Tv-lands Forum: 318 - I Know What You'll Do Next Summer - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site p Tv-land fr Veronica Mars

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

318 - I Know What You'll Do Next Summer Torsdag 18 oktober 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 20 mars 2007 - 19:23

Beskrivning från CW:

Citat

VERONICA IS OFFICIALLY A PRIVATE INVESTIGATOR - Veronica (Kristen Bell) passes her exam to be an official Private Investigator, while Piz (Chris Lowell) lands an interview with Apollo Bukenya (guest star Nelsan Ellis, “The Inside”), an African student at Hearst who wrote a book about his years as an orphan child-soldier in Uganda's rebel army. Veronica is hired by an African man, Kizza (guest star Babs Olusanmokun, Law & Order: Criminal Intent”), to help prove that he is Apollo's father, but her investigation leads to information that might expose Apollo's story as a fake. Meanwhile, as the election for Sheriff nears, Keith (Enrico Colantoni) is faced with a crime spree in Neptune. Parker (Julie Gonzalo) comes to Veronica for advice about Logan (Jason Dohring) after learning he planned to spend the summer surfing with Dick (Ryan Hansen). Percy Daggs, Francis Capra and Tina Majorino also star. Nick Marck directed the episode written by Jonathan Moskin and David Mulei.

Beskrivning från Tv Guide:

Citat

Veronica is hired by a Ugandan native to investigate whether a Hearst student, who was forced by rebels to be a child soldier, is his son. Meanwhile, Parker is disappointed to learn that Logan is going away for the summer on a surfing trip with Dick; and Mac reconsiders her relationship with Max. At the sheriff's office, Keith investigates a string of home burglaries that threaten to derail his chances in the upcoming election.

Några spoilers: Veronica och Logan tvingas arbeta ihop och Logan vänder sig till Veronica av någon anledning eftersom hon är hans "säkra plats". I avsnittet kommmer det vara med ett antal tonårstjejer som spelar softball. Någon måste lämna ett blodprov. Vissa karaktärer går på en jobbmässa (är det det avsnittstiteln syftar på?). Andra karaktärer i avsnittet: Apollo, en afroamerikansk student på Hearst, hans pappa Kizza, och hans flickvän Olympia. Även en brittisk student vid namn Harry.

Det här avsnittet har ett Invisible Children-tema, läs mer om Invisible Children här

VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • Från:Sverige

Postad 13 april 2007 - 18:13

Måste bara säga hur mycket jag ÄLSKAR VMs avsnittsnamn. :D Detta var ett av de bästa. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#3 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 28 april 2007 - 15:06

Har lagt till beskrivningar från CW och Tv Guide i första inlägget:

Kommentarer: Att Veronica blir en officiell privatdetektiv förklarar det där klippet från en promo vi sett när hon säger "detective Mars speaking" och det är en intressant utveckling, för det betyder att hon helt skulle kunna ta över Mars Investigations. CotW verkar kunna bli bra också, hoppas jag ivarjefall, är fortfarande väldigt orolig inför dessa stand alones... och sen vet jag inte vad jag tycker om det här med Mac och Max, för det första gillar jag verkligen Bronson, och även om Max egentligen är en bra karaktär vet jag inte... får se hur det hela utspelas. Och Parker ska prata med Veronica om Logan, awkward much? Typiskt Logan-beteende dock, även när han är ihop med Veronica (tänker på första sommaren de var ihop). Och allt som har med Keith och sheriffsvalet ser jag fram emot, det måste bli en bra storyline för jag vet inte hur mycket Pinzonica jag kommer orka med. ;)

Men det verkar på beskrivningen som det kan bli ett bra avsnitt, och det är det sista innan CW Upfronts...

0

#4 Medlemmen är offline   snowangel Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 21 februari 07

Postad 09 maj 2007 - 23:26

jag vet inte om jag kommer göra rätt nu när jag ska "spoila" men ser jag att jag gjort fel tar jag bort det :)

Spännande verkar det bli! Men jag fattar inte vad som menas med att Veronia är Logans säkra kort? Menas det att han tror att han komma tillbaka till henne när det passar honom?
0

#5 Medlemmen är offline   Mr MacPhisto Ikon

• Frågesportdeltagare
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 18 november 06
  • Från:Lund

Postad 16 maj 2007 - 13:24

Riktigt bra avsnitt. Skönt att både Logan/Parker och Veronica/Piz verkar göra slut snart!
Ska bli riktigt kul att se vem som vinner valet. Vet inte vem jag hoppas på egentligen, tycker båda alternativen känns bra.
Kul att Big-Dick kom hem med och att man äntligen fick se lite av vad Beavers död har medfört för Dick.
Slutet verkar ju också lovande för en fjärde säsong :clap
0

#6 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 16 maj 2007 - 16:26

CotW var bättre än de 2 sista iaf men P/V och P/L drar ner det hela så mycket för mig.
Men Grattis till V som kom fick FBI internship iaf. Gud vad förvånad jag blev när Dick senior kom hem, det var riktigt skönt att få höra någon prata om Cassidy för en gång skull.. men det som är lite irriterande imo är att man inte har märkt något på honom innan att han har mått dåligt över broderns död med undantag för 301. Okej att man lever i blissfull ignorance (som iofs alla verkar göra) men Dick har ju bara fungerat som comic relif hela säsongen.
Jag blev så glad när jag såg Rod Rowland och Ken Marino bland namnen i början, och det är ju en intressant del nu, det blir väl den lilla arcen vi får.
CotW var okej men den blev preachy mot slutet, jag hade "gillat" det mer om Kizza faktiskt hade vart ute efter pengar efter alla hunky dory avsnitt. Dock så gillade jag twisten med att Veronica blev lurad.
Hmm.. Max och Mac har väl inte så mycket kemi och jag brydde mig inte så mycket om deras ihopklämda plot den här veckan.
Och om serien faktiskt är slut om 2 avsnitt så känns det SKIT att de här sista avsnitten centrerar omkring Piz och Parker och om hur de förgiftar the LööööVe. Aaarrr, jag blir irriterad på att de verkar ha kastrerat Logan - kan han slå nån, bitcha med nån för old times sake. Att han behandlar Parker "dåligt" bryr jag mig inte om, de är ändå doomed.

Och Wallace ska till Afrika över sommaren, för de var väl inte permanent?
Weevil är fortfarande borta vojne vojne.
Hmm, det var intressant att Liam :hurra drog upp Kendalls pengar som Keith donerade bort också.
Och kan man gissa att Piz valde alternativet i Neptune när Veronica nu måste dra till Virginia :rolleyes ? Meeer soap. Hon och Keith var så söta när de kramade efter telefonsamtalet och det var kul att Keith hade högre poäng än V på P.I-provet. :)

Detta inlägg har redigerats av tinyblonde: 16 maj 2007 - 16:30

0

#7 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • Från:Göteborg

Postad 16 maj 2007 - 16:30

Man undrar om FBI-scenariot kanske mer handlar om Veronicas sommar än efter utbildningen? Vore ju en snygg lösning.. Tyckte avsnittet var ok i övigt.

Detta inlägg har redigerats av Andreas: 16 oktober 2007 - 22:00

The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#8 Medlemmen är offline   Mr MacPhisto Ikon

• Frågesportdeltagare
  • PipPipPipPip
  • Gick med: 18 november 06
  • Från:Lund

Postad 16 maj 2007 - 18:08

På ett sätt hoppas jag inte att en ev. nästa säsong kommer handla om Veronicas sommar, för då kommer säkerligen en del huvudkaraktärer att försvinna. Iaf Wallace vad det verkar som...
0

#9 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • Från:Stockholm

Postad 16 maj 2007 - 20:58

Gillade det här avsnittet: Veronica får detektiv-licens, internship hos FBI, Casablancas Sr. dök upp igen, Dick hade en riktigt bra scen och de nämnde Beaver igen.
Piz-delarna var däremot tråkiga. Och Logan/Parker delarna. Och bitar av CotW. Och Mac/Max är jag fortfarande inte så förtjust i. Och Veronica och Parker pratar om Logan-scenen var inte heller bra... men det var ju så mycket bra också, att det inte gör något.

Och Vinnies reklam! :lol
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#10 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • Från:Hälsingland

Postad 16 maj 2007 - 21:28

Oh Veronica Mars, vad har hänt? :( Det här avsnittet var .... Jag kan bara anta att det är RTs sätt att soften the blow inför den eventuella/oundvikliga nerläggningen. :shake

CotW kändes som att det kunde varit hämtat från, och det smärtar mig verkligen att behöva skriva detta, från Sjunde Himlen. Upplägget, skådespelet, replikerna... Det var så uppenbart, så moralkakigt, så after-school special. Om det hade varit inbäddat i riktiga VM så hade det kanske inte känts så övertydligt, men ihop med såpadramat kändes det som en Spelling-serie.

RotW (Relationship-drama of the Week): Shut up Piz. V/P har dejtat i vad, några veckor, och han vill att de ska planera sommaren efter varandra? Bara ... shut up.
Mac/x är tillgjorda, konstlade, fåniga. Och väldigt tråkiga. Men inte lika tråkiga som Parker/Logan, för sheesh, de är TRÅKIGA. Logan har inte varit sig själv på länge, men han har aldrig varit så mesig som här.
Avsnittets enda ljuspunkt var Dicks utbrott mot Big Dick - det är bara sådär en säsong försenat, men bättre sent än aldrig. En nice touch att de kallade Beaver för Cassidy också.

Nåja, jag känner mig i alla fall väldigt mycket bättre inför den stundande nerläggningen. Tack Rob. :ok
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#11 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 16 maj 2007 - 21:44

Visa inläggwirehangers, 16 May 2007, 22:28 skrev:

RotW (Relationship-drama of the Week): Shut up Piz. V/P har dejtat i vad, några veckor, och han vill att de ska planera sommaren efter varandra? Bara ... shut up.
Mac/x är tillgjorda, konstlade, fåniga. Och väldigt tråkiga. Men inte lika tråkiga som Parker/Logan, för sheesh, de är TRÅKIGA. Logan har inte varit sig själv på länge, men han har aldrig varit så mesig som här.

Måste hålla med Wires. Förra avsnittet var verkligen trevligt att titta på men detta :/

Logan, vad 17 har hänt med karaktären. På allvar jag vet inte ens om jag vill se honom ihop med Veronica mer. Och tillsammans med Parker, usch. Jag har aldrig gillat karaktären så det blir ju ännu värre.

M&M: Jösses, kan någon berätta för mig vad poängen var att byta ut Bronson mot denna tråkmånsen? Snarkkkkkk....

Avsnittets enda ljuspunkt var Dicks utbrott mot Big Dick - det är bara sådär en säsong försenat, men bättre sent än aldrig. En nice touch att de kallade Beaver för Cassidy också.

Exakt, äntligen, men alldeles försent!

Sedan var ju Keith och Veronicas scener trevliga och alla skämt men det dras ner av allt annat.

Detta inlägg har redigerats av Bell: 16 maj 2007 - 21:45

"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#12 Medlemmen är offline   screenager Ikon

• Talkshowvärd
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 januari 07
  • Från:Stockholm

Postad 17 maj 2007 - 01:21

Klart det bästa utav stand-alone avsnitten! :)
0

#13 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 4 mars 05
  • Från:Sverige

Postad 17 maj 2007 - 02:51

Detta var verkligen ett bra avsnitt. :) Känns verkligen som Veronica Mars.

Fullkommligt älskar första scenen (Vet inte hur många gånger jag sett den). Piz och Veronica är så gulliga tillsammans och det var en sån otrolig kemi mellan dem och Keith.
Jag tror att Pizonica håller på att bli mitt absoluta favorit par i serien. Typ alla Pizonica scenerna kändes riktigt bra.
Tyvärr så blev inte Piz så glad över Veronicas nyhet. han vill inte vara borta från henne och verkar se förhållandet alvarligare än hon gör. Hoppas det löser sig för de passar så bra ihop och jag vill att de förblir ihop. Väldigt kul att se Veronica så lycklig igen. Länge sedan man såg henne riktigt lycklig.

Mac och Max... not so much. Kändes lite väl snabbt allt ihopa. Och att hela realtions grejen tog upp aldeles för mycket tid för att vara helt nytt. Och de vara bara inte lika söta tillsammans längre. Jag ville isåfall se det utvecklas, hur de börjar dejta osv, inte bara pang på sex och hela det.
Visst, de har bra kemi i sina scener men själva paret känns inte rätt.

CotW var väldigt bra och gripande. Och det är alltid kul att se Veronica bli out smarted. Men än hur intresant CotW var så börjar jag få sug efter ett riktigt brott, inte bara dessa missförstånd eller vanlig hjälp. Jag vill ha lite action.
Jag menar vi har haft ett fall om grafitti, ett om bortappade band (Där det hela bara var ett misstag) och nu ett faderskaps test där det aldrig var något riktigt problem heller.
Vill de få folk att axeptera Stand Alone avsnitt, som jag tycker har funkar bra hitils, så måste de visa några intresanta CotW också och inte bara dessa meningslösa, om än trevliga, uppdrag.
Nu känns det ju dessutom försent för nästa vecka är säsongs (Eller serie) finalen.

Så, Vinnie jobbar med The Fitzpatricks igen? Det jävlen. Hoppas verkligen inte att han vinner valet. Jag gillar verkligen Keith som Sheriff. Speciellt nu när Veronica är PI.
Skönt att vi får ett arc i slutet ändå.
Hoppas både Vinnie och Liam Fitzpatrick åker dit i finalen. Jag skulle hata om det lämnades ouppklarat om serien läggs ner.
Vinnies reklamfilm var riktigt rolig. :P

Äntligen ventilerade Dick ut och Cassidy nämndes. Väldigt stark scene. Och jag älskade att Dick kallade sin bror för just Cassidy. Synd att de väntade så länge med det för Dick hade behövt växa lite tidigare.
Jag antar att detta betyder att vi inte får vår Mac/Dick scene. Synd, men detta var bra ändå och verkligen en scen som behövdes.

Jättekul att Keith hade högre poäng på PI provet än Veronica. Keith is still the Master. :D
Och jätteroligt att Veronica ska vara hos FBI i sommar. :yes

Logan och Parker har problem. Väldigt typiskt Logan att vilja sticka från tjejen och inte berätta i förväg. Samtidigt så är det lite fel av Parker att vilja att han stannar kvar för hennes skull. Men det var verkligen fel av Logan att inte berätta.
Måste säga att Logan verkar inte glad när hon skulle följa med. Och Parker blev inte glad när hon kände att han bara bjöd med henne för att få tyst på henne.
Verkar som det snart tar slut där. Lite synd för det var kul att se Logan och Parker lyckliga lite. Båda har varit genom så mycket.
Men detta är ännu ett klart bevis på att Logan aldrig kommer ha ett nomalt förhållande i längden och få det att funka. Han har klara problem och han kommer sluta ensam.
Ett stark teckan på varför LoVe aldrig kommer att funka.
Logan börjar bli rätt tröttsam och uttjatad nu också. Jag börjar hoppas att han försvinner från serien. För han får inga bra scener längre och han passar inte med Veronica längre heller. Han är tråkig och så länge han finns kvar så kommer fans bara hata alla karaktärer som "kommer mellan LoVe". :rolleyes Serien får ingen chans att komma vidare med honom kvar.
Ärligt talat, jag är så trött på LoVe och allt snack om det. Mår illa så fort någon nämner det. Känns som att det bästa vore att bara ta bort Logan från serien och sedan kanske låta honom hälsa på ibland.

Ser fram mot nästa veckas 2 avsnitt och hoppas på 2 fartfylda CotW med riktiga mysterium. (Och Weevil som har varit borta aaaaalldeles för länge nu)
Hoppas verkligen att VM inte läggs ner när serien är såhär bra. Jag menar, om serien är såhär bra när det är drama och relationer hur bra blir det inte med riktiga mysterier sen? :yes
Bästa Stand Alone avsnittet hitils. Inte så mycket skillnad på Stan Alone avsnitten och avsnitt 310-312... eller, ingen alls igentligen. Fortfarande lika mycket arc som där.
Iallafall ett av de bästa avsnitten sedan 309.
Keep it up! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#14 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 18 maj 2007 - 12:05

Crusader, först och främst så finns det många Pizonicashippers och LoVefansen har svalnat ganska drastiskt om man jämför med s1 och s2, förståeligt. Författarna har ändrat ganska mycket på Logan och tappat bort hans unika röst imo i försöket att göra han mindre OPJ och "give him a human, more manlier side". Jag fortsätter ändå att shippa LoVe för jag tycker att dem passar ihop och man märker att de saknar varandra. Veronica trivs ju uppenbarligen med Piz för att han är "trygg". Logan har gjort sina misstag men man märker att han fortfarande älskar Veronica, och även om de är dysfunktionella kan jag inte se någon som passar bättre för Veronica. Det är en stor skam att Logan knappt är Logan längre. Om du mår illa så fort någon nämner LoVe så kanske du inte borde läsa i trådar där det kan nämnas då? Det är ju bara att acceptera att paret fortfarande har en del fans, jag mår tex inte illa av att läsa om P/V eller P/L även om de drar ner själva avsnitten för mig.
0

#15 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 18 maj 2007 - 12:19

Problemet är ju att Logan inte är Logan längre, man känner knappt igen karaktären och det gör att jag inte heller vill se LoVe mer. Innan trodde jag alltid att jag vill se dem tillsammans igen mot slutet av serien men nu tvekar jag.

Känns lite som Ryan-Marissa för mig, shippade de som par otroligt mycket i början men det förstördes pga. allt velande fram och tillbaka.
"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#16 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 18 maj 2007 - 13:05

Absolut, men min ship ligger mycket förankrad i hur mycket jag älskar dem i s1 och s2 (+ att jag tycker de är söta i början av s3 när de bara är ett normalt par). Det gör ju i och för sig inte andra halvan av s3 rättvis men jag är trogen mina "känslor" som har svalat ganska ordentligt. Men när jag ser om de 2 första säsongerna så är ju de känslorna där igen. Men nu är det ändå s3 och Logan är ju som sagt inte sig själv längre. Men serien har bara 2 avsnitt kvar och egentligen så kommer det att vara omotiverat och soapy om det händer men en potentiell LoVe reunion kommer ändå att kännas bra som "closure" för mig.
0

#17 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06

Postad 20 maj 2007 - 20:09

Måste säga att jag har svårt att förstå mig på shipande... Men jag kanske ser på det lite annorlunda en den stora massan. Jag hade(har) inget emot V/L så länge de har en realtion som skildras bra, me jag sitter inte och läntar efter att de skall återförenas. Jag gillar när man i en serie har relationer som på något sätt känns äkta, och flyter in i historien (och inte är...). Om jag sedan inte gillar den ena karaktären men relationen fungerar bra kan jag leva med det. Och vad det har med avsnittet att göra vet jag inte.

Som jag skrev tidigare, tyckte det var ok. Men ok duger inte för mig, och jag är efter att ha sett detta inte ledsen över nyheten om nedläggning som jag läste först idag. Jag ville ha ett tidigare slut, och nu hände vad jag var rädd för och vad som så ofta verkar hända. Det började som en grymt bra serie, slutade ok. Så jäkla trist. Inte bra, utan ett beigt ok. Har ju inte sett det sista avsnittet än, så klart, men känns inte som det kan göra någon skillnad. Dessutom cliffhanger risk :hmpf

Detta inlägg har redigerats av Andreas: 16 oktober 2007 - 22:01

The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#18 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • Gick med: 8 januari 06

Postad 20 maj 2007 - 22:11

Jag måste bara kommentera hur underbart det var att få se Dicks utbrott till hans pappa. Och äntligen fick vi höra Cassidys namn och allt som hände nämnas. Det kom lite för sent, men det kom iaf.

Resten av avsnittet :yawn
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#19 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 23 maj 2007 - 02:25

Visa inläggCrusader, 17 May 2007, 03:51 skrev:

Detta var verkligen ett bra avsnitt. :) Känns verkligen som Veronica Mars.

Det kändes snarare som verkligen inte Veronica Mars. What happened to the noir? Var blev mysterierna av? Även CotW verkar ha degraderats till inget mysterium alls att lösa. Dialogen? Nästan puts väck. Till och med kan vi fråga oss var karaktärerna blev av. Så nej, det var varken verkligen bra eller verkligen Veronica Mars. Far off.

Fortfarande inte ett dåligt avsnitt ändå, jämfört med många andra serier, men det var ju inte Veronica Mars och det är vad som känns så trist.

Trodde jag redan hade kommenterat avsnittet, men glömde tydligen klicka på skicka sist... var tvungen att se om avsnittet nu och se om det verkligen var så långtsamt och ej VM-aktigt som jag först tyckte och omtitten idag hjälpte inte.

Oh Veronica Mars, vad har hänt? :( Det här avsnittet var .... Jag kan bara anta att det är RTs sätt att soften the blow inför den eventuella/oundvikliga nerläggningen. :shake

På ett sätt känns det så, men samtidigt frågar jag mig också varför. Varför inte avsluta serien på bästa möjliga sätt? Det i sig är ett större mysterium, är det så här CW vill se serien? I don't get it. Känns ivarjefall som CW tillslut lyckats slå ut allt som en gång var serien och fått sitt lilla såpadrama utan något som helst distinkt om sig.

File under: Why oh why?
Var blev den där detektivserien med noirkänsla av som jag älskar? Var blev mysterierna av? Var blev ens CotW av? Ett fall som inte är ett fall, wow! Stand alones rock! Det är som allt som någonsin gick att känneteckna serien på är bortblåst, tom karaktärerna. Vad är poängen med Mac och Max? Eh. Bryr vi oss om Max? Nej. Går det att känna igen Mac? Nej. (Bring. Back. Bronson!) Vad är poängen med Logan och Parker? Bryr vi oss om Parker? Nej. Logan mopar fortfarande och mopar över Veronica. Logan går heller inte att känna igen och för första gången måste jag säga att jag inte känner igen Veroncia heller. Hon gör lite "detektivarbete" och scenerna med Keith fungerar bra, men i övrigt undrar jag var den skarptänkta Veronica blev av. Känns helt dumt att hon öht inte fattar vad Piz menar med sommaren och olika jobb på olika platser. Och sen har vi Piz, bryr sig någon om Piz? Nej. Varför hänger han hemma hos familjen Mars? Varför sitter han i hennes säng. Har vi nångång ens fått se Logan göra det? Eller ens Duncan? Nej. Damn you manusförfattare, sånt svider. Sen gillade jag inte sättet Keith var i öppningscenen när han skrattade åt boken, visst är det Keith att säga "äh vad kan collegekids ha för mycket att skriva om" men hans skratt där... nej.
Gillar inte att ens höra the skanks namn, också negativt. Dessutom var det ett väldigt långsamt avsnitt och även om delar på polisstationen är lite halvt lovande så drog det också ned.
Och vad var det för ful penna hon plötsligt hade? Not funny, om det var meningen...

File under: delar av avsnittet jag gillade, dock med vissa nitpicks
Äntligen tas Cassidy upp (klagomål: varför dröjde det ända tills nu?), äntligen verkar Dick lite mänsklig och det var ett bra sätt att återse Big Dick igen.
Veronica och Keiths konversationer, sans Piz, och hur han lurande henne med provet. Gillar att han fortfarande har högsta poängen, Veronicas ego bör inte matas för mycket. ;)
Veronica får FBI internship, lite som när hon fick reda på att hon kommit in på Stanford, men det borde enbart varit Keith där och kanske Wallace och Mac, men inte Piz.
Fitzpatricks och Vinnie och vad som pågår där, hoppas på något riktigt bra. Kan Leo ha något med det att göra också? Och Cliff på stationen!
Wallace hade en kommentar om att allt kändes bakvänt med Veronica, redan där i avsnittet kändes det som han sammandefattande känslan rätt bra. Var det en stab at CW eller ska jag file:a det under why oh why istället?

Det som känns extra trist är att du fortfarande kan se grunden för hur det här avsnittet hade kunnat bli fantastiskt, men det är som serien helt slagits ned och du numera bara ser ett skal av den, om ens det. :shake

Damn it. Säsongsfinalavsnittet/en better be better. För så här kan det ju inte sluta. Eller så får vi låtsas som att slutet på 315 verkligen var slutet, för det kändes ju så.

Ingen podcast heller, men en rolig detalj angående Piz och Pitchfork: en recension av Piz - av en svensk artist :P Så tog han jobbet i New York då?

0

#20 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • Från:Hälsingland

Postad 23 maj 2007 - 11:00

Visa inläggIllyria, 23 May 2007, 03:25 skrev:

På ett sätt känns det så, men samtidigt frågar jag mig också varför. Varför inte avsluta serien på bästa möjliga sätt? Det i sig är ett större mysterium, är det så här CW vill se serien? I don't get it. Känns ivarjefall som CW tillslut lyckats slå ut allt som en gång var serien och fått sitt lilla såpadrama utan något som helst distinkt om sig.

Jo, jag håller med. Detta avsnittet var "Veronica Mars according to CW", det var deras avsnitt och vi får bevis på hur uselt det blir när nätverket lägger sig i. Håller med om det mesta av din andra kritik också, särskilt om pennan! Den scenen fick det att krypa i skinnet på mig, det sa inte "Veronica verkar vara för ung och barnslig för att vara PI" utan det sa "Veronica ÄR för barnslig för att vara PI". :shake

Citat

Damn it. Säsongsfinalavsnittet/en better be better. För så här kan det ju inte sluta. Eller så får vi låtsas som att slutet på 315 verkligen var slutet, för det kändes ju så.

Om jag öht ser de två sista avsnitten så ska jag vara ordentligt spoilad. Men av det jag hört hittils så känns det som en bättre idé att bara se om Papa's Cabin ikväll istället och låtsas att det var den riktiga finalen. Veronica Mars har varit en sådan stor favoritserie för mig och för en gångs skull vill jag kunna minnas en serie för hur bra den var och inte hur dålig den blev.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#21 Medlemmen är offline   Pyggme Ikon

• Puck me!
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 26 februari 06
  • Från:Malmö

Postad 23 augusti 2007 - 23:34

Lite om organisationen Invisible Children och två snygga motiv på exempelvis tröjor - My pretty pony" & "Lily". En My Pretty Pony-tröja hade varit ganska roligt att ha faktiskt. Har försökt kolla upp shipping och det står att de skeppar till 56 länder utanför USA, vore väl underligt om inte Sverige vore en av dem.
Santana: Having sex is not dating.
Brittany: If it were Santana and I would be dating.

*Twitter*
0

#22 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 21 maj 07
  • Från:Kungsbacka

Postad 24 augusti 2007 - 10:10

Coolt. Gillade verkligen Lily tröjan. :)
When television is good, nothing is better.
When it's bad, nothing is worse.

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

#23 Medlemmen är offline   eaureka Ikon

• xoxo
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 11 juli 06

Postad 30 september 2007 - 01:06

Äntligen kommer den Dick man har väntat på sen 301. Han är grym när han är "vanlig Dick", men hans utbrott var underbart bra!

Gillar som Crusader alla V/P scener, dem känns så, jag vet inte, mysiga tillsammans! :)
L/P däremot är oerhört tråkiga. Dem kan åka till Vegas, gifta sig och inte komma tillbaka. Trodde aldrig jag skulle kunna tycka så, men Logan har helt försvunnit för mig. Han är underbar att se fram till början av s3. Nu blir det bara värre och värre så det är lika bra utan honom.

Max är bara så otroligt löjlig. Förstår inte hur Mac kunde dumpa Bronson för honom. :shake
"You don't belong with anybody"
xoxo
Gossip Girl
0

#24 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 16 oktober 2007 - 17:54

Veckans avsnitt sänds på Torsdag den 18:e oktober SVT2 kl 20:00 och reprisen sänds på fredag den 19:e kl 15.35.
Avsnittsbeskrivning:

VM.se skrev:

Veronica tar provet för officiell privatdetektiv samtidigt som hon anställs av en afrikansk man som vill bevisa att han är pappa till Apollo, en fd barnsoldat men numera student på Hearst. Keith kämpar mot en brottsvåg i Neptune.

Öppningscen:

0

#25 Medlemmen är offline   nytillkommen Ikon

• paint :)
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 24 september 06

Postad 22 oktober 2007 - 15:50

Missade tyvärr första tjugo minuterna av avsnittet, och fick inget riktigt sammanhang i det jag såg sedan; fallet med Apollo och Keiths del med inbrottslarm som inte fungerade?
På grund av detta gjorde avsnittet förstås inget större intryck på mig, och när den första bild jag möts av är Parker som schasats tillbaka i facket ”korkad blondin” och kastar sig om halsen på Logan…
Och det hela späs på av Mac som fånar sig med Max… och avslutas med Veronica i knäet på Piznarski… Well: :faint :faint :faint

Men jag hann också gråta en skvätt för Apollos återförening med sin pappa.
Och Wallace var med och hade riktiga repliker!
Och så Richard Casablancas uppdykande då… jag som hade gett upp hoppet om återkoppling.
Och Dick skäller ut honom :thud (nej, jag hade inte väntat mig detta, som ni andra)
Den här biten borde ha räddat avsnittssnutten flera gånger om, men jag kan inte smälta att vi har tre par som (för mig) är olidliga i varje scen … när allt var så bra i början av ”vintern”… (Och innan ni dömer mig, kom ihåg att shallow is the new deep, eller hur det var.)

---
Oj, jag verkar ha missat en hel del skoj, ser jag i transcriptet. Cliff, Liam, Parkers föräldrar, LoVe- rendezvous i biblioteket…
Är väldigt glad att jag slapp se Mac och Max och pizzabudet, dock…
Ingen annan som vill kommentera det här avsnittet?

Detta inlägg har redigerats av nytillkommen: 03 november 2007 - 19:20

People good - Demons bad.
0

Dela med dig av detta ämne:

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar