Hoppa till innehåll

Foto

Hur fixar man en återställnings-CD?!

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Cilla

Cilla

Nyhetsankare

• Tv-landare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 079 Inlägg:
  • Kön:Kvinna
  • Från:Norrbotten regerar

Postad 04 mars 2007 - 15:28

Jag har XP på denna dator, men ingen XP-återställnings-CD ifall datorn skulle krascha eller nåt liknande eller bli full av virus och man måste göra en formatering.

Hur kan man fixa en återställnings-CD för XP - går det?

Har för mig att jag hört att man kan bränna en sådan CD själv genom sin dator på en tom CD-R skiva?? Men hur isf?!

Sex and the City Scrubs Bold & Beautiful Desperate Housewives Family Guy Christine Roomservice Dallas
Twin Peaks Project Runway General Hospital Design: Simon & Tomas Seinfeld L Word

#2 XC

XC

Hallåa

• Tv-landare
  • PipPipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:
  • Kön:Hemligt
  • Från:Titta bakom dig...

Postad 04 mars 2007 - 16:58

I de guider som jag läst för att skapa en egen recovery-CD så har det krävts en Windows XP-skiva tyvärr. (Men jag har aldrig bränt någon själv). Är du säker på att du inte har den varianten av installationer som har recoveryn på hårddisken på en separat partition. Och om du vet varifrån den är köpt så kanske du kan vända dig dit och få nya recovery skivor.
Spoiler

Detta inlägg har smittats av ett universellt datorvirus. Var vänlig, lägg till detta i din signatur och radera alla filerna från hårddisken. Starta sedan om datorn. Tack på förhand.

#3 Cilla

Cilla

Nyhetsankare

• Tv-landare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 079 Inlägg:
  • Kön:Kvinna
  • Från:Norrbotten regerar

Postad 04 mars 2007 - 18:20

I de guider som jag läst för att skapa en egen recovery-CD så har det krävts en Windows XP-skiva tyvärr. (Men jag har aldrig bränt någon själv). Är du säker på att du inte har den varianten av installationer som har recoveryn på hårddisken på en separat partition. Och om du vet varifrån den är köpt så kanske du kan vända dig dit och få nya recovery skivor.

Kruxet är att jag inte köpt XP utan lånat. :angst
Jag hade ME innan och de skivorna har jag. Men jag vill verkligen inte tvingas återgå till ME!!!

Detta inlägg har redigerats av Cilla: 04 mars 2007 - 18:21

Sex and the City Scrubs Bold & Beautiful Desperate Housewives Family Guy Christine Roomservice Dallas
Twin Peaks Project Runway General Hospital Design: Simon & Tomas Seinfeld L Word

#4 XC

XC

Hallåa

• Tv-landare
  • PipPipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:
  • Kön:Hemligt
  • Från:Titta bakom dig...

Postad 04 mars 2007 - 21:03

Jaha. Men kan du låna de skivorna igen då? I så fall så bör det inte vara några problem att göra en egen recovery-cd. Det krävs tydligen "en giltig windows xp licens" för att det skall fungera fullt ut. Här finns en guide hur man går till väga: Build an XP-SP2 Recovery Disc

Men som sagt, jag har inte sysslat med sådana skivor själv själv. :)

Ett annat sätt kom jag på är att använda Ghost (dvs lägga upp en "image" över hur hårddisken ser ur i ett paket men det vet jag tyvärr ännu mindre om. :P

Detta inlägg har redigerats av XC: 04 mars 2007 - 21:08

Spoiler

Detta inlägg har smittats av ett universellt datorvirus. Var vänlig, lägg till detta i din signatur och radera alla filerna från hårddisken. Starta sedan om datorn. Tack på förhand.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar