Tv-lands Forum: 3.03 - Call Waiting - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Detta ämne är stängt

3.03 - Call Waiting Sändningsdatum TV3: 2007-11-05

#1 Medlemmen är offline   AKS Ikon

• Tv-producent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 10 mars 05
  • Kön:Kvinna
  • Från:Vid datorn

Postad 18 augusti 2007 - 12:09

Handling:

Citat

3.03 - Call Waiting

MONDAY, October 1st

PRISON BREAK (8:00-9:00 PM ET/PT) CC-HDTV 720p-Dolby Digital 5.1

MICHAEL PLAYS A DANGEROUS GAME OF TELEPHONE;
LINCOLN ATTEMPTS A DARING RESCUE;
WHISTLER COMES CLEAN AS MAHONE IS TEMPTED TO GET DIRTY;
BELLICK MUST DO SOME FANCY FOOTWORK
ON "PRISON BREAK"
MONDAY, OCTOBER 1, ON FOX

Determined to speak with Sara, Michael enlists T-Bag's help to get to the only phone in Sona: Lechero's; Lincoln attempts a daring rescue; Whistler comes clean to Michael, just as Mahone is tempted to fall back on a dirty habit; and Bellick makes an enemy while attempting to get back on his feet on the "Call Waiting" episode of PRISON BREAK airing Monday, Oct. 1 (8:00-9:00 PM ET/PT) on FOX. (PB-303) (TV-D, L, V)

Cast: Dominic Purcell as Lincoln Burrows; Wentworth Miller as Michael Scofield; Amaury Nolasco as Fernando Sucre; Robert Knepper as Theodore "T-Bag" Bagwell; Wade Williams as Brad Bellick; Robert Wisdom as Lechero; Chris Vance as James Whistler; Danay Garcia as Sofia Lugo; and Jodi Lyn O'Keefe as Susan B. Anthony; with William Fichtner as Alexander Mahone

Guest Cast: Marshall Allman as LJ Burrows; Laurence Mason as Sammy; Carlo Alban as McGrady; Manny Rubio as Nieves; Joe Holt as Pistachio; Ramon Franco as Raul; Eduardo Ambriz DeColosio as Augusto; Curtis Wayne as Cheo; Davi Jay as Papo

Promofoton:
http://www.prisonbreak-online.com/gallery/...s.php?album=354

Tråden är låst fram till strax innan avsnittet visas. Diskutera spoilers för detta avsnitt i spoilertråden.

Edit: Tog bort spoilermarkeringar //Mod.

Detta inlägg har redigerats av addspirit: 02 oktober 2007 - 18:25

Last.fm

Grace Hitchens: Who do you think I am?
Sue Sylvester: That's actually a very good question because I've forgotten both of your names.
Glee 1.11
0

#2 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 8 januari 06
  • Från:Göteborg

Postad 02 oktober 2007 - 18:27

Ett helt okej avsnitt. Mycket bättre än de två förra i alla fall. Jag är fortfarande inte helt övertygad över storyn för säsong 3, men det kan kanske bli intressant om de kommer ut ur Sona snart, vilket jag verkligen hoppas att de gör.

För mig hade det räckt med kidnappningsstoryn, det är den som jag tycker är spännande nu. Resten hade kunnat tas bort. Michael hade inte behövt vara i Sona, fast iof då hade ju inte de blivit kidnappade, men ja :)
And so the lion fell in love with the lamb.
What a stupid lamb.
What a sick, masochistic lion.

b l o g g
0

#3 Medlemmen är offline   Carby Ikon

• Be the change
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 12 november 05
  • Från:Småland

Postad 02 oktober 2007 - 19:55

Jag måste hålla med dig, addspirit. Detta var helt klart det bästa av de tre avsnitten, men ännu är jag inte övertygad om att detta kommer bli en bra säsong. Mycket behöver bli bättre.

Vad är det egentligen som ligger i lådan? Min första tanke var att det var Saras huvud (med tanke på alla rykten om att SWC inte kommer tillbaka), men jag hoppas verkligen att jag har fel. Men på bilden så ser det ju faktiskt ut som det är någon slags kroppsdel, och jag kanske bara inbillar mig detta, men visst ser det ut som hår också? :angst
- Sailing off into the sunset with you -

Confessions of a geek
0

#4 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson

Postad 02 oktober 2007 - 20:06

Jag tycker inte man ser någonting av vad som ligger i lådan. Det är mest mörkt. Min första tanke var också att det skulle vara någon kroppsdel, men jag tror inte att de har gått så långt att de har tagit död på nån av LJ och Sara, tyvärr, det skulle vara en bra vändning.
What a stupid lamb.

b l o g g
0

#5 Medlemmen är offline   Carby Ikon

• Be the change

Postad 02 oktober 2007 - 21:06

Du har säkert rätt, det är bara jag som inbillar mig massa saker (hoppas jag). Men det skulle vara en väldigt spännande twist om det var så.

Confessions of a geek
0

#6 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson

Postad 02 oktober 2007 - 21:13

Jag håller med dig Carby om att det vore en bra twist. Tyvärr så skulle det väl också minska Michaels begär att ta sig ur Sona så fort som möjligt.
What a stupid lamb.

b l o g g
0

#7 Medlemmen är offline   Micro Ikon

• Barnprogramledare
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 17 oktober 06

Postad 03 oktober 2007 - 12:41

Håller med er andra om att detta var det bästa avsnitet hittils och med den första spännande cliffhangern. Kändes på något sätt skönt att äntligen kunna länga till nästa avsnitt för det har iallafall inte jag gjort tidigare.
Är jättenyfiken på vad som finns i den där lådan. Kroppsdel är ju det första man tänker på, tyckte det såg ut som blod på kanten av lådan.
Skulld dock inte förvåna mig om det inte är något spännande alls...

Finns ju fortfarande massa frågor runt Whistler, men de får man väl förhoppningsivs svar på under säsongens gång.
0

#8 Medlemmen är offline   Timmel Ikon

• Reklamfilmskådis
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 23 juli 07
  • Kön:Man
  • Från:Sveriges framsida Stockholm

Postad 03 oktober 2007 - 15:44

Visa inläggCarby, 2 Oct 2007, 20:55 skrev:

Jag måste hålla med dig, addspirit. Detta var helt klart det bästa av de tre avsnitten, men ännu är jag inte övertygad om att detta kommer bli en bra säsong. Mycket behöver bli bättre.

Vad är det egentligen som ligger i lådan? Min första tanke var att det var Saras huvud (med tanke på alla rykten om att SWC inte kommer tillbaka), men jag hoppas verkligen att jag har fel. Men på bilden så ser det ju faktiskt ut som det är någon slags kroppsdel, och jag kanske bara inbillar mig detta, men visst ser det ut som hår också? :angst

Kan bara instämma Carby.. min första tanke var..jahopp saras huvud för att hon ska ju ut i serien ändå.. jag tyckte mig urskilja lite hår.. kanske är ett aphuvud ? Skulle vara alltför genomskinligt om det är saras huvud asso.. känns för "enkelt" för att bara pb

Edit: Spoilermarkerade. Det där är inte bekräftat ännu och bör därför diskuteras under spoilertagar //Mod.

Detta inlägg har redigerats av addspirit: 03 oktober 2007 - 20:23

0

#9 Medlemmen är offline   Carby Ikon

• Be the change

Postad 03 oktober 2007 - 18:04

Mer spekulationer om vad som kan finnas i lådan: Jag tror helt klart att det är något dött, människa eller kanske ett djur. Varför inte Veronicas huvud? Det skulle ju verkligen få Linc att reagera starkt. Och hon blev väl styckad (usch, vad hemskt det lät)? Fast iofs så är det kanske lite väl långsökt, det var ju trots allt ett ganska bra tag sedan V dog. Jag kommer inte bli lugn förrän jag får veta vad det är :P.

Detta inlägg har redigerats av Carby: 03 oktober 2007 - 18:05

Confessions of a geek
0

#10 Medlemmen är offline   Micro Ikon

• Barnprogramledare
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 17 oktober 06

Postad 03 oktober 2007 - 20:10

Jag är oxå sjukt nyfiken på vad som finns i lådan! Jag tror och hoppas inte att det är typ Saras eller LJ huvud för då skulle väl Linc se mer chockad ut... Men var det bara jag som tyckte det såg ut som blod på lådan?

Kanske inte är något spännande alls...
0

#11 Medlemmen är offline   addspirit Ikon

• Mrs Larsson

Postad 03 oktober 2007 - 20:13

Jag tror bara att de har gjort det så att man ska tro att det är blod, och alltså någon kroppsdel från LJ eller Sara. Tyvärr så tror jag nog inte att det är något så spännande. Jag gillar idén om Veronicas huvud, men jag tror nog att Linc skulle sett lite mer chockad ut då.
What a stupid lamb.

b l o g g
0

#12 Medlemmen är offline   Armintamzarian Ikon

• Talkshowvärd
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 8 maj 06
  • Kön:Man

Postad 06 november 2007 - 09:46

Hittills det bästa avsnittet av säsongen. De två tidigare avsnitten har mest varit presentation av nya karaktärer och den nya miljön så nu kanske det kan börja hända lite saker. T-Bag, Mahone och Bellick lyste i det här avsnittet och det var deras bästa insatser hittills under säsongen. T-Bag verkar komma tillbaka till gammal form och försöker manipulera Luchero på något sätt.

Intressant idé om att lådan kanske innehåller Veronicas huvud, men jag tror det är Saras huvud eller något annat. Saras scener igår var skumma och ljudet lät väldigt pålagt och konstlat (det skulle förvisso låta som mobilsamtal, men ändå...). Om hon försvinner från serien så är det lite av addition genom subtraktion. Jag gillade karaktären under första säsongen, men Sara dog redan under förra säsongen. Om det var dåligt skådespeleri eller dåligt manus vet jag inte, men Saras roll och betydelse för historien försvann. Dessutom blir Scofield sämre av att springa och tråna efter henne. Okej för att Saras fångenskap och hotet mot hennes liv och hälsa ska vara incitament för honom att bryta sig ut ur Sona snabbare men jag tycker inte det riktigt bidrar med något väsentligt. Skriv ut Sara och ge Scofield ett hämndmotiv istället.

Hittills har säsongen överträffat förväntningarna (eftersom de var mer eller mindre inga alls innan), men jag känner redan nu att intressant kanske börjas mattas av om de harvar i Sona för länge. Det har gått tre avsnitt och Scofield har ingen plan ännu, vilket ändå är realistiskt. En plan så tidigt är för mycket, men ett litet "kanske" kunde möjligen Scofield kunna svara på när Whistler frågar om han har en plan för att rymma.
Det ljugs aldrig så mycket som före ett val, under ett krig och efter en jakt. - Otto von Bismarck

f.d. Kliffy Regnah
0

#13 Medlemmen är offline   Merima Ikon

• Hallåa
  • PipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 10 mars 05

Postad 12 november 2007 - 20:44

Visa inläggaddspirit, 2 Oct 2007, 21:13 skrev:

Jag håller med dig Carby om att det vore en bra twist. Tyvärr så skulle det väl också minska Michaels begär att ta sig ur Sona så fort som möjligt.

Jag tycker inte det skulle vara en bra twist att Sara dör, jag tycker Michael & Sara's kärlek er en stor ingrediens i serien, en framtid med Sara är ju Michael's motivation.

Jag tror dock inte Michael's begär att ta sig ur Sona om det hände skulle minska, för jag tror han skulle bli besatt av hämnd.
GLAMOUR MÅN - FRE KL. 17:35 PÅ TV4+
GENERAL HOSPITAL 18:05 PÅ TV4+
PRISON BREAK SÄSONG 4 MÅNDAGAR 22:00 PÅ TV3 SERIE AVSLUTNING 24/8 - 09
LOST SÄSONG 6 PÅ TV4 STARTAR VÅREN 2010
TERMINATOR: THE SARAH CONER CHRONICLES SÄSONG 2 PÅ TV6 UPPEHÅLL
CRIMINAL MINDS SÄSONG 4 REPRIS MÅNDAGAR 21:00 PÅ KANAL 5
DEXTER SÄSONG 3 MÅNDAGAR 22:30 PÅ TV6

PRISON BREAK: THE FINAL BREAK RELEASE 30 SEPT - 2009

RÄDDA TERMINATOR: THE SARAH CONER CHRONICLES, SKRIV PÅ
http://www.PetitionOnline.com/termin8/
0

Dela med dig av detta ämne: