Tv-lands Forum: Veronica Mars: the Movie! - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Veronica Mars: the Movie! Ingen film i syne...

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 19 augusti 2008 - 19:04

Det har ju nämns tidigare som något som eventuellt kan hända, följa upp serien med en film, och här är senaste som sagts om det...

Ausiello Files skrev:

Bell, Thomas Orbit 'Veronica Mars' Movie

Yeah, yeah, okay, so it would've been kinda cool to be in Beijing last week when Michael Phelps won his record-shattering eighth gold medal. But it would've been even cooler to have had a ringside seat in Rob Thomas' office instead: At around the same time the man from Atlantis was making the splash heard 'round the world, the creator of Veronica Mars was sitting down with his beloved, lamented series' star, Kristen Bell, to discuss bringing the cult hit to the big screen.

Seriously.

The impromptu pow-wow took place last week in the offices of Thomas' Hollywood-based production company, which just so happens to be located on the same lot where Bell is shooting Heroes. "Kristen and I ran into each other, and we did discuss a Veronica movie," confirms Thomas, who says he has also had "a few conversations" with Mars executive producer Joel Silver.

"It's very tough to focus on it right now with two pilots on my plate," adds Thomas of his two ABC projects, a reworking of his '90s dramedy, Cupid, and an adaptation of the New Zealand series, Outrageous Fortune. "But as soon as I have any free time, that's my top priority."

For her part, Bell considers it a "major compliment" that people are still interested in Mars. "[Fans] still ask me all the time if the show's coming back. Emotionally, I don't want to think about Veronica Mars every day because it really does make me sad."

Regarding her recent chat with Thomas about a Mars feature, the star of Forgetting Sarah Marshall, perhaps not wanting to jinx things, flashes a Cheshire cat grin and says, "We'll see."

Translation: We're halfway there to getting this thing greenlit!

Nu börjar det ha gått tillräckligt med tid från nedläggningen att jag känner mig redo för något mer, som en film. Yes please. :)
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Mogan Ikon

• The slayer
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 27 februari 07
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 19 augusti 2008 - 19:25

Ja, snälla, snälla, snälla! Låt det hända! *Hoppas av hela mitt hjärta*. Slutet av s3 var inte tillfredsställande för att jag ska kunna sluta hoppas på en fortsättningen. Visserligen kanske inte en film kan vara lika bra som en fantastisk Veronica Mars-arc eller bara ett bra avsnitt, men det är bättre än inget. Väldigt mycket bättre än inget. Jag tycker t ex att Serenity inte alls är lika bra som Firefly men det hade känts ännu jobbigare med Firefly-nedläggningen om inte Serenity existerade.

Något som talar för att det blir en film är ju att alla Veronica Mars fans (och de är många) kommer köpa dvd:n om det kommer en. Det borde producentfolk inse. En annan sak är att KT blir alltmer känd och framgångsrik vilket också talar för att det skulle kunna bli av. Men, jag ska inte ta ut någon glädje i förskott.
0

#3 Medlemmen är offline   B-F Ikon

• Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 7 februari 04
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Arvika

Postad 19 augusti 2008 - 19:37

Vilket samtidigt talar för att det kanske INTE skulle kunna bli av. (Ang. KB börjar bli riktigt känd).

Men jag hoppas verkligen på det här, låter ju fantastiskt och inte helt omöjligt med tanke på Serenity och DLM-filmen. Och hey, jag gillade Serenity jättemycket, så en VM-film kan säkert funka lika bra.
"Your voice is swallowing my soul soul soul..."

flickr | last.fm | tumblr
0

#4 Medlemmen är offline   screenager Ikon

• Talkshowvärd
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 12 januari 07
  • FrÃ¥n:Stockholm

Postad 19 augusti 2008 - 20:25

Visa inläggB-F, 19 Aug 2008, 20:37 skrev:

Vilket samtidigt talar för att det kanske INTE skulle kunna bli av. (Ang. KB börjar bli riktigt känd).

Men varför skulle det minska chanserna för filmen? Uppenbarligen saknar hon ju VM och det kommer ändå alltid vara serien som startade hennes karriär/gjorde henne känd från början. Sen kommer jag ihåg något liknande prat mellan James Cameron och Jessica Alba om en eventuell uppfölning på Dark Angel, och det var när hon redan hade blivit betydligt kändare än vad KB är.

Jag skulle inte ha något emot en VM-film. :)
0

#5 Medlemmen är offline   B-F Ikon

• Visa blogg
  • Gick med: 7 februari 04
  • FrÃ¥n:Arvika

Postad 19 augusti 2008 - 21:18

För att hon antagligen får en massa erbjudande från en massa andra filmer och tv-serier, som säkert kan ge henne mer pengar. Och man ska aldrig underskatta the power of money.
"Your voice is swallowing my soul soul soul..."

flickr | last.fm | tumblr
0

#6 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 19 augusti 2008 - 21:38

Pleasepleasepleasepleaseplease yes! :yes Jag saknar fortfarande VM, jag har fortfarande inte sett de två sista avsnitten av serien för så länge jag inte ser dem så är serien bara på en väldigt lång hiatus (hey, it works for me!). :sob
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#7 Medlemmen är offline   screenager Ikon

• Talkshowvärd

Postad 20 augusti 2008 - 08:59

Det kommer ju alltid finnas andra roller som ger mer pengar men hon får aldrig en till chans att spela Veronica igen. En film bara, sen kan hon få börja tjäna (mer) pengar. :P

Undrar om filmen skulle fortsätta på samma spår dit serien var på väg, till FBI? När det bara gäller en film som ska avsluta serien och inte en ny säsong så hoppas jag att de stryker den idén.
0

#8 Medlemmen är offline   Mogan Ikon

• The slayer
  • Gick med: 27 februari 07

Postad 20 augusti 2008 - 11:06

Visa inläggB-F, 19 Aug 2008, 22:18 skrev:

För att hon antagligen får en massa erbjudande från en massa andra filmer och tv-serier, som säkert kan ge henne mer pengar. Och man ska aldrig underskatta the power of money.

Jag såg en videointervju med Watch with Kristin för ett tag sen då KB var aktuell med Forgetting Sarah Marshall och där sa KB nåt i stil med att hon väntar fortfarande på att göra en Veronica Mars film (angående att det var då var prat om att KB skulle var inblandad i något av RT:s olika tv-projekt.).

Jag tror att KB är beredd att göra en VM-film för mindre pengar än vad hon kan få annars. Det var ju trots allt genom VM som hon fick sitt genombrott och kommer nog alltid känna tacksamhet gentemot RT för att hon fick den chansen. Hon har i flera intervjuer sagt att hon saknar VM men att hon inte vill tänka på det för mycket för att det känns så ledsamt. Det tycker jag verkligen talar för att hon skulle ta chansen att spela Veronica igen om det bara gick.

Däremot är det mycket som ska stämma för att det verkligen ska bli en film, inte bara när det gäller finansiering och sånt. Det gäller att det funkar rent logistiskt också, om KB är upptagen på en massa andra håll blir det kanske svårt att få tid att spela in en VM-film. Men om hon själv vill prioritera det så det borde det kunna gå.
0

#9 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 20 augusti 2008 - 13:51

Jag tror inte KB:s eventuella kändisskap skulle påverka om en film blir av eller ej, isåfall när den blir av, pga redan inbokade saker för henne kan det ju behöva anpassas. Tror inte på att någon lön skulle påverka utan att KB skulle vilja göra en film oberoende av lönen.

Men sen måste ju filmen ha någon bra handling också. Det får väl vara något större CotW, skulle ju verkligen vilja se en uppföljning på finalen och händelserna där, det som var tänkt att bli mysteriet/enemies för s4 på Hearst, men jag vet inte om det skulle fungera i det formatet. Plus att det kanske är en för smal grund för att eventuellt locka publik till filmen (du måste veta föra mycket om serien för det skulle fungera?).

Kan vi inte få en miniserie istället? :sigh

0

#10 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06

Postad 20 augusti 2008 - 14:13

Känns lite som ni litar väldigt mycket på KB's hängivenhet till serien, men å andra sidan har säkert en hel del här rätt bra koll på henne :) Vet (så klart) inte hur jag känner inför en film, jag gillade ju faktiskt slutet på S3 (förstår inte hur du inte kan se dem wirehangers, de är trots allt de bästa i säsongen...)

Blir det en film hoppas jag att det blir en college story, och inte FBI. Med så kort tid på sig tror jag inte det skulle fungera. Som Illyria säger så kan det ju bli en svårt balansgång med att kunna låta nya tittare följa med i storyn, och samtidigt hålla kvar de gamla. För jag gissar att vad som är aktuellt är en film som mer ligger i linje med Serenity än Razor, alltså inte är så incoopererad i storyn?
The coldest place that I ever seen, is the hills back in Harlan County
-Jim Ford
0

#11 Medlemmen är offline   Jessie Ikon

• Publikuppvärmare
  • Pip
  • Grupp: Members
  • Gick med: 17 augusti 04
  • FrÃ¥n:Västerbotten

Postad 20 augusti 2008 - 19:27

Om inte filmen följer upp finalen, eller om den inte ens blir av, och om vi inte får en miniserie heller (det är nog önsketänkande), skulle böcker vara underbart. Så vi får veta vad som händer sen. För vi vill! :) FBI-stuket skulle funka väldigt bra i bokform tror jag.. :)

Fast jag hoppas verkligen på en film, skulle vara underbart att se KB som Veronica igen :)
0

#12 Medlemmen är offline   -Dennis Ikon

• Väderuppläsare
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 24 januari 06
  • FrÃ¥n:VästerÃ¥s

Postad 21 augusti 2008 - 00:37

Ã…hhh!
Det här gjorde min dag!
Det spelar ingen roll just nu om filmen blir av eller inte. Att det finns en chans att den blir av är det viktiga och framförallt att varken Rob Thomas eller Kristen Bell riktigt kan släppa Veronica Mars känns riktigt härligt. Blir det inte en film så kommer Rob troligen att finna ett annat medium för VM. En film eller serie/miniserie vore ju det bästa men böcker eller "grafiska noveller" är ju bättre än ingenting.
Great words won't cover ugly actions.
Good frames won't save bad paintings.
0

#13 Medlemmen är offline   Blairy Ikon

• Smile For The Paparazzi
  • Gick med: 17 januari 08

Postad 21 augusti 2008 - 11:59

VM skulle verkligen funka som film, det är inte alla serier som gör det. Åååh snälla låt detta hända!! :)
Före detta Blair Waldorf.

“ I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I’m awake, you know? "
0

#14 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 21 maj 07
  • FrÃ¥n:Kungsbacka

Postad 21 augusti 2008 - 19:31

Vore så fantastiskt.... men jag vågar inte riktigt hoppas. Veronica Mars igen... alldeles alldeles underbart.
When television is good, nothing is better.
When it's bad, nothing is worse.

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

#15 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 27 augusti 2008 - 15:53

Ask Ausiello skrev:

Question: Your Veronica Mars movie post is nearing 1,500 comments. That's good, right? -- Claire

Ausiello: It certainly doesn't suck. You know what else doesn't suck? My follow-up story in this week's issue of EW (on sale Friday), in which Rob Thomas spills exclusive details about Veronica's big-screen adventure. Hint: The FBI premise? So 15 months ago.

Undra om det kommer upp på hemsidan eller vi måste vänta på en scan, eller om någon helt enkelt rapporterar vad det står. Hoppas på någon mer riktig info ivarjefall, ingen FBI är en bra start!

Annars har ABC plockat upp RT:s Cupid till serie, de har inte bestämt sig om Outrageous Fortune ännu, och det kan väl tänkas påverka ivarjefall tidsaspekten på en eventuell VM-film.

0

#16 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 27 augusti 2008 - 16:00

Håller med, inget FBI är väldigt väldigt bra. :yes
Outrageous Fortune, är det kriminella familjen-serien? O-catchigt namn... :eh
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#17 Medlemmen är offline   tinyblonde Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 26 juli 06

Postad 27 augusti 2008 - 18:19

Åh, hoppas. Blir alldeles giddy. Tänk omdet finns en gud :sigh
0

#18 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 03 september 2008 - 19:18

Originalserien heter Outragous Fortune, men Good Behavior är väl inte så mycket bättre. Jag känner mig rätt skeptiskt till Cupid också, men kommer såklart kolla in den.

Ask Ausiello skrev:

Question: I know it's only been a week, but any news on the Veronica Mars movie? -- Robin
Ausiello
: Actually, yes! Contrary to speculation, Mars 2.0 would likely find Veronica battling crime in college rather than on the government's payroll. "The FBI scenario was more of a 'What if...?' aimed at getting us a fourth season [before the show was canceled]," Mars boss Rob Thomas tells me. "I would want to bring back our key players, and it would be tough to believe that the FBI stationed Veronica in Neptune." No arguments on this end!

Key players, ingen FBI, bring it on!

0

#19 Medlemmen är offline   Blairy Ikon

• Smile For The Paparazzi
  • Gick med: 17 januari 08

Postad 03 september 2008 - 19:25

Åh vad det låter bra so far! Please, let this happen!
Före detta Blair Waldorf.

“ I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I’m awake, you know? "
0

#20 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 04 september 2008 - 14:53

ÅH vidare på college låter fantastiskt, och nyckelpersonerna med. Man kan inte låta bli att få lyckokänslor bara vid tanken på en film. :yes

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

#21 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 04 september 2008 - 15:54

Mina förhoppningar är lägre än låga. Jag törs inte tro på att vi får en film, hur mycket jag än vill ha en. Det är väldigt mycket som ska stämma och både RT och KB är ju väldans busy nu för tiden. :/ Bäst att inte hoppas, kommer bli besviken nog utan förhoppningar om detta inte blir av.
- Abed, Community
0

#22 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 17 januari 2009 - 06:25

Citat

Breaking News: BIG SCOOP! CREATOR ROB THOMAS CONFIRMS 'VERONICA MARS' MOVIE

He will write the script, Kristen Bell will star and Joel Silver will produce

THE SKINNY: At the tail end of this winter’s television critic’s event, Rob Thomas, who has resurrected his 1998 TV series CUPID for another go-around on ABC, announced that he’s currently working on a VERONICA MARS feature film (based on his short-lived UPN/CW show), now that his new series order has been reduced from thirteen episodes to eight episodes.

"That means I have time to write the VERONICA MARS movie," he says. "But my writing the movie is half the battle. Someone else has to pay for it. Joel Silver does have a certain pile of money. He called on me saying ‘Can we do this now?’ Kristen wants to do it. Joel wants to do it and I want to do it. For me, that’s the next project."

Although he wouldn’t reveal exactly what the story would be, he did tell iF, "it’s 70 percent broken in my head."

"I’ve been struggling with this one plot point and I’m hopeful to figure that out," he adds. "I watched the final episode of the series a few weeks ago and there were a lot of gaps and the plotting for the original came to me. I mean for the movie, I’m feeling like I’m on the right track now. But I don’t want to give that away yet.

In terms of cast, Thomas says he’s talked with Jason Dohring, Enrico Colantoni and Kristen Bell.

"Obviously," he says with a smile.

And while there were always talks of the character of Veronica Mars ending up at the F.B.I., he says that’s not where the movie will be heading.

"The one thing that I will say is where it will pick up," says Thomas. "I know we did that F.B.I. ‘what if’ thing, but we would not go to that place. I think it would open just days before the Hearst College Graduation. So Veronica would be sort of at the end of her college career.

Vi skulle inte få reda på säsong 4 och hur säsong 3 slutade? Eller kanske flashbacks? Hmm, men för nu...

:hurra

Bara någon vill betala resten av filmen så.

0

#23 Medlemmen är offline   screenager Ikon

• Talkshowvärd

Postad 17 januari 2009 - 06:33

OMG yay! :hurra
0

#24 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Gick med: 23 april 04

Postad 17 januari 2009 - 09:41

Yayayayay! :hurra
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#25 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip

Postad 17 januari 2009 - 10:36

Helt fantastisk! :hurra :cheer Hoppas bara någon vill satsa pengar på den.

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

Dela med dig av detta ämne:

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne