Tv-lands Forum: 316 - Un-American Graffiti - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site p Tv-land fr Veronica Mars

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

316 - Un-American Graffiti Torsdag 27 september 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 28 februari 2007 - 15:27

Avsnittsbeskivning från CW:

Citat

VERONICA INVESTIGATES A HATE CRIME — Veronica is hired by a Middle Eastern restaurant owner to find out who has been vandalizing their business with ethnic slurs. While investigating the case, Veronica and the restaurant owner are attacked in a drive-by shooting. When a drunk teenager stumbles from a bar and gets hit by a car, Keith orders his deputies to conduct surprise ID checks in all the area bars. While doing his own surprise search, Keith catches Piz and Wallace using fake ID’s provided by Veronica. Meanwhile, Logan decides to throw a birthday party for Parker. Francis Capra and Ryan Hansen also star.

Beskrivning från Tv Guide:

Citat

Veronica investigates when a restaurant owned by an Arab couple is vandalized and the word “terrorist” is spray painted on their door. Meanwhile, Keith cracks down on bars serving underage customers when a drunk 19-year-old man is hit by a car after leaving a bar near campus; and Logan invites Veronica to a birthday party for Parker.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   naopet Ikon

• Barnprogramledare
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 28 februari 2007 - 15:52

Veronica med ett paintball-gevär ! :grin
Ååh, varför ska det vara ett så långt uppehåll, jag börjar redan få VM-abstinens ! :P
0

#3 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • Kön:Man
  • Från:Göteborg

Postad 28 februari 2007 - 21:08

Perfekt! Uppehåll över tentaperioden!
The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#4 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 20 april 2007 - 00:11

Opening scene:

Hmm jag vet inte, är väl som vanligt nedklippt, men det kändes lite off. Och så avslöjar det den här "drive-by shooting" och det är enbart paintballs... och personen som spelar full verkar spela dåligt. ;)

0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 28 april 2007 - 15:38

Finns en lite annorlunda öppningscen på CW:s sida och på Tv Guide finns det två klipp från avsnittet som inte visats tidigare.

Aktuellt att prata om vapen och Veronica nämner tom här att hon funderar på en karriär inom FBI, det gör ju seriens planer för framtiden inte något som bara slängts fram heller. Och givetvis finns det en vinkel på det hon gör i skolan också när hon frågar om drive-by skjutningen med paintballs. Jag undrar om inte alla klipp avslöjar lite väl mycket, speciellt med tanke på klipp vi tidigare sett också där hon har en paintballpistol (eller vad det heter) och vi ser vem som är med där... Klippet med Wallace och Piz var dock ointressant, speciellt pga Piz.

Inte många dagar kvars till vi äntligen får nya avsnitt, inga fler som tittat på klippen och läst beskrivningarna ännu?

0

#6 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare

Postad 28 april 2007 - 15:47

Jag har läst den korta på svenska på neptune navigator som vanligt, och det verkar vara ett intressant CotW åtminstone och det verkar ju kul med att Veronica faktiskt kommer att vara skyldig till fake ID's den här gången (COTT var ju riktigt bra, kanske kommer vara lite roliga referenser) Men jag kunde inte hålla mig ifrån promofotona den här gången, fan. Först Piz och Veronica, usch, och sen en bild när Logan "kommer på dem" Såpa Såpa Såpa. Suck. Jag längtar ändå tills på onsdag, har ju fasen väntat i 2 månader.
0

#7 Medlemmen är offline   crazytop Ikon

• Statist
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 20 oktober 06

Postad 02 maj 2007 - 14:31

är det någon som vet vart man kan kolla på Un-American Graffiti? Eller ladda ner? :)
0

#8 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 8 januari 06

Postad 02 maj 2007 - 16:28

Jag gillade det här avsnittet :) länge sen jag sa så om ett VM avsnitt. det var inte jättebra, men helt klart bättre än de föregående.

kul att se veronica som PI igen, länge sen hon hade ett fall där hon smög omkring sådär i en bil. eller vad jag kan minnas iaf.

har inte alls gillat tanken med Piz och Veronica innan, men tyckte dom var söta nu. riktigt bra slutscen när hon kysser honom och Logan kommer ur hissen. jag gillar inte alls han med Parker. Ser ingen kemi eller någonting.

Ska det inte vara ngt mer större fall nu? eller hur många avsnitt är det kvar av säsongen?
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#9 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 02 maj 2007 - 16:38

Max :crush och Mac, hur freaking awsome är inte det!?
"Tell me your a business major"
"Philosophy" :rotfl
yo yo taco = yo la tengo :hehe

Och där...tog det roliga slut.. typ. Det är typ fysiskt hårt för mig att se Parker och Logan, usch, de har ingen kemi och blah blah. Och Piz.. uh.. Det hela känns helt omotiverat, vi har inte ens sett Piz sen 310.
Kul att hela casten förutom Weevil var med iaf.
CotW kändes så... o-VM. VM har ju iaf förut behandlat rasism genom att visa klassskillnaderna i Neptune men detta kändes så framtvingat på något sätt. Och dottern i familjen (Amira?) var en hemsk skådespelerska. Och Veronica med paitballgeväret var bara pinsamt, inte coolt som nog författrna hoppades att det skulle se ut som.
Keiths maktkamp på stationen känns också så.. omotiverat.. fast jag kan förstå att de vill visa att Lamb var korrupt och så.. men det hela kanske slutar i att assface kommer tillbaka och vinner ett election eller nåt.
Dick som blir lurad och de hånglar i slutet :rolleyes , sånt känns ju såå VM däremot.
Nu är jag negativ men jag gillade verkligen inte det hät avsnittet. Bra låt i slutet dock, var det Phoenix eller?

addspirit: nej, det ska inte vara nån arc de här sista 5 (4 kvar) avsnitten, bara regular CotW's.
Jusste, Veronica tog upp kameran :)

Detta inlägg har redigerats av tinyblonde: 02 maj 2007 - 16:39

0

#10 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06

Postad 02 maj 2007 - 18:37

Visa inläggtinyblonde, 2 May 2007, 17:38 skrev:

Nu är jag negativ men jag gillade verkligen inte det hät avsnittet. Bra låt i slutet dock, var det Phoenix eller?

Tror minnsann det, grym musik i detta avsnitt, Badly Drawn boy, Hot Chip, Phoenix och de pratade i alla fall om Yo La Tengo. Fantastiskt. I övrigt lite trist, hyfsat roligt fall och så men utan något större fall tappar serien mycket IMO.
The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#11 Medlemmen är offline   dirtyweek Ikon

• Kameraman
  • PipPip
  • Gick med: 3 april 07

Postad 02 maj 2007 - 19:29

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om avnittet. Piz och Veronica kändes inte speciellt bra mest för att han är så..yuck.
Tyckte fallet var ganska bra, men så väldigt amerikaniserat. Familjen skulle vara jätteförstående och prata om yttrandefrihet och demokrati hela tiden. Fast kul att hon spanar igen.

Älskade scenen med dick och veronica i hissen och hon bara halsar av hans pluntasprit.
0

#12 Medlemmen är offline   Äppelpaj Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Gick med: 12 april 07
  • Från:Stockholm

Postad 02 maj 2007 - 19:32

Jag tyckte avsnittet var helt okej. CotW var väl inte det bästa som de har gjort och det kändes så typiskt amerikanskt (det är en amerikansk serie men aja ni förstår vad jag menar). Och Piz... Suck. Jag klarar inte av att se honom. Parker och Logan mår jag nästan illa av.

Mac och Max var iaf roligt, får se hur det utvecklas. Tycker nog bättre om Max än Bronson.

Nu hoppas jag på att de sista avnsitten är bättre än så här. *håller tummarna hårdare än hårt*
Had an angel of mercy
To see me through all my sins
0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • Från:Hälsingland

Postad 02 maj 2007 - 20:42

Frak, that sucked. :(
Väldigt stressat och hackigt avsnitt, inget flyt mellan scenerna. Stordelen av avsnittet kändes väldigt "after school-special" - moralkakor och tänkvärda budskap i anvil-form - och resten var såpigt relationsdrama a la OTH. Troligtvis ett av de tre sämsta avsnitten någonsin, i min bok.

Keiths storyline ... nej, den är fan inte ens värd att kommentera, så tråkig var den.

Piz/Veronica: Wow. Vanligtvis när jag ogillar ships (och det händer ofta) så brukar jag ändå kunna sen nån liiiten gnutta kemi mellan skådespelarna. Här var det absolut totalt noll. Zip. Nada. Kristen skulle ha haft mer kemi om hon kysst en golvmopp, och den skulle ju i alla fall ha haft en bättre frisyr. :P Jag hade tänkt acceptera P/V som Veronicas rebound-förhållande, men nu tänker jag bara blunda och vänta på att det ska försvinna.

Mac/Max: Nej!! Jag gillar Bronson! Jag gillar inte Max! Gah, jäkla författare och deras nedrans skådespelarfavoritism! Vad är det med Max de gillar så mycket? Han är inte rolig och han har ett fult örhänge i ena örat och ... jag fattar det inte! :hmpf

Parker/Logan/Veronica/Piz: Ugh, höjden av såpighet - särskilt scenen där Logan får se V/P kyssas. :yuck
CotW: Snark. :yawn
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#14 Medlemmen är offline   josisosis Ikon

• Tittarsiffrerapportör
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 25 mars 06

Postad 03 maj 2007 - 07:32

Oj, förväntade mig att jag skulle få hänga på hyllningsropen för detta avsnittet.. men nej.. jag har tyckt att de flesta avsnitten i säsong tre har varit ganska dåliga, enkla mysterier och fånigt. Men idag.. (eller igår när jag såg det) så kändes det helt annorlunda. Det var glöd i avsnittet igen. Och massor av personer man saknat, Wallace, Dick, Mac, Parker (okej, inte saknat jättemycket), Keith.. ja, vad mer kan jag begära (lite weevil bara)?

Det enda som inte får +++++ är ju egentligen scenen där Nasr (eller hur han stavar sitt namn) blir tagen av utvisningsinspektörerna, det kändes lite hårt. Och man kan fråga sig varför denna scen var med.

Jag är i alla fall glad att uppehållet är slut och ser fram emot nästa avsnitt mer än på riktigt länge.:D
0

#15 Medlemmen är offline   lime Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 25 oktober 04
  • Från:umeå

Postad 03 maj 2007 - 07:55

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Jag tror jag har tappat intresset för VM. Tredje säsongen har inte varit bra imo.. Det här avsnittet var inte dåligt direkt men verkligen inte bra heller! Kul att Mac och Wallace var med, jag gillar dock inte Mac/Max, det ska ju vara Bronson! Piz och Veronica har jag varit emot sen han ploppade upp i början av s3 och jag är fortfarande emot det hela.. Ser ingen kemi där tyvärr.
"Haven't you heard? I'm the crazy bitch around here" - B
last.fm
0

#16 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04

Postad 03 maj 2007 - 17:29

Jag tycket avsnittet var OK, men det kan ju bero lika mycket på att jag är alldeles "omg yay VM är tillbaka!" som på att avsnittet skulle vara bra... :/

Jag gillade scenen där Keith träffar på Wallace och Piz på baren. Pinsam situation. :grin
Resten av avsnittet... nja. Hela poängen med avsnittet verkade nästan vara att tutta ihop Veronica med Piz, och jag tycker inte att de har någon kemi. Det var lite gulligt när Piz kysste Veronica, dock - men jag hade varit nöjdare om de låtit det vara där. Att Veronica sedan gick efter Piz känns lite.... jag gillar det helt enkelt inte. De är ett rätt så tråkigt par.

Max och Mac-scenen var ganska rolig också. Bra dialog där. Fast jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem som par... :/

Parker/Logan = nej. Bara nej. De är inte lika dålig kemi som Piz och Veronica, men de är mer sötsliskiga och därmed mer irriterande... Så, nej.

Oh! Just ja, hisscenen med Dick var också rolig. Avsnittets höjdpunkt. :grin
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#17 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • Från:Sverige

Postad 03 maj 2007 - 20:11

Bra avsnitt. Hade visseligen hoppats på ett tufft CotW avsnitt men detta var bra för ett dramaavsnitt också. Den hade en viss glöd så dramascenerna var riktigt bra dem också.

Ätligen lite Pizonica. Jag har verkligen sett fram mot det. :) Ska bli intresant att se hur det utvecklar sig. Scenen i slutet när Han kysser henne var underbar och likaså när hon sedan kysser honom och Logan kommer med hissen.

Kul att se Max igen. Jag gillar verkligen honom, han är så rolig. Och han och Mac hade bra scener tillsammans (Heh, när han frågade Mac om hans kompisar anställt henne. :D ) men jag känner mig förvirrad. Har inte Mac redan en boy toy eller gjorde de slut?

Plogan verkar bli ett rätt trevlig par. De ser verkligen lyckliga ut. :)

Älskar scemnen med Veronica och paitballgeväret. Så jäkla coolt och typiskt Veronica. :D

Gillar hela grejen med en Arabisk familj som är väldigt Amerikansk och att det visade sig finnas en skurkaktig arab, att det inte bara var en rasist-grej. Gillade hur han blev utvisad och att det var en arab som såg till det.

Keith gjorde sig en hel del ovänner. Men jag fattar att han inte ville ha med korrupta poliser att göra.

Keith blev verkligen besviken på Veronica. När killen blev påkörd så väntade jag mig att det skulle visa sig att hans falska ID skulle ha varit gjort av Veronica så att hon skulle få skuldkänslor.

Iallafall, ett bra avsnitt. Men jag hoppas att nästa är ett tufft CotW avsnitt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#18 Medlemmen är offline   screenager Ikon

• Talkshowvärd
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 januari 07

Postad 04 maj 2007 - 02:05

Jag har verkligen svårt att bestämma mig för vad jag öht ska tycka om VM just nu. Hade man vetat att det skulle bli en 4e säsong så hade man ju kunnat förlåta så mkt mer men om det inte blir det så är det här verkligen inte början på slutet som jag hade hoppats på. Jag tycker t.ex inte att det hade gjort så mkt att dom tog en arc-paus (om det hade varit så) och 320 slutade med nån bra cliffhanger som grund för 4e säsongens arc! :(

Jag är säkert den enda här som är anti-LoVe men nu när det inte finns någon arc alls så är ju relationsdramat det enda serien kan luta sig tillbaka på lite och för det första så skulle det ju inte ens bli det, drama, om Veronica och Logan var tillsammans igen och sen så tycker jag egentligen inte att dom passar ihop längre. Från Weapons(oCD) var det skitkul att se dom tillsammans för jag var säkert ensam om att bli lite förvånad över det också så det var kul att se hur det skulle gå. Sen när dom blev tillsammans igen för andra gången i s2 så hade man ju däremot verkligen väntat på det men jag vet inte, nu tycker jag det finns tillräckligt med bevis på att dom helt enkelt inte funkar. Inte för att jag tycker Piz är bättre. Men..

Wallace var med men det finns ju knappt något utrymme för honom mer, Veronica och han är ju inte alls lika bra vänner längre, eller ja jo det kanske dom är men han behövs inte i serien på samma sätt som förut när han egentligen var hennes enda vän. Nu ser jag honom mer bara som Piz's kompis eller nåt och om han, Piz, inte ska vara med i kanskeS4 så lär ju han försvinna ännu mer eller helt.

Jag har alltid gillat Mac men jag kunde inte bry mig mindre om Max och/eller Bronson (vart tog han vägen?). Efter allt med Beaver i s2 så tycker jag att hon borde ha varit ensam nu. Inte på grund av att det gick som det gick med dom men för att hennes relationer är så jävla tråkiga. Det räcker och blir jätteförmycket över med V+P, L+P = ? för min del.

CotW var det sämsta jag kan minnas så det orkar jag inte säga något om. Veronica är alltid rolig och serien är fortfarande helt klart värd att se bara för hennes skull men hon och hennes kommentarer är det enda serien lever på för tillfället.

Men som sagt, om jag hade vetat att det skulle bli en till säsong så hade jag säkert inte varit lika gnällig och det var iaf bättre än Papa's Cabin.

7.5/10
0

#19 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 04 maj 2007 - 02:33

Visa inläggscreenager, 4 May 2007, 03:05 skrev:

Jag är säkert den enda här som är anti-LoVe men nu när det inte finns någon arc alls så är ju relationsdramat det enda serien kan luta sig tillbaka på lite och för det första så skulle det ju inte ens bli det, drama, om Veronica och Logan var tillsammans igen och sen så tycker jag egentligen inte att dom passar ihop längre. Från Weapons(oCD) var det skitkul att se dom tillsammans för jag var säkert ensam om att bli lite förvånad över det också så det var kul att se hur det skulle gå. Sen när dom blev tillsammans igen för andra gången i s2 så hade man ju däremot verkligen väntat på det men jag vet inte, nu tycker jag det finns tillräckligt med bevis på att dom helt enkelt inte funkar.

Håller fullständigt med. Just nu så känner jag för LoVe på samma sätt som vissa känner för Clana i Smallville. Jag är riktigt trött på det och de kommer verkligen inte att funka som par. Och den här säsongen så har de, för det mästa, haft noll kemi som par. Som olja och vatten.

Jag hoppas att bristen på arc ska förbättra serien genom att ge tid till fler av karaktärerna som annars blir lidande pga att de måste trycka in relationsgrejor, CotW OCH huvudarc i varje avsnitt. Och precis som jag har försökt säga innan så är det inte speciellöt mycket skillnad på det här avsnittet och de andra i säsongen förutom att det saknas ett huvudarc. Folk tolkade aldeles för mycket i Stand Alone delen och trodde att varje avsnitt skulle vara totalt fristående.
Iallafall, som sagt, så hoppas jag att serien blir bättre nu utan pressen av ett arc att ha med också dessutom. Men jag hoppas att vi får iallafall något större arc nästa säsong och att de då skippar CotW i arcavsnitten för det hela tar för mycket plats.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
0

#20 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 04 maj 2007 - 11:05

The good, the bad and the ugly:

Och det ugly får ju sägas vara veckans fall, även som ett vanligt CotW hade det varit bedrövligt med starka after school special-vibbar, men nu ska det dessutom vara det intressanta stand alone-fallet och det fungerar bara inte. Det fungerar utmärkt att ha mindre CotW, lite sådär halvseriösa, just för det inte är hela avsnittet utan du har ett (större) sidointresse med det stora mysteriet också. Har fungerat perfekt för serien och nu är det ett väldigt stort och ej fyllt hål där vi normalt ser mysteriedelarna. Och för serien att förlita sig mer på "relationsdrama" känns också fel, det ska såklart vara en del av serien, men inte ta över helt. Det är heller inte något som är en väldigt stark sida sedan tidigare utan just blandningen av CotW, mysterier och relationerna är vad som gjort serien bra. Blir och känns vädigt obalanserat när någon ingrediens tas bort.

Till det dåliga lägger jag att jag stör mig på att Dick är en regular, inte det minsta förtjänt och hans lilla storyline var bara patetisk. Piz och Parker hade också räckt som gästskådespelare den här säsongen. Sen känns Parker och Logan mest zzzzzzzzzzz, plötsligt har de ett perfekt förhållande i jämförelse med LoVe? Mjä. Och nu ska Mac och Bronson ha problem också? Och sen när verkar Bronson vara den "sportiga/outdorsy" typen som drar med Mac på vandringar... måste ju hitta på något för att skapa problem. :rolleyes

The good: Jag gillade Keith och barerna, scener på polistationen med Keith, men setupen med Wallace och Piz var mest trist, dock blev det en riktigt bra payoff, speciellt kul att se Wallace inblandad på det sättet med Keith, känns alldeles för länge sedan. Och det är alldeles för sällan vi ser Mac och V bara hänga ihop och vara vänner, good times! Sen även på festen, som hade flera bra delar, jag gillade Mac och Max konversation (purity test!) och de skulle kunna bli väldigt bra vänner,

Small stuff som gör det hela bättre:
Mr Clemmons! Och sen skjuter V en paintball för att visa att hon inte gillade det. :grin
Mars Attacks-postern från Lampoons. :hehe
Voiceovers och Veronicas detektivarbete, som ju dock hade blivit ännu bättre om CotW faktiskt varit bra

Lite mer bad: Mac och Max verkar ju dock vara en setup för mer än bara vänner och jag gillar Bronson. Även om Veronica var rolig som tipsy så var det inte direkt smart att dricka något Dick bjuder på (får mig att tänka på den drogade drinken han tänkte ge Madison, samma som bilden på baseballaget fick mig att tänka på Cassidy)

Och sen avslutas det hela väldigt ugly. Det var en väldigt konstig kyss på balkongen, men jag gillade faktiskt händelseförloppet så långt som när Piz lämnar lägenheten. Efter det dock... V borde ta Wallace råd istället, men nu stormar hon efter honom och soap! soap! soap! och givetvis står Logan i hissen. Ew.

Ska det vara stand alones måste det vara BRA CotW och allt annat runt om måste fungera rätt perfekt, det kan inte vara tvivelaktiva CotW och såpa såpa såpa. Mysterierna, kom tillbaka! Alla ingredienser för ett väldigt bra avsnitt finns egentligen där, men det passar inte riktigt ihop och blir något sammanhängande. Too bad. Det här går till historien som ett av de allra minst bra CotW, if the the worst.

Dock har ju RT kommenterat avsnittet tidigare och sagt att han inte direkt gillade det, men att han sen efter det klipptes ihop ändå tyckte det blev okej. Och det var väl okej överlag, om vi delvis bortser från CotW.

Veckans podcast: Un-American Graffiti Podcast

Citat

Writer Robby Hull and editor Dan Gabbe tell you what it's like to be a force behind the first ever "standalone" Veronica Mars episode. Also, stay tuned for what to look forward to on next week's all new episode.

(har inte lyssnat på den ännu)

0

#21 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 04 maj 2007 - 15:43

Visa inläggIllyria, 4 May 2007, 11:05 skrev:

Och det är alldeles för sällan vi ser Mac och V bara hänga ihop och vara vänner, good times!
Small stuff som gör det hela bättre:

Haha, verkligen, hur adorable var de inte när de gick med armarna över varandras axlar? :) Och Macs mördarblick mot Veronica när hon frågar om Mac verkligen var uppe på morgonen :hehe + Att jag gillade Logan och Mac's banter om high school. That was pretty much it..
0

#22 Medlemmen är offline   snowangel Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Gick med: 21 februari 07

Postad 04 maj 2007 - 17:35

Jag tycker mest att det hela är rätt patetiskt just nu. Varför inte bara låta Veronica vara singel eller iop med Dick det hade varit intressant.

Sen gör det inget om Parker och Logan skulle råka bli innebrända på hotelet så kan det bli nästa stora fall att lösa :evil

Jag vet, jag är hård men jag spyr av att se dom två ihop....

Man ser ju hur svartsjuk Logan blir vid hissscenen som för övrigt är bra, varför blir han svartsjuk om han är så lycklig med parker?

"mysteriet" var rätt lamt, typiskt amerikanskt. Keith borde inte vara sheriff han var mycket roligare som detektiv.

Det bästa i detta avsnittet tycker jag va när wallace o piz fick idkorten av keith

Detta inlägg har redigerats av snowangel: 04 maj 2007 - 17:37

0

#23 Medlemmen är offline   Laviete Ikon

• Publikuppvärmare
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 9 november 06

Postad 04 maj 2007 - 22:37

ja, logan och macs meningsutbyte var great där hon liknar dem vid freddie prince jr och whatshername från she's all that. fnissade lite åt tanken - mac och logan som par hade varit det mest udda författarna hade kunnat dra till med. :grin

visst att det var soapvarning, men jag fick lite seventh heaven och huset fullt - vibbar när
den arabiska familjen ska vända andra kinden till och möta den lilla rednecken,
kunde nästan känna hur den känslosamma musik skulle läggas över när deras blickar möts och
moralkakan når sitt klimax and so on. det är inte vm liksom. :angst

och dicks kommentar på när V påpekar hans gylf i hissen. "It's a party ritual" :clap

trots att mitt hat för piz är så stort att jag nästan har voodoo-dockor hemma föreställande honom,
gillade jag faktiskt hans "i went all-in"-tanke med kyssen på balkongen unt so weiter,
men att veronica skulle få nån slags uppenbarelse och springer efter honom
och ska hångla upp honom som det är allt hon nånsin drömt om.. come ooooon! :banghead

logan och parker är lite ken och barbie. freaaky. gillade parker bättre
när hon var lite kaxig och pantad. nu ska hon bara vara snäll och intetsägande..

och veronicas klänning på festen. heelloo :love

inte helt värdelöst avsnitt, men det känns som ett mellanting som inte fyller nån större funktion..
"If the cuddling is the best part, he's not doing it right" - Logan Echolls
0

#24 Medlemmen är offline   screenager Ikon

• Talkshowvärd
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 januari 07

Postad 04 maj 2007 - 22:53

Jag vet att alla gör det men varför hatar alla Piz så mkt egentligen?
0

#25 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 05 maj 2007 - 13:31

Visa inläggscreenager, 4 May 2007, 23:53 skrev:

Jag vet att alla gör det men varför hatar alla Piz så mkt egentligen?

För att han är kär i Veronica skulle jag tro. Inget får komma mellan LoVe. ;) Det och att alla de karaktärer som varit med sedan början får mindre tid i serien eftersom han och Parker är med.

Själv så gillar jag Piz väldigt mycket. Han är en kul typ. :D
0

Dela med dig av detta ämne:

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar