Tv-lands Forum: 314 - Mars, Bars - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

314 - Mars, Bars Torsdag 13 september 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 25 januari 2007 - 00:36

Frågan om vad avsnittet kommer handla om med den titeln avslöjar beskrivningen, och det gör inte titeln mindre bra och rolig, snarare tvärtom:

Citat

VERONICA IS IN JAIL AND SOMEONE WILL DIE — Without any evidence to hold her, Sheriff Lamb releases Veronica from jail. Josh (guest star Jonathan Chase), makes contact with Veronica and insists that he is being framed for his father’s murder and, though Veronica has sympathy for him, she doesn’t know if she believes him. Keith learns that the coach’s wife, Kathleen Barry (guest star Tracey Needham), hired Vinnie Van Lowe to find out if her husband was having an affair. Meanwhile, Logan joins Mac and Parker on a Valentine’s Day scavenger hunt. Percy Daggs, Francis Capra, Ryan Hansen and Chris Lowell also star. Harry Winer directed the episode with story by Joe Voci, Phil Klemmer, John Enbom and teleplay by Phil Klemmer and John Embom (#3T5814).

Promofoton
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 25 januari 2007 - 01:01

*Älskar* titeln! :yes Hoppas på lite mer info snart.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#3 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 25 januari 2007 - 01:26

"The Mars Bars"! :P

Eller "Veronica Mars Bars" som "Homer" sa när de spelade in 302. :P (Vilket är var de fick namnet från)

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 25 januari 2007 - 02:24

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#4 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 25 januari 2007 - 14:19

Haha, vilket underbart namn :grin
0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 02 februari 2007 - 10:57

Promobilderna för det här avsnittet är ute och gästskådespelare är Michael Mitchell, we know him as Bronson. Yay! :)

Promofoton på VM.se

Detta kan möjligen vara ett Valentines-avsnitt, på första fotot går det att utläsa Valentine's Day Scavenger Hunt, och de ska springa omkring och leta upp föremål. I like it! Det plus gästskådespelaren. :grin

0

#6 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 02 februari 2007 - 17:35

Min instinktiva tanke med titeln var att någon av Mars, eller båda hamnar i fängelse... Verkar lite otroligt dock?

Edit: Promobild-spoilers
Känns som om 313 hade varit det naturliga avsnittet för det dock?

Detta inlägg har redigerats av Andreas: 02 februari 2007 - 17:37

The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#7 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 02 februari 2007 - 21:22

Har lagt till beskrivningen i första posten och det är svårt att avgöra om det är är Valentines eller ej, beror ju också på med tidslinjen i Neptune och vad som pågår där om Valentines instämmer med sändningsdatumet eller ej också. Det kan ju vara något som inträffar efter den, dvs de ska leta upp saker från Valentines på scavenger hunt. Lite av ett Valentines tema ivarjell, det ska bli kul att se Logan, Manson och Parker med den storylinen ivarjefall.

Och visst har det med fängelse att göra, gissar att Veronica tas in av Lamb i 313 pga uppsatsen, och det ska verkligen bli kul att se (och damn it om CW inte promotar det ordentligt!). Också väldigt intressant hur mordet på baskettränaren inte är över, jag spekulerade i den andra tråden om det fanns någon connection till att både Cyrus och coachen jobbade på Hearst... intressant.
Definivit sista avsnittsbeskrivningen jag läser innan det är dags för 315 dock, eftersom det är vinterfinalen/slut på mysteriet.

Det här avsnittet ser jag verkligen fram emot. :)

0

#8 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 04 februari 2007 - 12:39

Avsnittsbeskirvning:
Haha jag hade rätt! Var väl i och för sig inte överdrivet svårt att lista ut. Verkar vara ett intressant avsnitt, dessutom väldigt knutet till mordhistorien vilket känns kul...
-Jim Ford
0

#9 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 14 februari 2007 - 17:20

Promo:

Edit: ändrar till en video i bättre kvalitet. /Illyria
-Jim Ford
0

#10 Medlemmen är offline   xani Ikon

• :)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 november 05
  • FrÃ¥n:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 14 februari 2007 - 18:22

Oh lord! I can't wait! Veronica got a tattoo?! :D
♫ last.fm ↔ ♥ livejournal
0

#11 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 14 februari 2007 - 19:19

Vilken craptastic kvalitet, det går ju knappt att pausa och se vad som händer, hoppas den och opening scene kommer upp på Veoh snart.

Who wants to get out of jail? I do! I do!

Jag tror tatueringen är fake. ;) Men det verkar vara ett riktigt bra avsnitt igen, inte bara baserat på promon utan även tidigare diskussion ovan. Promon är dock intressant, speciellt med tanke på det fortsatta CotW, ser det ut som det är Mason som råkar illa ut. Josh är ute efter honom? Och Lamb med pistol... Jag undrar om det här avsnittet har något att göra med den rapporterade incidenten med Michael Muhney under filmningen, isåfall ser jag ännu mer fram emot avsnittet.

0

#12 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp

Postad 14 februari 2007 - 21:07

Opening på veoh:

Intressant opening, måste jag säga. Tyckte det värkade lovande för avsnittet, och dessutom både Lamb och Cliff. Visar sig även att teorin om jordnötsallergi var korrekt.

Är det vekrligen ett CotW om det sträcker sig över två veckor?
-Jim Ford
0

#13 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 15 februari 2007 - 16:40

Det blir lite svårare att kalla det case of the week, kanske case of two weeks istället. ;) Men det blir ju nästan ett minimysterium, och i mysteriet ocks? För jag undrar om det inte kan vara iblandat med mordet på Curys också... baserat på beskrivnignen och att Mrs Barry hyrde Vinnie för att undersöka om hennes man var otrogen, precis som Mindy gjorde. Men Mindy är ju också väldigt fishy, det känns ju dock för uppenbart att det ska vara hon som är skyldig?

Opening: Så det var jordnötterna, Josh lurade Veronica, och det är inte lätt egentligen. No more soft Veronica.

Don't I get a phone call påminde mig lite om scenen mellan V och Keith när hon ska göra ett puppyface, men det blir extra kul med Lamb här också. Veronicas fängelse antics är underhållande också och blickarna från Keith är väldigt talande och hur V reagerar på dem, men sen är han mest underhålld av situationen. :)

Och Lamb som lyssnar på Keith. Det känns verkligen inte som det här ska vara näst sista avsnittet av mysteriet redan, tycker verkligen 311-12 var bortslösade.

Ser ut att bli ett riktigt bra avsnitt till. Blev inspirerad av opening scene och gjorde en ny avatar, tyvärr för spoilrig för att använda här på forumet. Länk.

0

#14 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 20 februari 2007 - 10:15

Har bara läst beskrivningen på neptune navigator Det verkar vara ett awesome avsnitt.. Men ska Logan på alla hjärtansdag skattjakt med Parker och Mac? Huh? wierd.. bara de inte parar ihop parker och Logan, då blir jag pissed.
0

#15 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 26 februari 06
  • FrÃ¥n:Malmö

Postad 20 februari 2007 - 22:48

Spoiler - om avsnittet från TV-guides tablå om kvällens program:

Veronica Mars
9 pm/ET CW New
You've probably heard the rumors — and they're true. Someone dies tonight, and it affects all that's to come. Also, a couple of relationships really heat up. Sorry to be so cryptic, but I don't want to spoil the fun. What I can say is that Veronica is released from jail and Josh immediately asks her for help to prove he didn't murder his father. Also, Keith learns Coach Barry's wife (Tracey Needham) hired Vinnie Van Lowe to find out whether her husband was having an affair. — Tim Holland

Känns som ett avsnitt späckat med skådisar, även Vinnie? Hurra! Finns en liten fin bild på Mac, Bronson, Parker och Logan också, TV-guide

Santana: Having sex is not dating.
Brittany: If it were Santana and I would be dating.

*Twitter*
0

#16 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • Visa blogg

Postad 21 februari 2007 - 14:05

:bawl Lamb! Är väldigt upprörd - han har varit med i typ en kvart under hela säsongen och nu är han död!?!?!

Förutom detta tragiska dödsfall så gillade jag verkligen avsnittet, massor med Cliff, nöjd Logan besöker Veronica i fängelset, lite Vinnie, lite lättsamheter med Logan, Parker, Bronson och Mac - men wow. Lamb är död.

*Twitter*
0

#17 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 februari 2007 - 14:22

Jag råkade spoila mig själv angående det här avsnittet när jag läste på Ask Ausiello nyss, jag borde ju ha lärt mig vid det här laget att ha sett VM före jag läser den sidan på onsdagar, men tydligen inte. :/

Hade ju verkligen inte velat veta om att Lamb ryker med i det här avsnittet innan jag såg det, känns precis som när jag redan var spoilad om plottwisten i Donut Run nu... och sheriff Lamb död?! Antar den där berättelsen om hur han blev skadad under inspelningen (från s3-tråden) är från här då.

Crap. Hatar spoilers. Lamb är inkompetent men VM utan Lamb, hur ska det bli?

0

#18 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 21 februari 2007 - 14:32

Jag är helt i chock, Lamb? Det var riktigt dumt gjort, ser ingen poäng med det.
Och sista repliken "I smell bread"...tycker nästan synd om honom.

Cassidy kan jag förstå fastän jag blev upprörd över det men detta tycker jag bara är dumt.

Wallace är tillbaka med bästa repliken :lol

"Friend of Dorothy".

Lamb och Veronicas min, haha, och Wallace knäckte honom till slut.

Säkert Tim som buggar Landry. Tycker det hade varit för enkelt om Landry hade mördat Dean men det har jag gått på tidigare iofs.

Parker, har aldrig gillat henne och ännu mindre nu. Sluta flörta med Logan! Veronica är hennes vän. Och Logan fatta hinten om du vill ha tillbaka Veronica. Sluta ligga med tjejer som hon hatar eller är vän med :rolleyes

Visst, ett okej avsnitt men saknar en viss känsla fastän de flesta är med. Det är ju sjukt att Wallace har fått så lite tid i denna serie under säsong 3.

Detta inlägg har redigerats av Bell: 21 februari 2007 - 14:38

"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#19 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • Visa blogg

Postad 21 februari 2007 - 14:49

Gjorde precis samma sak, Illyria. Brukar vara rätt bra på att hoppa över saker i Ausiello jag inte vill läsa, men det här drogs tyvärr mina ögon till.

Trodde det skulle vara en längre scen, förstod ju att det var här Michael Muhney skadades av spegeln, men det gick ganska fort.

Även om Lamb inte är en direkt huvudperson som Veronica eller Keith eller Logan, så är han nog den av de andra som ÄR mest VM för mig. Han har ju varit inblandad i det mesta som hänt, på ett eller annat sätt. Är också lite irriterad att man nu aldrig kommer få veta mer om hans bakgrund som han nämnde i samband med the Mannings.

Undrar också varför han blev skulle dö egentligen? Som Bell säger, Cassidy kan man förstå, men Lamb? Det är inte ens ett mysterium, vi vet vem som gjorde det, och det är väl inte direkt någon som haft nån längtan efter att få se Keith som sheriff igen? Tyckte mest han såg utklädd ut nu, och dessutom känns det inte som om Veronica och han kan jobba ihop så mycket då. Fast han kanske bara är ställföreträdande sheriff, måste väl bli nyval eller nåt.

*Twitter*
0

#20 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare

Postad 21 februari 2007 - 14:55

Visa inläggPyggme, 21 Feb 2007, 14:49 skrev:

Tyckte mest han såg utklädd ut nu, och dessutom känns det inte som om Veronica och han kan jobba ihop så mycket då.

Haha, faktiskt.

Nej, kan fortfarande inte förstå detta faktiskt. Jag var först tveksam om han verkligen är död men det verkar ju vara så :/
Tror det här kan påverka serien på ett negativt sätt faktiskt.

Detta inlägg har redigerats av Bell: 21 februari 2007 - 14:56

0

#21 Medlemmen är offline   ZePPelin_ Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 7 oktober 06
  • FrÃ¥n:Norrköping

Postad 21 februari 2007 - 18:06

Huvaligen, hände mycket i slutet av avsnittet. Chockande att Lamb är död, usch näe ett vm utan han kommer kännas konstigt. Kul att se Keith i sherifff kläder.

Tyckte det var ett bra avsnitt, blir så mycket intressantare när dom kör minimysterierna över flera avsnitt. Gillar att det finns kopplingar tillbaka till första säsongen med Wallace och Lambs första möte.

Men vad var det för kläder som Weevil hittade?

Alla hjärtans dag tävlingen var också rätt kul. Verkar som om Logan kommit över Veronica.

Mycket förändringar i serien. Vinterfinalen nästa gång. Hur ska man överleva efter det???
Veronica Mars | the O.C. | Heroes

Stavfel! Alltid stavfel..... Ändra!
Det heter inte, inte itne. Inte!!! itne inte itne inte.... Alldeles för snabb ibland.
0

#22 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 21 februari 2007 - 18:32

OMG vilket awesome avsnitt.. skakar fortfarande! Vart ska jag börja?
Lamb död! Herregud, håller med föregående talare att VM är ju inte VM utan honom! Shit vad chockad jag blev, hade aldrig förutsett det!

Upplösningen med Josh var 50/50, var glad att han var en good guy (eller med VM-mått) men jag hade inte sagt nej till lite mer action.. som om jag inte fick nog av det :rolleyes , nej det här var nog bäst.. Spännande som sata flera gånger, trodde att jag skulle tuppa av!

Ah, vad söta Mason var :) Och Parker och Logan.. de fyra var söta alltså.. inte Parker OCH Logan :P och Jag gillade V i fängelset.. när Wallace & Logan :crush hälsade på.. Och Keith's kommentar om att det inte var så farligt för honom att se henne behind bars var priceless :hehe

Så det var Hank eller Mindy? Näe, jag vill verkligen bli mer överraskad än så.. fast jag borde ju inte tvivla för de har ju inte gjort mig besviken förr men ändå!

Parker och Logan.. please :rolleyes jaja, LoVe måste ändå vara över för ett tag nu.. Jag blev verkligen så himla glad över att Logan var glad igen :D

Och sista scenen, how very s1, I loved it :heart

Detta inlägg har redigerats av tinyblonde: 21 februari 2007 - 21:02

0

#23 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare

Postad 21 februari 2007 - 18:44

Visa inläggtinyblonde, 21 Feb 2007, 18:32 skrev:

Parker och Logan.. please :rolleyes jaja, LoVe måste ändå vara över för ett tag nu.. Jag blev verkligen så himla glad över att Logan var glad igen :D

Även om jag är trött på LoVe just nu och kan se Piz och Veronica tillsammans innebär det inte automatiskt att Logan måste bli ihop med Parker. Det finns tusentals tjejer, varför just hon.

Sett om det och jag älskar scenen med Wallace-Lamb.

Haha, och det är inte typiskt Lamb att skjuta sig själv i spegeln. Den killen alltså, och nu är han död :/

Detta inlägg har redigerats av Bell: 21 februari 2007 - 18:51

0

#24 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 21 februari 2007 - 21:04

En sak som är synd med s3 och CW är att allt är så relationsfokuserat.. varför måste ens Veronica och/eller Logan vara tillsammans med nån överhuvudtaget? V ensam är jättebra.. och varför inte ge Logan en egen intressant storyline?
0

#25 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 februari 2007 - 21:56

Att jag läste spoilern om Lamb i förväg förstörde så mycket, nu satt jag hela avsnittet och väntade på att det skulle hända, och det drog ned resten så jag ska se om avsnittet och se hur jag uppfattar det då. Nu kändes det inte som den uppföljning jag hade velat se på förra avsnittet.

Och vad tjänar det att döda Lamb? Visst att Keith blir sheriff, ivarjefall tillfälligt, men det hade ju kunnat hända på annat sätt också. Lamb är en karaktär du älskar att hata och det är väldigt svårt att tänka sig serien utan honom.

Having that said, så var ju det här avsnittet ändå mycket bättre än 311-12, men jag måste se om det för mer kommentarer. En sak jag dock inte förstår att det fortfarande inte tagits upp mer: PtPM-uppsatserna. Håller med om fokuset på relationerna, vilket också är något som får mig att fasa inför nästa mysterielösa block, utan något större mysterium så finns det plats för mer sånt crap.

0

Dela med dig av detta ämne:

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne