Tv-lands Forum: 319 - Weevils Wobble but They Don't Go Down - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site p Tv-land fr Veronica Mars

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

319 - Weevils Wobble but They Don't Go Down Torsdag 25 oktober 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 21 februari 2007 - 21:25

Avsnittsbeskrivning från CW

Citat

VERONICA’S SEX TAPE MAKES IT TO THE INTERNET — Weevil (Francis Capra) is arrested for selling fake debit cards to Hearst students, but claims he is being framed because of his criminal background, and asks Veronica (Kristen Bell) to clear his name. On Piz’s (Chris Lowell) radio show, Keith (Enrico Colantoni) debates Vinnie (guest star Ken Marino, “Reno 911”) about the upcoming election, while a tipsy Dick (Ryan Hansen) apologizes to Mac (Tina Majorino) for the way he has treated her in the past. Veronica and Piz make up after their argument about spending their summer apart, and a mysterious sex tape of the two finds its way to the internet. Jason Dohring, Percy Daggs and Julie Gonzalo also star. Jason Bloom directed the episode written by Phil Klemmer.

Några spoilers (bl a om CotW och slutscenen): Weevils mormor har dött och och sheriffen är intresserad av fallet. CotW rör Weevil och några förfalskade ID-kort på Hearst och flera män som ser ut som Weevil, och troligen även Weevil, kommer vara med i en lineup på polisstationen. Piz och Veronica är ihop, de har en scen ihop som är "hot and heavy". Piz är inte den han säger sig vara, och någon får reda på det (verkar vara Logan). Logan är tillbaka till OPJ (Obligatory Psychotic Jackass). Logan är fortfarande med Parker men det är inte vad det verkar. Hon är inte med i avsnittet.

I avsnittet introduceras karaktären Jalisa Jones, en afroamerikansk kvinna, lite över 20 år, som är smart och rolig och kan komma bli en återkommande karaktär. I avsnittet finns även en kvinnlig karaktär som gillar poesi, Craig Lightner (en ledare), en anställd inom "human resources" och en lysande forskare/vetenskapsman. En scen utspelar sig i biblioteket och ett fotografi kommer visa skidåkare i Aspen. Avsnittet avslutas med två campus-poliser.

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Zingogirl81 Ikon

• Princess Royal
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 17 februari 05
  • Från:Höllviken, Skåne

Postad 01 mars 2007 - 11:24

3.19 från SpoilerFix.com:

Citat

02/28 - The episode will feature various scenes on the beach. Expect girls in bikinis and surfers. There will be one scene in the library and a photograph will feature skiers in Aspen. Source: SpoilerFix BuddyTV Spoilers Chat
02/28 - Various men who look liked Weevil, and we believe Weevil himself, will be part of a police lineup. Source: SpoilerFix.com
02/23 - The episode will feature scenes at the beach with surfers. Source: SpoilerFix.com
02/21 - The sheriff is interested in the death of Weevil’s grandmother. The episode also features a woman who likes poetry; Craig Lightner, a ringleader; a human resources employee, and a brilliant scientist. Episode 3.19 will also introduces Jalisa Jones, an African-American woman in her early 20s who is said to be smart and funny and could become a recurring character. Source: SpoilerFix BuddyTV Spoilers Chat
02/10 - Rob Thomas reveals: There will be a Weevil-focused mystery of the week in Episode 319, tentatively titled, "Weevils Wobble." Source: TV Guide Online

Kajsa :heart
Si minor plus est ergo nihil sunt omnia
0

#3 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 04 maj 2007 - 22:08

Har lagt till den officiella beskrivningen för avsnittet i första inlägget. Samma för säsongsavslutningen (i 320-tråden).

Haha, så det är Vinnie som försöker utmana Keith i sheriffsvalet? :P Varför skulle de annars debattera.

Och äntligen ska Mac och Dick kanske prata om Cassidy? About effing time. Allt som rör Pizonica tillhör la-la-la-bingo-land.

0

#4 Medlemmen är offline   snowangel Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 21 februari 07

Postad 09 maj 2007 - 23:29

haha sextape på internet.... Kul att Logan blivit sig själv igen kanske det kan bli intressant.. han är mycket bättre som ett as än som en toffel.... måste sluta läsa spoilrar! fasen gör så med alla serier jag kollar på
0

#5 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • Från:Sverige

Postad 17 maj 2007 - 03:07

Jag som inte brukar läsa spoilers råkade snubbla över ett och kunde inte låta bli att kolla efter lite mer. :P Så Veronica och Piz sex tape hamnar på internet? :hehe
Ska bli riktigt kul att se. Eller, inte så kul för Veronica och Piz antar jag. :P Kul också att...

Spoiler för 320:
detta är ett dubbel mysterium som uppklaras först i 320. Fast jag gillar inte att seriens kanske sista mysterium blir om en försvunnen sex tape.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 17 maj 2007 - 03:09

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#6 Medlemmen är offline   josisosis Ikon

• Tittarsiffrerapportör
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 25 mars 06

Postad 23 maj 2007 - 14:13

Skulle sett båda avsnitten tillsammans men hann bara med att få hem ett innan datorn var tvungen att följa med pojkvännen till skolan! Men ändå, så mycket att kommentera redan!

Piz kommentar om Rob Thomas (i matchbox twenty yeah right ;) )
Logan i slutet ååh... kommer in genom den dörren, kan inte annat än sucka djupt och drömma mig tillbaka till när VM var riktigt ritkigt bra.
Och lilla Eli Navarro, ja, härligt att se honom igen
Även Dick är i sitt esse. Härliga scener med honom rakt igenom.
Ja, det blir bättre när hela gamla gänget är med (+ Piz - Parker).
Vinnie är härligt Vinnie-aktig och slemmig. Nice.

Längtar till nästna avsnitt och min kära sambos återkomst med datorn! Men vad ska man egentligen göra - ska man fira att man får se seriefinalen med snacks och mys eller ska man gråta - jag vet inte alls vad jag ska göra. Kanske börja med att se om detta avsnittet. Fick härliga säsong 1 och 2 vibbar. Bara för att dra ut på det hela lite.
0

#7 Medlemmen är offline   Äppelpaj Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Gick med: 12 april 07
  • Från:Stockholm

Postad 23 maj 2007 - 18:03

Weevil var tillbaka :heart saknat honom som tusan.
Äntligen var det ett mysterium att bita i och inte nåt så enkelt som ett med ihop blandad ryggsäckar.
"Rob Thomas is a whore" :hehe
Dick talar ut mer om Cassidy och pratar också med Mac om det vilket man har längtat efter. Och samtidigt är han så där som bara Dick kan vara.
Det här var ett riktigt bra avsnitt imo och det gav även mig lite s1 och s2 vibbar vilket var skönt att känna igen.

Nu måste jag andas lite och så är det bara att börja se det allra sista avnsittet *bunkrar upp med näsdukar*
Had an angel of mercy
To see me through all my sins
0

#8 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 23 maj 2007 - 21:15

Oooooohhh, äntligen ett bra avsnitt!
Jag skrek och fistade i luften när Logan slog Piz + att han var elak innan, precis som jag vill ha honom. Bästa Logan under typ hela säsongen! Booyah!
Ingen Parker! Mycket Weevil! Bra CotW! Och konspiration! Inget felväskapappaärgod slut! Kändes som den gamla goda tiden! Hee nu är jag väldigt uppåt kanske för att jag jämför med de senare arclösa avsnitten men känslan efter är riktigt viktig när det gäller avsnittsbedömmning så :)
Bra att se Dick deala med Cassidys död och att han faktiskt tar det hårt. Mer sånt angsty drama än tex Piz och Parker..
Hmm, jag hoppas att Piz är "ond" men undrar om inte Wallaces förföljare som skulle inviga honom i det hemliga sällskapet satte upp den?
Veronica var roligare igen nu också, allt kändes inte så forced. Fast hennes kommentar om att hon var en tjej känns ganska validerad, hon var vart lite tjejigare på senare.
Hee och det var riktigt skönt när Veronica slog till Vinnie :hehe
Hade nog tänkt och spara sista avsnittet tills imorrn men tror inte jag kan vänta nu.
0

#9 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 23 maj 2007 - 21:24

Visa inläggtinyblonde, 23 May 2007, 22:15 skrev:

Jag skrek och fistade i luften när Logan slog Piz + att han var elak innan, precis som jag vill ha honom. Bästa Logan under typ hela säsongen! Booyah!

Tyckte det var riktigt hemskt att hoppa på honom så i studion.

Däremot tycker jag Piz och Veronica är söta tillsammans :)
"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#10 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 24 maj 2007 - 00:06

Håller med Bell. Det var hemskt hur Logan hoppade på Piz utan att ens säga ett ord. Fattar inte hur man kan hurra för det. :/

Jag gillar verkligen Pizonica. De har underbar kemi och är verkligen söta tillsammans. Och jag gillar att man faktiskt får se dem hitta på saker tillsammans och inte bara sitta framför TVn och prata. De har bra kemi i sina scener.
heh, scenen på rummet med Veronica ringandes till Piz och när han sa att hans fantasi innehöll att hon gjorde en Cheer. :D

Bra med ett Weevil avsnitt. Men jag blev besviken på honom i slutet.
Annars så löste Veronica det gallant. :)

"Rob Thomas is a whore" :D

Lite början på uppklarning här.
Sedan så var väl snacket mellan Dick och Mac inte vad vi hoppats på precis, men han bad iallafall om ursäckt för hur han varit.

Vet inte vad mer jag ska skriva. Har ju redan sett det sista avsnittet så detta är lite svårt att komma på detaljer om just nu.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
0

#11 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • Från:Stockholm

Postad 24 maj 2007 - 16:21

Weevil! :hurra :hurra :hurra
Han är väl ungefär min tredje-favorit-karaktär i den här serien (det är svårt att säga, det finns så många bra :)) så det var härligt att få se honom igen. En hel del dessutom! :)

"Except they'd have to know you're an ex-con... Have you been going around the campus sharing the story of you personal journey?"
"Only in you're criminology class... when you asked me to."
"....Oh. Yeah. Riiiiight..... Ooops."
:hehe

Riktigt bra CotW. :ok
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#12 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 24 maj 2007 - 22:41

Previously on med scener från s2! That's what I call a teaser. Inte för det var ett dåligt avsnitt, det var ett riktigt bra fall, men sedan har vi såpadelarna och det drar ner.

Weevil får vara med i flera scener, Wallace och Mac också, men samtidigt biter inte riktigt karaktärerna som tidigare heller. Tidigare brukade avsnitten vara mer tighta, förlitade inte sig på att förklara saker i onödan (som med hur korten fungerar). We're not dumb. Och det är just det där tighta jag saknar. Ännu smartare fall, lite mer rapp i dialogen, att avsnittet inte kändes så långsamt. Fallet och allt med Weevil, Veronica som undersöker, valet osv är det som fungerar. Resten har jag mer problem med.

Piz och Veronica är inte det minsta söta. Det har gått två avsnitt och nu är de ihop, hänger hos familjen Mars osv, det är långt mer än vi någonsin fått se med Duncan eller Logan osv. Jag köper det inte. Och även om jag inte helt gillade att Logan hoppar på Piz utan att säga något alls, så gillar jag att Logan hoppar på honom. OPJ! Men slutet med honom blodig på MI var lite meh...

Citat

Fast hennes kommentar om att hon var en tjej känns ganska validerad, hon var vart lite tjejigare på senare.

Också ett problem jag har. Väldigt mycke girly talk och V som raknar benen osv. Nej tack. :yuck

Gillar pratet om Cassidy, men det känns lite försent också, något vi väntat på hela säsongen och nu kan vi inte få se någon större inverkan på framtiden när det väl pratas om. Dick är fortfarande totalt onödig som regular.

Och det är fortfarande inte okej att skriva ut spoilers om kommande avsnitt (säsongsfinalen), I'm looking at you Crusader. :whip

Bra fall och ignorerar du såpadelarna och Piz ett bra avsnitt.

0

#13 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 24 maj 2007 - 23:09

Visa inläggIllyria, 24 May 2007, 23:41 skrev:

Och det är fortfarande inte okej att skriva ut spoilers om kommande avsnitt (säsongsfinalen), I'm looking at you Crusader. :whip

Huh? Gjorde jag? :huh Ber om ursäckt för det i så fall. Jag såg båda avsnitten direkt efter varandra så det är lite svårt att minnas vilket som var från vilket avsnitt. :oops

Vad var det jag hade skrivit om, föresten? :blob

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 24 maj 2007 - 23:11

0

#14 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 23 oktober 2007 - 17:21

Veckans avsnitt sänds på torsdag den 25:e Oktober i SVT2 kl 20.00.

Beskrivning från vm.se

Citat

Weevil arresteras för att ha sålt falska kreditkort till studenter på Hearst och han ber Veronica att fria honom från misstankarna. Samtidigt hittar en mystisk videoinspelning ut på internet och Keith debatterar med Vinnie om valet.

Reprisen sänds på fredag den 26 kl 15:35 på SVT2.

Det här avsnitten är det näst sista och ett bra sådant på köpet, så missa det inte! :)
0

#15 Medlemmen är offline   Mogan Ikon

• The slayer
  • Gick med: 27 februari 07
  • Från:Göteborg

Postad 25 oktober 2007 - 20:21

Näst sista avsnittet :( Fattar inte att det snart är slut. Jag är glad att jag åtminstone har en vecka kvar att se fram emot ett nytt avsnitt och inte som de som såg det i USA-takt. JAg vill dra ut på det så mycket som möjligt. Det här avsnittet var riktigt bra, fick s1 & s2 vibbar. Fallet var bra, mycket Weevil och alla i casten förutom Parker. Jag har definitivt problem med Piz och Veronica, framförallt för att hon inte gillar honom särskilt mycket. Det är ju alldeles uppenbart. Och varför får vi se dem så mycket tillsammans? Hur ska det bli LoVe nu med bara ett avsnitt kvar. Om det blir det är jag rädd att det blir rätt krystat och forcerat. Men jag vill helst att det ska sluta så, så att jag kan gå vidare och släppa VM. Det är min absoluta favoritserie och även om s3:s senare hälft har varit sämre än tidigare är det fortfarande världens bästa serie. Det får INTE sluta med en cliffhanger. jag ska visserligen läsa serietidningarna om de kommer men det är ändå tv-serien som känns som det officiella.

Veronica har definitivt blivit tjejigare den här säsongen därför tycker jag den kommentaren var befogad. Det märks inte minst i Veronicas utseende och klädstil som har blivit mycket mer trendigt än tidigare. Det är tråkigt om det är CW som försökt påverka producenterna att nå mer en "tjejig" publik men jag stör mig inte så mycket på det så länge hon får lösa bra fall. Och det fick hon den här veckan. Det var riktigt bra, jag satt med och funderade ut vilka som var skyldiga. Jag gillade scenerna när V visar sitt PI-bevis.

Slutet: Tja, vad ska man säga. Jag började ändå tänka på slutet av s1. Jag gillar inte Piz så Logan får gärna slå honom men hur det här ska sluta vet jag inte. Verkligen hemskt integritetskränkande för Veronica att bli filmad så. Det är väl som Tinyblonde sa att det har nåt med Weevils hemliga sällskap. Hur skumt lät inte det?

Ett avsnitt kvar... Det är bara 1,5 år sen jag började titta på VM. Jag vill inte att det ska ta slut.

Detta inlägg har redigerats av Mogan: 25 oktober 2007 - 20:23

0

#16 Medlemmen är offline   angeline Ikon

• Smee-ee-g-heead.
  • Gick med: 24 november 04
  • Från:Örebro

Postad 25 oktober 2007 - 21:02

Ojoj, hur illa skadad är Piz egentligen?

Och näst sista avsnittet. Sorgligt. Verkligen sorgligt. Kommer att kännas konstigt hur det än slutar. Finns ju inget som kan jämföra sig med VM.

Jag hoppas att det är Wallace hemliga sällskap som satt upp den. Fast varför skulle de lägga ut filmen på internet?

Detta inlägg har redigerats av angeline: 25 oktober 2007 - 21:04

I'm all alone more or less

*En blogg* Last.Fm
0

#17 Medlemmen är offline   Armintamzarian Ikon

• Talkshowvärd
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 8 maj 06

Postad 25 oktober 2007 - 21:45

Bra avsnitt. Hittills tycker jag att stand-alone-avsnitten har fungerat bättre än vad jag hade förväntat mig innan. Ärligt talat är det skönt att slippa lite arc, men det hade varit skönare om det kommit en fjärde säsong med nya arcs. Trevligt att så många av de gamla karaktärerna var med i det här avsnittet.

Överraskande avslutning på avsnittet. Antingen är Piz en rejäl skitstövel som filmat sig själv och Veronica eller också är det någon annan (den hemliga studentföreningen som vill värva Wallace?). Logans reaktion kan misstänkas bero på att antar det första.

Såg inte Veronica lite malligt stolt (på ett bra sätt) ut när hon fick visa upp sin detektivbricka? :)
Det ljugs aldrig så mycket som före ett val, under ett krig och efter en jakt. - Otto von Bismarck

f.d. Kliffy Regnah
0

#18 Medlemmen är offline   Emma Ikon

• Fan of TV Shows
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 28 januari 04

Postad 25 oktober 2007 - 23:02

F-n om Logan har tagit ihjäl honom. Hur kan han ge sig på Piz utan att säga något?! Det är ju förmodligen inte Piz som har satt upp den. Kan vara han som spionerade på Wallace eller de som hade rummet innan. Piz och Veronica är jättesöta ihop. :heart Det får inte hända Piz något. Han är ju verkligen inte den som skulle sätta upp kameror, skulle man gissa på någon så skulle det vara Dick.

Jättesorgligt att det är sista delen nästa vecka. :( Kommer sakna VM, en av mina favoritserier.
Grey's Anatomy | Desperate Housewives | Ugly Betty | Brothers & Sisters | SYTYCD
0

#19 Medlemmen är offline   nytillkommen Ikon

• paint :)
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 24 september 06

Postad 01 november 2007 - 19:48

Mac: Have we moved in the last five minutes?
V: Backwards, I think.

Allt med det här avsnittet var bra. Utom Veronica. Vem kom på idén att göra om hennes karaktär alldeles? Vad är poängen? Eftersom hon inser det själv kan det inte gärna vara en omedveten försvarsmekanism eller liknande… så jag förstår inte. Hon är ju helt personlighetsförändrad, det är nästan i klass med när Billy fick en hjärntumör i Ally McBeal… Även om jag antar att det där med Venus rörde sig om ytterligare produktplacering hade jag aldrig kunnat tänka mig att vi skulle få se henne raka benen. Det var väl inte den här tjejen Piz ville ha heller?
Det kanske inte är mycket att vara upprörd över (…), men hade det inte varit för detta hade vi ju haft ett fantastiskt avsnitt, kanske säsongens bästa… Välskrivet case i gammal god stil, Wallace får en egen story, Weevil blir man lycklig bara man ser, Logan är perfekt i sin ånger och svartsjuka, Dick otrolig, Mac I love, Keith är alltid bra såklart, Vinnie är världens största slem och till och med en liten cliffhanger fick vi. Och så ska det falla på Veronica, som alltid har varit det säkraste kortet…
Jag blir verkligen ledsen, hoppas vi kan få en bra förklaring i sista avsnittet.

Nu vore det förstås inte första gången jag missbedömer en karaktär… men att Piz skulle ha satt upp kameran? Nej, nej, nej- det är klart att det är Castle-killen. Piz är ju så snäll och söt och trevlig och gullig och ylle och allmänt good- guy. Jo, jag vet, det var Beaver också. Och Moe… (De var visserligen båda psykiskt nedbrutna, så det var ett dåligt exempel… ville bara visa att jag haft väldigt fel om karaktärer tidigare…)

Var hade Mac gjort av sin älskade Max då? Går han ändå inte på sina föreläsningar borde han väl ha varit med på stranden? Jag satt och hoppades på att det var hans som försökte sätta ditt Weevs, så att vi kanske kunde få tillbaka Bronson, men sådan tur kan man förstås inte ha…
People good - Demons bad.
0

#20 Medlemmen är offline   Magnus Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 14 december 08
  • Från:Onsala

Postad 07 augusti 2009 - 00:18

Gillade det här avsnittet en hel del.
Detektivbrickan :).