Tv-lands Forum: 320 - The Bitch Is Back - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

320 - The Bitch Is Back Seriefinal torsdag 1 november 20:00 SVT2

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 20 mars 2007 - 19:24

Avsnittsbeskrivning från CW

Citat

VERONICA DISCOVERS THE ORIGIN OF HER SEX TAPE ─ Furious that Logan (Jason Dohring) attacked Piz (Chris Lowell), Veronica (Kristen Bell) tells Logan she wants nothing to do with him. Parker (Julie Gonzalo) confronts Logan about still having feelings for Veronica, while Piz assures Veronica that he had nothing to do with the sex video. Veronica, with Weevil's (Francis Capra) help, investigates how the tape originated and discovers a person from her past is linked to The Castle and pays them a visit. With the re-election campaign nearing, Keith (Enrico Colantoni) steps in to protect Veronica. Percy Daggs, Ryan Hansen and Tina Majorino also star. Michael Fields directed the episode written by Rob Thomas and Diane Ruggiero.

Avsnittet är skrivet av Rob Thomas och Diane Ruggiero och är skrivet som en säsongsavslutning (inte serieavslutning).

Några spoilers: Valet av ny sheriff äger rum i det här avsnittet. Scener har spelats in på Rancho Santa Fe med en väldigt rik man och även olika rika Hearst alumnus (fd elever). Vi kommer att få se ett (eller flera?) kända ansikten/karaktärer från tidigare.

Underrubriken får den mer positiva säsongfinal och inget annat tills det officiellt bekräftas något annat.
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 13 april 2007 - 17:25

Från CW:s senaste pressrelease om May Sweeps highlights, en kortare beskrivning av detta avsnittet:

Citat

Tuesday, May 22
VERONICA MARS - Two-Hour Season Finale (8:00-10:00 p.m.) - Veronica (Kristen Bell) must confront her feelings for Logan (Jason Dohring) in an episode titled "The Bitch is Back"

Det är svårt att tro VM är en deckarserie med mysterier när CW väljer att promota serien på det här sättet. Första dialog jag tänker på: Xander: Can I just say Gyughhh!, Buffy: I see your 'Gyughhh!' and raise you a Nyaghhh! Men å andra sidan verkar det ju som vi kanske kan få ett slut på Pizonica!

Annars börjar jag verkligen oroa mig för att följande scenario i det här avsnittet: att Keith kommer dö, mycket pga allt prat om vilka som eventuellt ska vara med i s4 och inte, och sen känns det som det funnits flera hintar till detta under säsongen också, och vi vet att sheriffsvalet äger rum här och det känns som något stort måste hända. En cliffhanger med om Keith är död eller inte? Samtidigt känner jag mig lite kluven till det, för det skulle kunna vara en bra grund för ett nytt stort mysterium som ligger V nära, men samtidigt skulle jag inte vilja förlora deras förhållande i serien. Kanske om Keith är med i flashbacks...

0

#3 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 13 april 2007 - 17:45

Good lord, CW är verkligen totalt korkade. :rolleyes Kan de inte fatta att VM inte är ett relationsdrama nån gång? Snälla? Grrh, så irriterande!! :angry
Men hurra, hellre LoVe än Pizonica anyday! :cheer

Re Illyrias spekulation: Hoppas verkligen inte du har rätt. :( Veronica och Keiths förhållande är en så stor del av serien och det finns så mycket kvar att göra där än! Och vi har ju redan haft en "är Keith död?"-scare i 222. Och Keiths död skulle kunna innebära Liannes återkomst, vilket ... nej.
Ärligt talat, i slutändan skulle de kunna sätta Kristen i ett rum med en pappkartong och det skulle fortfarande vara en av de bästa serierna på TV (och det skulle vara ett mycket bättre alternativ än CWs fantasi där VM är en tonårssåpa).

"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#4 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 4 mars 05
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Sverige

Postad 13 april 2007 - 18:08

OK, jag håller med om att serien är en deckarserie och att det känns dumt att inte nämna nåt om fallet i beskrivningen. Men samtidigt, LoVe har varit en stark dragningskraft för serien sedan säsong 1 och har dragit många tittare så att nämna LoVe gör ju att LoVe fans verkligen vill se avsnittet.
Så det är ett smart sätt att locka fler till finalen men det hade varit mycket smartare att nämna den här raden samt en liten beskrivning om CotW. Men kanske hade det spoilat något speciellt. Vi får vänta och se. :)

Stort plus för dubbelavsnitts säsongsfinalen iallafall. Ser grymt mycket fram mot det. :) I slutändan blir det alltså 21 avsnitt i säsong 3, om man delar säsongsfinalen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
Supernatural.com:Dagboken, Notepad med ocult info bakom avsnitten mm.
0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 13 april 2007 - 18:28

Nej, säsong 3 är 20 avsnitt och inget annat. 319 och 320 visas 22 maj. Det är inget dubbelavsnitt, de visas bara på samma dag, troligen för att hinna visas inom sweeps-perioden. Detta är säsongsfinalen, 319 har en egen tråd.

Fortsatt spekulation: helst har jag ju fel, just för de utgör en så viktig del av serien, men samtidigit skulle det ju kunna bli ett nytt stort säsongsmysterium och det behövs verkligen. Jag skulle tycka det är mer okej om Keith var med mycket i flashbacks t ex, så jag är lite kluven. Jag har bara en konstig känsla av att något kommer hända Keith i det här avsnittet... finns alldeles för lite konkrek info om vad exakt som händer i det här avsnittet och en sån "beskrivning" som enbart handlar om LoVe ger inget.

Angående avsnittstiteln: Den syftar inte på Veronica. ;) Sen utöver det kan återkommande bitchen får vara vem som helst för mig - bara det inte är Kendall the skank! :yuck

0

#6 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 13 april 2007 - 19:44

OK, jag trodde att avsnitt 20 var 1,5 timme. Vad synd. :( Men det är nog antagligen orsaken till avsnittsbeskrivningen eftersom det är 2 skillda avsnitt som visas efter varandra med olika CotW.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience, and it's found a home with all the friends I've made. And if they think of me now and then...if they don't forget me...our hearts will be one. My friends are my power! -Sora in "KINGDOM HEARTS"
"When I joined the core, we didn't have tanks. We had sticks . . . TWO sticks . . . and a rock . . . and the whole platoon had to share the rock." -Sarge in HALO 2
0

#7 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 20 april 2007 - 14:29

Nya spoilers om finalen, och det här sådana här spoilers jag vill höra, dvs bra spoilers som ger mig nytt hopp: i finalen kommer vi får återse några gamla karaktärer och det är Jake Kane, Clarence Wiedman, och även Leo (som kanske är med i mer än bara finalen). Clarence Weidman! :hurra About effing time. Och sen klagar jag aldrig på mer Leo, och det ska ha med gamla mysterier att göra - som att Jake Kane sa att han skulle förstöra Aarons familj? CotW ska tydligen handla om något med Jake, Keith och Clarence, och Veronica är också iblandad. Keith och Jake har minst en scen ihop med bara dem. Men samtidigt finns det spoilers som säger att CotW inte har något med Logan att göra, eller att Jake och Clarence har något med sheriffsvalet att göra... vi får väl se. Gästskådespelarna är ivarjefall från mer säkra källor och har rapporterats öppet av t ex Ausiello, medan resten är mer luddigt (även fortsättningen nedan) och taget från andra forum.

Fler spoilers, som får mig att börja tänka att min tidigare spekulation kanske gäller en annan karaktär istället... Tydligen ska Veronica säga åt Logan att hon inte vill ha honom i sitt liv längre, från Ausiello: "Veronica tells Logan that he's out of her life forever.", men det ska tydligen vara mer till historien än så och allt om avslutningen på avsnittet är det väldigt hush hush om, så nu börjar jag oroa mig för Logan istället för Keith... dessutom ska tydligen Veronica konfronteras av något om sitt uppförande, inte Logan, utan troligen Keith eller Wallace.

0

#8 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 20 april 2007 - 17:34

:bigeyes Okej: Clarence = YAY!! Jake Kane = Continuity-Yay! Leo = EW.
Trist att de blandar in Leo igen, hoppas verkligen han inte är på tapeten som Vs pojkvän igen, om hon nu ska dumpa Logan "för gott". Då föredrar jag nog ändå Piz, han kan i alla fall prata någorlunda förståeligt och är t.o.m rolig ibland.
Ingen Celeste? :cry Jag vill tro att hon är bitchen!
Fick vi nånsin höra något mer om Haarons avrättning? Kanske Keith kommer över nya bevis i fallet som han inte kan bortse från, hur mycket han än tyckte Aaron förtjänade det. Kan ju bli lite intressant moraliskt dilemma - ska han gå efter Clarence/Jake i rättvisans namn eller blunda och vara tacksam för att någon knäppte Aaron... Bara en liten tänka-högt-spekulering.

"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#9 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 01 maj 2007 - 22:58

Visa inläggIllyria, 13 Apr 2007, 19:28 skrev:

Angående avsnittstiteln: Den syftar inte på Veronica. ;) Sen utöver det kan återkommande bitchen får vara vem som helst för mig - bara det inte är Kendall the skank! :yuck

Heh, du hade visst fel där. :P Enligt RT i intervjun som du postade i säson 3 tråden så är det just Veronica som är The Bitch. :D Ska bli kul att se henne riktigt bitchig. ;)
0

#10 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 01 maj 2007 - 23:11

Eller inte. Första delen är om titeln, följt av den smileyn just för vad det sagts om V hela säsongen, men sen syftade jag lite väl otydligt på något helt annat. När jag läser meningen passar den inte alls ihop heller... Det är angående kända ansikten vi ska få se igen, det fick vara vem som helst utom Kendall. Det hade förstört finalen för mig, för jag gillar inte den bitchen. (och nu är det ju inte the skank som tur är, phew!)

Några promofoton i galleriet. (hittils ej spoilriga, de är enbart på Veronica)

0

#11 Medlemmen är offline   snowangel Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 21 februari 07

Postad 09 maj 2007 - 23:35

nu har ni skrämt upp mig! fasen ska jag behöva gå och vara orolig att logan ska dö! hmm dom kan väl ta live t av någon mindre bra karaktär som Veronicas mamma, inte schysst av mig men det skulle kunna vara bra sen för säsong 4....
0

#12 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 23 oktober 04

Postad 23 maj 2007 - 16:34

Jag måste lugna ner mig för att jag är så upprörd och besviken just nu :/
Kommer sakna serien något enormt. Gillade inte alls slutet (inte konstigt med tanke på att det inte var något serieslut). V går i regnet, det var det slutet vi fick :rolleyes
Jag tycker faktiskt de kunde ha förberett sig så att vi kunde få lite extramaterial för slutet. De visste att det fanns en chans att inte komma tillbaka.

Jag gillade verkligen Veronica & Piz tillsammans, Logan blev alldeles förstörd som karaktär mot slutet att jag tröttnade på de två tillsammans. Jag ser det som att det skulle ta slut mellan Piz och Veronica (tyvärr), Keith förlorar valet och respekten hos folk och de är tillbaka där de startade. Keith och V tillbaka som PI och hon skulle ha en karriär inom FBI. V är beredd på att gå nästan hur långt som helst för att få det hon vill ha, inklusive om hennes nära och kära ryker med. Däremot hade hon gjort detsamma för dem. Wallace och Weevil ägde i desa två avsnitt., ännu en gång visade de att står vid V:s sida no matter what.

Men att en video kunde bli så stora och allvarliga problem, shit. Jag tog det med en nypa salt till en början och tyckte det var roligt att se V jäklas med alla och så tog det en helt annan vändning.

Jag tyckte det var en sådan vacker detalj att ha med både Lilly och Duncans poträtt i serien.

Jake och Celeste, skilda eller?

Bitchiga V borde vi ha fått se mer av under säsong 3, älskar henne :)

V till Dick: "After all this time, aren't you instinctively afraid of me"

:lol

Dick växte för mig mot slutet och allt det här borde nog ha hänt tidigare.

Parker & Logan, kunde faktiskt inte bry mig mindre. Jag har aldrig gillat Parker.
"Kunskap är makt", Francis Bacon.
"Universiteten skapar inte idioter; de bara utvecklar dem"
0

#13 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 23 maj 2007 - 21:32

Så, då har man sett det antagligen sista avsnittet av Veronica Mars. Och jag är inte besviken, även om jag inte är helt nöjd. Vi fick ingen speciell arc i de två sista, om man inte räknar med en överlappning på ett par minuter, men två stand alones som var väldigt fokuserade på Veronica och de som är nära henne. Wallace, Weevil, Mac, Logan och Keith hade alla rätt så viktiga roller, och det gör att man kan förlåta lite av det dåliga i denna säsong. Jag var rädd för att vi inte skulle få ett riktigt slut, men jag tyckte detta var bra. Veronica försvinner i regnet och resten är upp till oss. Hur det går i valet, med FBI, för Wallace och de andra. Inte så dumt, har inget emot öppna slut, och detta var verkligen öppet. Rob Thomas sa att han inte gjort en seriefinal, men när jag ser detta tror jag han visste att det var en stor chans att det var just vad det var. Jag blir besviken om det blir en fortsättning.

Även mindre detaljer i de två avsnitten roade självklart. Referneserna till tidigare säsonger (Lily, Duncan, Kanes, planet på stranden, Dick "talar ut", Logan återgår till den han var, "It's highschool all over") var grymma, och så även pikarna till CW i början av 319 med att Veronica var mer girlie nu och frågade om relationsfrågor. Grymt. Och Weevil återgår till att bli kriminell när det skiter sig med det andra. Så sammanfattningsvis känns det som att dessa två avsnitt var de bästa denna säsong, för det gav ett slut.

Edit:
Men som Bell säger, vissa saker hade man önskat kom tidigare, framför allt då Dicks reaktion.

Detta inlägg har redigerats av Andreas: 23 januari 2008 - 19:31

The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#14 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 23 maj 2007 - 22:19

Och så var det slut.
Först och främst: Wolf Parade! Wohoo!
För det andra: Neeej, vill inte att det ska vara slut. Även om det blev ett öppet slut så var det inte riktigt en sån stor cliffhanger jag trodde att det skulle bli, vilket är tur nu.
Wow, som CotW var The Castle riktigt bra. Och herregud vad effektfullt det var när man fick se målningen på Lilly, underbart. Och CLARENCE WIEDMAN! :heart Ohh jag blev glad att se Kyle Secor's namn, blev riktigt nyfiken på vad som skulle hända.
Håller med Bell om Wallace och Weevil, det har vart så skönt att de fick vara med och fick vara viktiga för Veronica igen och såklart Mac som också fick spela en viktig roll. Dick var också bra och kändes lite nyttig för en gångs skull.

Håller med också om att det var så härligt att se V jävlas med massa folk och man fick den där känslan som man alltid fick förut när hon smyger omkring på ställen och man undrar hela tiden om hon ska bli busted.

Att Logan slogs igen var bra för mig att se. Även om det inte var för det bästa så var det skönt att få se en glimt av den gamla Logan nu när allt är slut. OCh jag tänker tolka slutet som att det tar slut med Piz och läsa in alldeles för mycket av leendet V gav Logan. That's just me ;)

Wow, gillade det här avsnittet men avslutingen kändes lite meh. Måste samla mina tankar mer. Men slutet var definitivt godkänt.
0

#15 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare

Postad 23 maj 2007 - 22:29

Visa inläggtinyblonde, 23 May 2007, 23:19 skrev:

Att Logan slogs igen var bra för mig att se. Även om det inte var för det bästa så var det skönt att få se en glimt av den gamla Logan nu när allt är slut. OCh jag tänker tolka slutet som att det tar slut med Piz och läsa in alldeles för mycket av leendet V gav Logan. That's just me ;)

Nej, jag kände också så. Hade serien fortsatt hade det tagit slut mellan V och Piz och hon hade förr eller senare gått tillbaka till Logan.

Håller med om att det känns skönt med att det inte är någon cliffhanger men jag hade verkligen inte haft något emot att se V på FBI.
0

#16 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 23 maj 2007 - 22:37

Visa inläggBell, 23 May 2007, 23:29 skrev:

Håller med om att det känns skönt med att det inte är någon cliffhanger men jag hade verkligen inte haft något emot att se V på FBI.

Hade inte jag heller från början, men jag har insett att det kanske skulle bli svårt att omvandla formatet till en FBI-serie. Känns som om det skulle bli något helt annat då.... Tror nästan det hade varit roilgare att se henne som praktikant än som riktig agent.

Detta inlägg har redigerats av Andreas: 16 oktober 2007 - 22:03

The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#17 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 23 maj 2007 - 23:53

Nu såg jag båda avsnitten på raken så det är lite svårt att komma ihåg vilket som var i vilket avsnitt.

Måste säga, slutet var inte alls så illa som jag trodde det skulle vara. Lite passande att det liksom slutade där serien började. Med att Keith (antagligen) åker ut som Sheriff och han och Veronica är outcasts igen som det skvallras om.
Inte det lyckligaste slutet men ett bittersött slut som lite passar serien. Mer avslutnade än de förra säsongerna iallafall. Jag kan helt klart leva med det här slutet. :) Men jag skulle givetvis inte tacka nej till en film med ett mer riktigt slut. :P

Heh, har saknat Veronica the Bitch och hennes hämndlystenhet. Var en fröjd att se henne ge igen. :)

Så Keith går mot sitt snack om att ta lika hårt mot vem det än är. Fel av honom att sabba skivan men förståligt. Och väldigt fint hur mycket han älskar Veronica.

Parker avslutades verkligen i det här avsnittet. Gissar på att vi inte skulle få återse henne igen om serien fortsatt.

Dick var riktigt bra i det här avsnittet. Som när han frågade Logan om han försökte rädda Cassidy och pratade om hur elak han var mot honom när de var små.
Men hela Dick grejen kom lite sent.

Logan är Logan... och både Veronica och Pizz blev imponerade över honom i slutet.

Detta var det första och ända avsnittet i säsongen där alla nu levande huvudrollsinhavare medverkade. Väldigt trevligt. :)

Wallace gör verkligen allt för Veronica. Skönt att få se honom få lite action.
Skönt att alla karaktärerna kändes nytiga i det här avsnittet.

Verkar som det blev Pizonica i slutet och allt var bra. Gillar jag. Hon verkar verkligen lycklig med honom. Väldigt skönt att se henne lycklig med någon. Sedan har de väldigt bra kemi också och har bra scener tillsammans. Jag gillar verkligen dem som par.
Jag tror nog också att de gjorde slut tillsist men jag tror det tog ett bra tag. Minst ett par år. Kanske hade hon något med Logan sedan men jag har svårt att tro det.

Kul med alla gammla karaktärer som de tog tillbaka såhär i slutet.

Så, vad kan jag säga? Inte världens bästa slut men långt från världens sämsta och helt klart godkänt. Ett slut man faktiskt kan leva med.
Hade verkligen velat se Veronica hos FBI, så det är synd att vi aldrig fick det.

Så, vad händer sen? Veronica och Piz håller ihop, iallafall under resten av Hurst tiden. Keith åker ut som Sheriff men klarar sig ur åtalen. När Veronica flyttar för att påbörja sin FBI utbildning så flyttar han med för han, precis som hon, är trött på Neptune. I den nya staden så fortsätter han med Mars Investigasions.
Logan får det tufft ett tag pga killen han slog ner. Han kommer aldrig över Veronica och lyckas inte behålla något längre förhållande med någon tjej.
Dick öppnar en surfarbutik eller liknande. Möjligvis med Logan.
Parker flyttar hem till sina föräldrar.
Weevil försöker hålla sig i skinnet men hamnar tillsist i fängelse igen och tillbaka i den undre världen.
Wallace slutar med bra betyg och får ett riktigt bra välbetalt jobb som han trivs med.
Mac får ett datorjobb hos FBI via Veronica.
Vinnie blir Sheriff men efter bara någon månad så visar det sig vad han verkligen hållt på med Liam och då sparkas han ut och åker i fängelse. De ber Keith komma tillbaka men han vägrar.
Leo blir Sheriff tillsist.
Och Veronica... hon utbildar sig till FBI Agent. Som Agent så löser hon fall (Inte alltid på den lagliga vägen) och får en hel del hjälp av Keith.

Typ. :P
0

#18 Medlemmen är offline   -Dennis Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Gick med: 24 januari 06
  • FrÃ¥n:VästerÃ¥s

Postad 24 maj 2007 - 03:52

Dessa två sista avsnitt var jättebra. Äntligen fick man träffa alla och det kändes som att alla av intresse i casten fick nästan tillräckligt med utrymme. Mac, Wallace, piz och framförallt weevil i 3.19.

Logan var intressant för första gången på ett bra tag. Var det bara jag som tolkade att han kände att det var över när Veronica sa åt honom att inte slå den där killen? Jag tror att han inte brydde sig om han skulle bli misshandlad eller t.o.m. dödad. Han hade gjort slut med Parker och visste att Veronica inte ville ha tillbaka honom så han hoppade på honom ändå för att han inte hade något kvar.

Var det nån mer som fick vibbar från Angel-finalen? Spoileraktigt, typ för Angel, kanske: Castle-grejen kändes som Circle of the Black Thorn. Och sättet det slutade på med ett ganska öppet slut med Veronica ute i regnet. Är det bara jag som ser det jag vill se? Men Castle-grejen har jag väl inte fel på iallafall? Va? Va?

Detta är första gången på jättelänge som jag satt på helspänn i ungefär hela avsnittet. Hur bra som helst känner jag nu, men det kan vara sömnlösheten som talar. ^___^
Jag vill ha mer! Lägga ner NU när VM blev så bra igen!? Jag är ledsen nu. Någon kan väl trösta mig med glada nyheter eller kanske nåt kul videoklipp eller nåt när jag vaknar. Godnatt!
Great words won't cover ugly actions.
Good frames won't save bad paintings.
0

#19 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 21 maj 07
  • FrÃ¥n:Kungsbacka

Postad 24 maj 2007 - 08:38

Underbara, underbara serie. :yes Jag tycker de 2 sista avsnitten var helt fantastiska! Jag tycker iochförsig att hela den här säsongen har varit bra. Och jag blev nöjd. Jag tycker att det känns som ett slut, visst ett öppet sådant, men efter att ha läst på amerikanska forum (utan spoilers, mer känslan folk fick av avsnittet) så var jag rädd. För alla var så arga över att det var så många frågor obesvarade och cliffhangers. Många obesvarade frågor, visst, men ändå på ett bra sätt. Sen vill jag verkligen ha en säsong till, eller gärna en film som Rob verkar sugen på, men för mig var detta ett serieslut. Sorligt som satan var det :bawl , men helt otroligt bra!

Det är roligt att läsa alla poster här och se hur olika folk uppfattar saker. De viktiga blickarna i slutet sa MIG att Veronica inte komit över Logan, och att Piz såg det. Jag har heller aldrig varit ett fan av deras relation. De är ju hur roliga som helst tillsammans, men det finns ju ingen glöd. Som bästa kompisar ungefär. LoVe däremot har ju nästan bara glöd. Stormigt men med så otroligt mycket kärlek. ;)

Älskar, som så många skrivit innan här, att alla var så viktiga igen. Mac, Weevil, Wallace, Keith, Logan, t.o.m. Dick hade ju lite intressant story... Att Parker försvann kändes skönt. Hon och Logan var ju som ett gammalt gift par, tristess!

Som sagt, jag vill verkligen ha en fortsättning på Veronica Mars, men jag kan ändå känna mig nöjd med det här. Tack Rob för det. :grin
When television is good, nothing is better.
When it's bad, nothing is worse.

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

#20 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 23 april 04
  • FrÃ¥n:Stockholm

Postad 24 maj 2007 - 16:13

Wow... kunde inte resten av säsongen ha varit såhär?!
Inte för att avsnitten var perfekta - men de var bra. Väldigt, väldigt bra.

Veronica: "Aaaand I'm back in high school again. Neat."
Yes, yes you are. :grin
Det var så härligt att se henne smyga runt, snoka, hota folk, göra folks liv till helveten... :grin Det är såhär Veronica ska vara!

The bitch is back. Indeed. :yes
Skönt att det inte blev som med det där säsong två avsnittet, "One Angry Veronica" med den inte-alls-så-arga Veronica, utan att avsnittstiteln faktiskt stämde.
Bäst i hela avsnittet var nog när Veronica sjöng "Bad day". Awesome.

Två tummar upp. :ok :ok
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#21 Medlemmen är offline   Bell Ikon

• Nyhetsankare

Postad 24 maj 2007 - 17:15

En sak jag tyckte var töntigt var hur alla reagerade efter att ha sett videon.
Vad löjligt, snälla, ni går på college :rolleyes
0

#22 Medlemmen är offline   Rante Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 6 februari 04

Postad 24 maj 2007 - 17:42

Det här var ett riktigt bra avsnitt. Det kanske inte avslutade serien på bästa sätt men med tanke på att det mer var en säsongsfinal så gjorde det ett ok jobb.

Var som många andra imponerad av Dick i avsnittet. Trist bara att det dröjde så länge och kom i allra sista sånt.
"I will hold the candle, till it burns up my arm
I'll keep takin' punches, until their will grows tired
Oh I will stare the sun down, until my eyes go blind
Hey I won't change direction, and I won't change my mind
How much difference does it make?"

Pearl Jam - Indifference
0

#23 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 24 maj 2007 - 21:49

Citat

I thought it was really interesting that the episode basically centered around Veronica's need for revenge--was it really all that different from Logan's? Yes, Logan went the physical route and tore someone apart, but Veronica's actions were equally damaging in their own way, in the toll they took on her father. I've felt for three seasons now that Logan and Veronica were not all that dissimilar in their attitudes, only in their approaches, and that a case could be made for Veronica's psychological warfare being just as cruel or hurtful as Logan's physical beatings. It bothers me that this was never really brought up as an issue and that Veronica never acknowledged that the quality she always hated most in Logan is really one she herself is not free of by a long shot.

I also thought it was interesting that Piz told Veronica that karmic justice would get the cafeteria guy making comments at them. It was very highlighted to me that Piz is really a "karma will take care of it" guy. Veronica and Logan? Not so much.

Från TWOP, fångar exakt vad jag tycker.
Sen älskar jag hur så mycket kom "full circled" Veronica är en outcast, Keith/V mot världen, Wallace flyger flygplan, Logan är fortfarande en OPJ men jag fullkomligt älskar hur i Piloten blir han nerslagen och tvingas be Veronica om ursäkt (och gör inte det) och i sista avsnittet slår han ner en kille och säger åt honom att be om ursäkt. "I don't want his apoligy". Lysande.

Detta inlägg har redigerats av tinyblonde: 24 maj 2007 - 21:50

0

#24 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 21 maj 07
  • FrÃ¥n:Kungsbacka

Postad 25 maj 2007 - 09:38

Visa inläggtinyblonde, 24 May 2007, 22:49 skrev:

Citat

I thought it was really interesting that the episode basically centered around Veronica's need for revenge--was it really all that different from Logan's? Yes, Logan went the physical route and tore someone apart, but Veronica's actions were equally damaging in their own way, in the toll they took on her father. I've felt for three seasons now that Logan and Veronica were not all that dissimilar in their attitudes, only in their approaches, and that a case could be made for Veronica's psychological warfare being just as cruel or hurtful as Logan's physical beatings. It bothers me that this was never really brought up as an issue and that Veronica never acknowledged that the quality she always hated most in Logan is really one she herself is not free of by a long shot.

I also thought it was interesting that Piz told Veronica that karmic justice would get the cafeteria guy making comments at them. It was very highlighted to me that Piz is really a "karma will take care of it" guy. Veronica and Logan? Not so much.

Från TWOP, fångar exakt vad jag tycker.
Sen älskar jag hur så mycket kom "full circled" Veronica är en outcast, Keith/V mot världen, Wallace flyger flygplan, Logan är fortfarande en OPJ men jag fullkomligt älskar hur i Piloten blir han nerslagen och tvingas be Veronica om ursäkt (och gör inte det) och i sista avsnittet slår han ner en kille och säger åt honom att be om ursäkt. "I don't want his apoligy". Lysande.

Håller med fullständig tinyblonde. Grymt bra skrivet både det från TWOP och det från dig. :grin
When television is good, nothing is better.
When it's bad, nothing is worse.

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

#25 Medlemmen är offline   Crusader Ikon

• Tv-producent

Postad 25 maj 2007 - 18:33

Någon som vet om det blir någon avslutande Podcast?
0

Dela med dig av detta ämne:

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar