att lägga till en sådan action scen igen?

Ska bli spännande att se hur de sista avsnitten blir. Jag är inte riktigt lika ängslig som ni andra för jag tror det kommer bli riktigt bra. men säsongsavslutningen som stand alone känns lite meh. Hoppas isåfall på ett mysterium som börjar i sista avsnittet och fortsätter nästa säsong.
0

#17 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 28 februari 2007 - 21:05

Hmm, hmm bra avsnitt. Gillade att det skiljde sig från den klassiska avslutningen på längre mysterier... sådant de måste göra om de vill hålla serien levande, IMO. Många bra scener, men känner inget större behov av att rabla dem då de flesta nämnts... kan hålla med om att det är lite för mycket relationsdrama över det hela, känns tröttsamt. Jag hade hoppats att det skulle tonats ned något den här säsongen, men det har snarare gått åt andra hållet. Neeeeej tack.

Det tråkiga var väl att Foyle var min tippning redan från början, och att jag räknat ut det mesta utom motivet. Tyckte det var rimligt dock, kändes inte så konstlat. Och att Steve skulle buggat Landrys telefon trodde jag inte för en sekund, det är han för dum för.

Visa inläggCrusader, 28 Feb 2007, 20:30 skrev:

Heh, både Tim och Veronica blev totalt ägda av Keith när de skulle hitta Papas Cabin. :D Älskade den där scenen.

Håller med, så bra. Som för visa att varifrån Veronica fått sina krafter.
The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#18 Medlemmen är offline   ZePPelin_ Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 7 oktober 06
  • FrÃ¥n:Norrköping

Postad 28 februari 2007 - 21:58

Tyckte det var riktigt bra avsnitt, mycket bättre än förra. Veronicas och Foyles detektivarbete var ju bäst :D. Första avsnittet jag faktiskt gillade Foyel, synd att han troligtvis inte kommer vara med mer. Inte konstigt att det var Foyel som var skyldig, även om jag gissa på annat. Skulle däremot velat ha längre och mera actionfylld slutscen där han avslöjas och tas fast, även om Veronicas avslöjande var bra.

Bra att det var mindre relationssjaffs och mer dektektivarbete den här gången. Har inget inget emot att Logan och Parker möjligtvis blir tillsammans. Vill ha lite nyheter på kärleksfronten hos både Logan och Veronica. Skulle också viljat sett Wallace mera i avsnittet, alldeles för lite scener med honom. Saknar också faktiskt Dick, fast kan förstå att han kanske inte passar in/får plats i ett sånt här avsnitt med mysterieavslutning och allt.

Känns lite konstigt med alla karaktärer som försvunnit från serien under sån kort tid. Kan ju bli svårt att bygga vidare på serien när så många är borta. Hoppas det blir ett stort mysterium i dom sista avsnitten på säsongen och inte små mysterier, vore förskräckligt tråkigt :(

Nu är det bara att vänta....

Detta inlägg har redigerats av ZePPelin_: 28 februari 2007 - 22:00

Veronica Mars | the O.C. | Heroes

Stavfel! Alltid stavfel..... Ändra!
Det heter inte, inte itne. Inte!!! itne inte itne inte.... Alldeles för snabb ibland.
0

#19 Medlemmen är offline   HumanAddiction Ikon

• Tv-recensent
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 21 april 06
  • FrÃ¥n:Nyköping

Postad 28 februari 2007 - 22:41

Jättebra avsnitt :) Finns för mycket att säga så jag nöjer mig med att klassa det som det bästa avsnittet den här säsongen.

Nu kanske jag är lite efter, men varför har alla serier uppehåll? Är det någon sportsäsong i USA nu eller? :confused
Peter Petrelli - Do you ever get the feeling that you were meant to do something extraordinary?
0

#20 Medlemmen är offline   Laviete Ikon

• Publikuppvärmare
  • Pip
  • Gick med: 9 november 06

Postad 28 februari 2007 - 23:16

jaha, platt fall då. fastän det var snabba one-liners och replikutbyten här och var
så räcker det helt enkelt inte. i'm sorry, men nånstans vill jag ändå ha värsta
crescendot i slutet, och det känns ju heelt tokigt att det slutar med något
som man visste redan från början.

dock skönt att de tog död på mindy! yeeeees! kill the bitch! kill! kill!
när hon spolades upp på stranden så önskade jag att det skulle ligga
en krabba och bita på hennes ansikte. mer irriterande karaktär slash dålig skådis
har jag sällan skådat.

och parker och logan, don't even get me started. vad är det med honom och att
bara dejta veronica-kopior? kan han inte hitta nån 195 centimeters svarthårig tjej
bara för sakens skull? och nu kommer han och parker säkert bli värsta lyckliga paret
som glider runt och säger "hi veronicaa" i kör. urk. :angst

nej jag kan inte riktigt prata om det här, jag bara hoppas att VM i slutänden
får en värdig avslutning. this is ze crap.

och papa's cabin? papa's cabin? inget bättre namn på avsnittet än så?
hade ju typ ingenting med fallet att göra.
"If the cuddling is the best part, he's not doing it right" - Logan Echolls
0

#21 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 01 mars 2007 - 00:22

Tänkte såhär i efterhand att det var fint hur de skildrade hur Keith häktade Landry i kontrast till hur Lamb hade gjort det, inför alla.
0

#22 Medlemmen är offline   -Dennis Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 24 januari 06
  • FrÃ¥n:VästerÃ¥s

Postad 01 mars 2007 - 01:58

Tim Foyle. Ja, det hade jag nästan också listat ut, mest för att det inte kunnat vara Landry eller Mindy eftersom de var för uppenbara. Det hade varit roligare om de var Landry som gjorde det. Det hade varit roligt att se om Veronica skulle klara av att vara hjälplärare åt Tim.

Jag har fortfarande inte greppat det hela med Keith som sheriff. Det spelar inte så stor roll om han är deckare, jag vill ha tillbaks Lamb. Hans död känns lite förbisedd, inga ord om det i detta avsnitt alls. Inte ens Sacks!? Hatar ALLA honom? Nu känns det inte riktigt som om han är död. "De sa att lamb är död" sa keith på telefonen, är det enda bekräftelsen vi fått? Jaja, även om jag försöker hitta luckor och sätt för honom att överlevt så är han troligen död. :sob Något mer kunde han väl fått? Han är ju faktist del av huvudensembeln. Blev lite ledsen när jag såg honom i introt detta avsnitt, kändes skumt att han är kvar fast han är död.
Great words won't cover ugly actions.
Good frames won't save bad paintings.
0

#23 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 01 mars 2007 - 01:59

Varför är ingen annan ledsen över Lambs död? :cry Han förtjänade en bättre send-off än det där. :shake

Citat

Mycket diskutioner om att det är tråkigt att O'Dell, Mindy, Landry och Tim försvann ur serien. Men ärligt talat, de karaktärerna sattes in i serien FÖR den här storyn och upplösningen.

Men det är ju genom arcs som vi fått en massa andra karaktärer. Dick och Beaver blev regulars i s2, och Dick är ju fortfarande med oss. Mac var bara en återkommande karaktär, likaså Lamb, Parker introducerades ihop med våldtäktsmysteriet. Det är inte helt långsökt att vilja ha kvar karaktärer man gillar, för det är inte alls omöjligt.
Och vi vet ju inte om det är omöjligt med Landry än - han skulle väl prövas för manslaughter? Han kanske har en bra advokat - och vi vet ju att Neptune gillar att släppa lös mördare (hellooo Aaron!).
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#24 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 01 mars 2007 - 02:16

Att Mindy dog gjorde mig inte så mycket, även om jag inte ogillade henne, men Cyrus var en del av Hearst och jag hade verkligen börjat gilla honom. Tänker också tillbaka på Neptune High och Clemmons, som jag saknar men förstår att han inte är med mer, men detta är lite samma. Någon har den rollen som uppsatt på skolan och vi har lärt känna honom som en del av den nya collegemiljön och så tas han bort. Samma med Landry, han är egentligen än viktigare för han är Veronicas kriminologiprofessor, och nu (kanske) han är borta också. Jag hoppas faktiskt han blir frikänd och kan komma tillbaka, det kan ju bli en besvärlig situation också på skolan, Landry som outcast och att Veronica väljer att stå vid hans sida? Då skulle hon kunna fortsätta som TA också.

Jag tycker Lamb borde nämnts i det här avsnittet, men tydligen så ska det ju vara något mer av händelsen, så jag väntar och ser vad det är innan jag kan säga hur det hela hanteras/avslutas.

Ska bli intressant att se om det här avsnittet och ser hur det fungerar då, jag gillade verkligen alla detektivdelarna och även om det var obvious med Tim som skyldig så var de delarna underbara också. Det pekar också på hur trevligt det är att se Veronica sammarbeta med någon, här vill jag se mer av Wallace och speciellt Mac. Hon är ju seriens tekkie!

0

#25 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 01 mars 2007 - 18:13

Citat

Jag hoppas faktiskt han blir frikänd och kan komma tillbaka, det kan ju bli en besvärlig situation också på skolan, Landry som outcast och att Veronica väljer att stå vid hans sida? Då skulle hon kunna fortsätta som TA också.

:cheer Love it. Ett utmärkt sätt att göra V till en outsider igen, och ja, hon skulle kunna vara TA! :yes Har vi någon önsketråd på VM-tavlan? Jag vill gå och önska att du har rätt. Supernaturals tråd har funkat läskigt bra.

Ja! Mer Bond+Q! :ok Wallace ... jag gillar Wallace, men jag blir inte sådär enormt upprörd om han inte är med. Viktigast är Veronica, Keith, Mac och Logan, resten kan jag klara mig utan längre perioder.
- Abed, Community
0

Dela med dig av detta ämne:

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne