Nu såg jag båda avsnitten på raken så det är lite svårt att komma ihåg vilket som var i vilket avsnitt.
Måste säga, slutet var inte alls så illa som jag trodde det skulle vara. Lite passande att det liksom slutade där serien började. Med att Keith (antagligen) åker ut som Sheriff och han och Veronica är outcasts igen som det skvallras om.
Inte det lyckligaste slutet men ett bittersött slut som lite passar serien. Mer avslutnade än de förra säsongerna iallafall. Jag kan helt klart leva med det här slutet.

Men jag skulle givetvis inte tacka nej till en film med ett mer riktigt slut.
Heh, har saknat Veronica the Bitch och hennes hämndlystenhet. Var en fröjd att se henne ge igen.
Så Keith går mot sitt snack om att ta lika hårt mot vem det än är. Fel av honom att sabba skivan men förståligt. Och väldigt fint hur mycket han älskar Veronica.
Parker avslutades verkligen i det här avsnittet. Gissar på att vi inte skulle få återse henne igen om serien fortsatt.
Dick var riktigt bra i det här avsnittet. Som när han frågade Logan om han försökte rädda Cassidy och pratade om hur elak han var mot honom när de var små.
Men hela Dick grejen kom lite sent.
Logan är Logan... och både Veronica och Pizz blev imponerade över honom i slutet.
Detta var det första och ända avsnittet i säsongen där alla nu levande huvudrollsinhavare medverkade. Väldigt trevligt.
Wallace gör verkligen allt för Veronica. Skönt att få se honom få lite action.
Skönt att alla karaktärerna kändes nytiga i det här avsnittet.
Verkar som det blev Pizonica i slutet och allt var bra. Gillar jag. Hon verkar verkligen lycklig med honom. Väldigt skönt att se henne lycklig med någon. Sedan har de väldigt bra kemi också och har bra scener tillsammans. Jag gillar verkligen dem som par.
Jag tror nog också att de gjorde slut tillsist men jag tror det tog ett bra tag. Minst ett par år. Kanske hade hon något med Logan sedan men jag har svårt att tro det.
Kul med alla gammla karaktärer som de tog tillbaka såhär i slutet.
Så, vad kan jag säga? Inte världens bästa slut men långt från världens sämsta och helt klart godkänt. Ett slut man faktiskt kan leva med.
Hade verkligen velat se Veronica hos FBI, så det är synd att vi aldrig fick det.
Så, vad händer sen? Veronica och Piz håller ihop, iallafall under resten av Hurst tiden. Keith åker ut som Sheriff men klarar sig ur åtalen. När Veronica flyttar för att påbörja sin FBI utbildning så flyttar han med för han, precis som hon, är trött på Neptune. I den nya staden så fortsätter han med Mars Investigasions.
Logan får det tufft ett tag pga killen han slog ner. Han kommer aldrig över Veronica och lyckas inte behålla något längre förhållande med någon tjej.
Dick öppnar en surfarbutik eller liknande. Möjligvis med Logan.
Parker flyttar hem till sina föräldrar.
Weevil försöker hålla sig i skinnet men hamnar tillsist i fängelse igen och tillbaka i den undre världen.
Wallace slutar med bra betyg och får ett riktigt bra välbetalt jobb som han trivs med.
Mac får ett datorjobb hos FBI via Veronica.
Vinnie blir Sheriff men efter bara någon månad så visar det sig vad han verkligen hållt på med Liam och då sparkas han ut och åker i fängelse. De ber Keith komma tillbaka men han vägrar.
Leo blir Sheriff tillsist.
Och Veronica... hon utbildar sig till FBI Agent. Som Agent så löser hon fall (Inte alltid på den lagliga vägen) och får en hel del hjälp av Keith.
Typ.