Detta var verkligen ett bra avsnitt.

Känns verkligen som Veronica Mars.
Fullkommligt älskar första scenen (Vet inte hur många gånger jag sett den). Piz och Veronica är så gulliga tillsammans och det var en sån otrolig kemi mellan dem och Keith.
Jag tror att Pizonica håller på att bli mitt absoluta favorit par i serien. Typ alla Pizonica scenerna kändes riktigt bra.
Tyvärr så blev inte Piz så glad över Veronicas nyhet. han vill inte vara borta från henne och verkar se förhållandet alvarligare än hon gör. Hoppas det löser sig för de passar så bra ihop och jag vill att de förblir ihop. Väldigt kul att se Veronica så lycklig igen. Länge sedan man såg henne riktigt lycklig.
Mac och Max... not so much. Kändes lite väl snabbt allt ihopa. Och att hela realtions grejen tog upp aldeles för mycket tid för att vara helt nytt. Och de vara bara inte lika söta tillsammans längre. Jag ville isåfall se det utvecklas, hur de börjar dejta osv, inte bara pang på sex och hela det.
Visst, de har bra kemi i sina scener men själva paret känns inte rätt.
CotW var väldigt bra och gripande. Och det är alltid kul att se Veronica bli out smarted. Men än hur intresant CotW var så börjar jag få sug efter ett riktigt brott, inte bara dessa missförstånd eller vanlig hjälp. Jag vill ha lite action.
Jag menar vi har haft ett fall om grafitti, ett om bortappade band (Där det hela bara var ett misstag) och nu ett faderskaps test där det aldrig var något riktigt problem heller.
Vill de få folk att axeptera Stand Alone avsnitt, som jag tycker har funkar bra hitils, så måste de visa några intresanta CotW också och inte bara dessa meningslösa, om än trevliga, uppdrag.
Nu känns det ju dessutom försent för nästa vecka är säsongs (Eller serie) finalen.
Så, Vinnie jobbar med The Fitzpatricks igen? Det jävlen. Hoppas verkligen inte att han vinner valet. Jag gillar verkligen Keith som Sheriff. Speciellt nu när Veronica är PI.
Skönt att vi får ett arc i slutet ändå.
Hoppas både Vinnie och Liam Fitzpatrick åker dit i finalen. Jag skulle hata om det lämnades ouppklarat om serien läggs ner.
Vinnies reklamfilm var riktigt rolig.
Äntligen ventilerade Dick ut och Cassidy nämndes. Väldigt stark scene. Och jag älskade att Dick kallade sin bror för just Cassidy. Synd att de väntade så länge med det för Dick hade behövt växa lite tidigare.
Jag antar att detta betyder att vi inte får vår Mac/Dick scene. Synd, men detta var bra ändå och verkligen en scen som behövdes.
Jättekul att Keith hade högre poäng på PI provet än Veronica. Keith is still the Master.

Och jätteroligt att Veronica ska vara hos FBI i sommar.
Logan och Parker har problem. Väldigt typiskt Logan att vilja sticka från tjejen och inte berätta i förväg. Samtidigt så är det lite fel av Parker att vilja att han stannar kvar för hennes skull. Men det var verkligen fel av Logan att inte berätta.
Måste säga att Logan verkar inte glad när hon skulle följa med. Och Parker blev inte glad när hon kände att han bara bjöd med henne för att få tyst på henne.
Verkar som det snart tar slut där. Lite synd för det var kul att se Logan och Parker lyckliga lite. Båda har varit genom så mycket.
Men detta är ännu ett klart bevis på att Logan aldrig kommer ha ett nomalt förhållande i längden och få det att funka. Han har klara problem och han kommer sluta ensam.
Ett stark teckan på varför LoVe aldrig kommer att funka.
Logan börjar bli rätt tröttsam och uttjatad nu också. Jag börjar hoppas att han försvinner från serien. För han får inga bra scener längre och han passar inte med Veronica längre heller. Han är tråkig och så länge han finns kvar så kommer fans bara hata alla karaktärer som "kommer mellan LoVe".

Serien får ingen chans att komma vidare med honom kvar.
Ärligt talat, jag är så trött på LoVe och allt snack om det. Mår illa så fort någon nämner det. Känns som att det bästa vore att bara ta bort Logan från serien och sedan kanske låta honom hälsa på ibland.
Ser fram mot nästa veckas 2 avsnitt och hoppas på 2 fartfylda CotW med riktiga mysterium.
(Och Weevil som har varit borta aaaaalldeles för länge nu)
Hoppas verkligen att VM inte läggs ner när serien är såhär bra. Jag menar, om serien är såhär bra när det är drama och relationer hur bra blir det inte med riktiga mysterier sen?
Bästa Stand Alone avsnittet hitils. Inte så mycket skillnad på Stan Alone avsnitten och avsnitt 310-312... eller, ingen alls igentligen. Fortfarande lika mycket arc som där.
Iallafall ett av de bästa avsnitten sedan 309.
Keep it up!