Hade huvudvärk hela dagen igår så avsnittet fick vänta tills idag, hade inte alls förväntat mig ett så här
roligt avsnitt. Desmon Fellows = funny guy! :grin
Wallace hänger hemma hos V?! Första gången den här säsongen han öht är där. Också härligt att se Max Greenfield listad bland skådespelarna, Leo! Och mer Mac är alltid bra, dock så gillar jag inte sättet de gör sig av med Bronson på - de hittar på att han plötsligt är en sportfreak. Right.

Totalt onödigt, hade inte behövt vara något öht, Mac kunde isåfall bara valt Max istället. För Mac/Max stör mig inte så mycket egentligen, snarare bound to happen. Men mer respekt åt Bronson damn it, de spelar upp det som de inte har något gemensamt, vilket de visst har (då Mac är veg osv).
Logan anställer Mac, genialt "sammarbete", två favoritkaraktärer ihop som vi sällan annars ser ihop. Bättre än äggsaken med Logan och Wallace från s2.
Probelmet här är egentligen inte det lättare fallet, men ska de ha stand alones med bara ett fall behöver det vara BRA fall (normalt brukar V kolla väskan
först), utan det stora problemet tycker jag i detta avsnittet mer är en massa fokus på karaktärer vi egentligen inte känner. Närmare bestämt Piz. Lååång bilscen med Piz, snark. Ska radiostationen vara med så kunde de ju haft Mac där eller Wallace.
Och så måste det vara bättre fall om inget större mysterium också pågår och skapar ett intresse, kul små fall, om än lättlösta, som det här faktiskt var, skulle fungera perfekt ihop med det. Poängen är att V är en privatdeckare, vi måste se henne jobba med fallen mer. Och samtidigt skruva upp noirtemat (överlag, VO:s, flashbacks osv), använda karaktärer vi gillar, dra ned på såpan (se kommentar nedan) osv. Pretty basic stuff. För allt som kan bli riktigt riktigt bra finns där, med lite tweaking, och däför måste serien fortsätta.
Jag gillade
verkligen Desmond, just för han är så rolig, och Paul Rudd spelar honom perfekt. Och vem visste att det kunde vara så kul att höra honom kalla Fez/Puz/Pez massa olika namn. :grin Scenen när han är full och ska nakenbada påminde väldigt mycket om "I am a golden god" från Almost Famous, jag undrar om det kanske var meningen också.
Small stuff:
Logan hoppar in i hissen! Och hur han tydligt inte är över V.
Leo.

och han ska bli deputy igen!
(please stick around for s4, please stick around for s4)
Gillar när Ratner är med.
Dick är så onödig, bort med Dick.
Och Vinnie for sheriff? Nice twist. Speciellt med alla scener på stationen och Leo, kändes lite som förr. Lovley.
Bell, 9 May 2007, 21:50 skrev:
wirehangers, 9 May 2007, 21:46 skrev:
Alrighty, det där var 50% Veronica Mars och 50% Two Tree Hill.
Ibland undrar jag ens om du sett OTH. Känns som Ausiello kommentarerna.
Jag har sett plenty of One Tree Hell (

) och det är bara såpa såpa såpa och det känns därför väldigt jämförbart med det överdrivna såpadelarna här. It has got to stop! VM är är ingen jäkla såpa, vissa smådelar, men då mer jämt fördelat och inpassat med resten och inte så här. Det måste verkligen bort för jag vill se VM och inte någon såpa.
Och veckans podcast
finns här (ska lyssna på den senare ikväll).