Hoppa till innehåll

Foto

Riktigt läskiga filmer?

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 wirehangers

wirehangers

Fun > Realism

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 624 Inlägg:
  • Kön:Kvinna
  • Från:Hälsingland

Postad 11 oktober 2009 - 16:42

Halloween börjar närma sig, min absoluta favorit-TV/film-helg på hela året, och i år tänker jag satsa på riktigt läskig skräck. Hade en rätt lång skräckfilmsperiod nyligen men det var mer fokuserat på rolig skräck, sån där som inte är riktigt läskig. Jag är nyfiken på att se om jag KAN bli skrämd av filmer nu eller om jag bara kan bli äcklad.

Så, vad har ni blivit riktigt riktigt skrämda av? Skriv gärna om det fortfarande skulle skrämma dig idag, om det var psykologisk skräck eller splatter/gore, etc. :yes

Mina listor:

Läskigt förr
*Scream-filmerna skrämde mig enormt när jag såg dem, särskilt 1 & 2 (trots att jag bara såg trean på bio). Of course, jag var typ 12 då... Tyckte det var rätt blodigt på den tiden men skulle jag se det nu så skulle jag nog mest skratta.
*The Others såg jag på bio, väldigt atmosfärisk suspense-thriller. Hoppade till en gång.
*Wrong Turn, I Know What You Did-filmerna, Urban Legend etc var en blandning av hysteriskt roligt och läskigt. Jag ville inte direkt gå nånstans ensam på kvällen efter jag sett dem, i alla fall. Inte ens en kort välbelyst väg.
*The Craft var den först +15-filmen jag såg och jag såg den när jag var 11. Skitläskigt som satan då.
*The Ring var läskig innan jag såg den pga all hype. En kompis till mig sa att hon inte vågat sova i samma rum som TV:n efter hon sett den. När jag hade sett den mådde jag bara dåligt över
Spoiler
.

Läskigt nu
*1408 tyckte jag var rätt läskigt, på ett rent skräck-sett. Inte särskilt äcklig.
*Pulse är lite läskig, mest mot slutet.
*The Mist. Totalt creepy, lite äcklig.
Spoiler

*Zombie-skräck. Zombies är läskiga. Och awesome.
*Apokalypser (inget skrämmer mig mer än slutet på civilisation/TV/internet :p)
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community

{ blog | last.fm | facebook | twitter }

#2 AKS

AKS

Tv-producent

• Tv-landare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 871 Inlägg:
  • Från:Vid datorn

Postad 11 oktober 2009 - 19:51

Jag har inte blivit skrämd av nåt de senaste åren, däremot så är Haute Tension/Switchblade Romance en film som är väldigt spännande emellanåt. Den är också ganska blodig bör jag kanske berätta.

The Descent är ju också spännande på samma sätt och en del finner den smått skrämmande.

Jag gillar även Eden Lake av nyare filmer, men den är väl mer åt shockerhållet. Småspännande emellanåt dock. Ingen regelrätt skräckfilm eller rysare dock. Man kan ju läsa på om den och se om den låter intressent.

Jag gillar också Ajas version av The Hills Have Eyes av nyare filmer. Helt okej skräckis.

Jag blir dock inte alls i närheten av skrämd eller hög puls av 1408 eller The Mist.

Då jag var liten blev jag jätteskrämd av The Exorcist och Candyman. Mest på det psykologiska planet. :)

Detta inlägg har redigerats av AKS: 11 oktober 2009 - 19:52

#3 Siri

Siri

Tv-recensent

• Tv-landare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 072 Inlägg:
  • Från:Blekinge

Postad 11 oktober 2009 - 20:06

hm.. vet ej om dessa klassas som "läskiga" filmer, men dem har gett mig en bra impact när jag kollat på dem.

Cube - 1:an ger mig verkligen effekt i det psykologiska världen, samt fällorna ger mig fortfarande än idag rysningar.
Legend - Visserligen en Fantasy, men när jag såg den när jag var yngre var jag rätt skraj för Darkness, är en rätt mörk fantasy. Måste nog se om dem snart, se om min uppfattning har ändrats eller ej sist jag såg den (vilket var.. 10-12 år sen tror jag)
It - Evil clown.. 'nuff said
Saw filmerna - jag kan absolut inte sova efter jag sett någon av filmerna faktikst :paranoid
Final Destination - sätten ungdomarna dör på är ibland.. yuck skrämmande.
Nightmare on Elm Street - samma som Saw filmerna
Foto blog | BuildMyCity
~*~
"I think, Sebastian, therefore I am."

#4 Restless

Restless

winter is coming

• SuperMod
  • 10 013 Inlägg:
  • Från:Stockholm

Postad 11 oktober 2009 - 22:01

Jag har redan tipsat dig om miljoner filmer. Hmmm.

För några år sedan såg jag någon skräckversion av Snövit på TV, och den var omfgcreepy.

*googlar*

Snow White: a Tale of Terror. Med Signorey Weaver.
Från 1997, så den klarar din galna 1995-gräns. :ok
"When you play the Game of Thrones, you win or you die. There is no middle ground."

last.fm | avatarer | livejournal

#5 wirehangers

wirehangers

Fun > Realism

• Moderator
  • 10 624 Inlägg:

Postad 11 oktober 2009 - 22:20

Pffh. Det var ju runt min galna DC-period och Monica Keena är med! :yesno Såklart jag har sett den. Har för mig att den var rätt störig, men det var över 10 år sedan. (Jag googlade precis reda på ett klipp av en serie jag mindes från min barndom, "Across the Galaxy and Turn Left", och blev helt chockad. :hehe Mindes bara att jag tyckte den var skitcool och var SJUKT upprörd när jag missade sista avsnittet. Jag ... borde antagligen ha lämnat det där... :shake)

Cube-filmerna är coola!

Candyman pratade de om en massa när jag var för liten för att våga se de flesta skräckfilmerna. Lät superäckligt/läskigt då, kanske ska kolla upp dem nu igen.
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community

#6 Crusader

Crusader

Tv-producent

• Moderator
  • 8 070 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Från:Sverige

Postad 11 oktober 2009 - 23:00

(Jag googlade precis reda på ett klipp av en serie jag mindes från min barndom, "Across the Galaxy and Turn Left", och blev helt chockad. :hehe Mindes bara att jag tyckte den var skitcool och var SJUKT upprörd när jag missade sista avsnittet. Jag ... borde antagligen ha lämnat det där... :shake)

Jag var också helt galen i den serien men jag har iallafall vett nog att inte kolla på klipp från den nu. ;) Vad som var bra och coolt när man liten är inte nödvändigt vis det nu. Personligen håller jag mig borta från sådana gammla klipp av rädsla att förstöra gammla minnen. :p

Läskigt förr:

Blir en bra lista. :p

The Grudge Filmen som härdade mig och förstörde mitt skräckfilmstittande. Jag var härdad även innan men sedan The Grudge så har jag blivit som sten. Typ inget i skräckfilmer berör mig längre. Fy vad jag saknar att bli skrämd. :bawl
Men fy fasiken vad den skrämde mig. Jag såg Grudge-monstert överallt på resan hem.

The Blaire Witch Project Jag blev rädd bara jag såg en skog efter det. Även på dagtid. Satte stopp för mina skogspromenader ett tag.

The Ring Första skräckfilmen som skrämde mig på många år. men den härdade också mig.

Scream Tänk de lyckliga dagar då Scream skrämde en.

Fredagen den 13:e filmerna Jag fann dem rätt kusliga och att se dem härdade mig väl också en hel del.

Zero Boys Den första skräckfilmen jag minns att jag sett runt mitten av 80-talet. Skrämnde mig så jag vågade inte ens titta på fodralet i många år efter.

Djävuls Trianglen Också en av mina första skräckfilmsupplevelser och kuslig som bara den. Det var också den filmen som gjorde mig intreserad av Bermuda Trianglen.

Onda Dockan En rätt komisk historia för den här filömen skrämde vettet ur mig trots att jag inte hade sett den. Allt snack jag hörde om den, det faktum att den skrämde min storebror så pass att han fick sova i min säng i veckor efter att ha sett den gjorde mig rädd för bara namnet. Men det blev inte av att jag såg den fören i tonåren.

Huset som Gud Glömde Del (?) Vet inte vilken del det var men kuslig och obehaglig var den. Det var filmen om bakgrundshistorian till huset som var baserad på en riktig verklig händelse om en pojke som mördade hela sin familj en natt och skyllde på en demon.

Polterguist III Jag vet inte varför men just 3:an skrämde mig väldigt mycket när jag såg den när jag var runt 13. (Det var då jag började bli helgalen i skräckfilmer) Förutom att ge mig livslång rädsla för speglar (I kidd you not) så gjorde den mig också rädd för spöken långt framöver.
Givetvis skrämde de andra mig också.

Storm of the Century Från den härliga tiden innan jag blev härdad och Stephen King skrämde mig.

Dreamcatcher Rymdsniglar som kommer ut ur rumpan på en... nuff said.

The Omen Orginalet. Obehaglig som bara den.

X-Files Inte filme men jag fann serien kuslig som bara den.

Det är vad jag kan komma på nu.

Läskigt nu:

Destu mindre lista. Jag får verkligen tänka efter.

The Mist Senaste gången jag kände överhuvudtaget något som helst obehag när jag såg en film. Men slutet
Spoiler

Jag kan inte komma på någon mer just nu.

Detta inlägg har redigerats av Crusader: 11 oktober 2009 - 23:06

Postad bild
Stöd spelet innan 16:e Juni eller ångra det för all framtid!

#7 wirehangers

wirehangers

Fun > Realism

• Moderator
  • 10 624 Inlägg:

Postad 11 oktober 2009 - 23:28

Jag var också helt galen i den serien men jag har iallafall vett nog att inte kolla på klipp från den nu. ;) Vad som var bra och coolt när man liten är inte nödvändigt vis det nu. Personligen håller jag mig borta från sådana gammla klipp av rädsla att förstöra gammla minnen. :p

Jag har lärt mig min läxa. :( (Okej, fast egentligen inte, för det första jag gjorde efter jag kollat på klippet var att leta reda på vinjetten till Thundercats för att kolla om jag inbillat mig hur coolt det var. Det hade jag inte. :D Thundercats, HO! :heart)

Dreamcatcher Rymdsniglar som kommer ut ur rumpan på en... nuff said.

Ewww. Den här filmen gjorde mig bara rädd för dåliga filmer. Rankar den som The Worst Movie EVER. Japp, värre än Glitter, värre än Gladiator, värst av ALLT jag sett. EVER. :shake

The Mist Senaste gången jag kände överhuvudtaget något som helst obehag när jag såg en film. Men slutet

Spoiler

:lol Word. Och väl sagt. :clap
- Abed, Community

#8 Restless

Restless

winter is coming

• SuperMod
  • 10 013 Inlägg:

Postad 11 oktober 2009 - 23:56

Dreamcatcher är so bad it's horrible.

[img]http://http://i38.tinypic.com/33wnrdc.gif[/img]

Detta inlägg har redigerats av Restless: 11 oktober 2009 - 23:56

"When you play the Game of Thrones, you win or you die. There is no middle ground."

#9 AKS

AKS

Tv-producent

• Tv-landare
  • 6 871 Inlägg:
  • Från:Vid datorn

Postad 12 oktober 2009 - 06:06

Det enda som räddade The Mist från att bli en 1 av 5 på betygsskalan var
Spoiler

I övrigt så var den inte spännande en sekund och inte underhållande en sekund.

#10 Armintamzarian

Armintamzarian

Talkshowvärd

• SuperMod
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 685 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 09:28

Om du vill se obehagliga filmer så rekommenderar jag följande tre:

Angel Heart med Mickey Rourke, Robert De Niro och Lisa Bonet. Jag minns den som en bra historia och bra regi av Alan Parker. En av de få filmer som jag har haft svårt att sova efter men det kan ha berott på att jag var tolv år gammal när jag såg den. ;)

The Shining med Jack Nicholson och av Stanley Kubrik. Den enda filmen jag vet som flera vänner har stängt av efter halva eftersom den var för obehaglig att se på. Riktigt obehagligt ljudspår med vackert och kusligt foto. Bland det bättre som Stephen King fått ur sig, för att inte säga det bästa.

The Wicker Man (orginalfilmen och inte remakefloppen med Nicholas Cage). Moraliserande skräckis från sjuttiotalet. Kanske mer skrämmande för män än för kvinnor.

Jag gillar äldre skräckfilmer. Vet inte riktigt varför men de brukar vara mer obehagliga än nutida diton. The Ring, The Grudge och en del andra är okej, men samtidigt görs det en hel del skräp numera.

*Apokalypser (inget skrämmer mig mer än slutet på civilisation/TV/internet :p)

Jag har för mig att originalsäsongerna Outer Limits och Twilight Zone innehåller en hel del sådana avsnitt. Kanske inte så mycket i skräckperspektivet utan mer sci-fi-"sista människan på jorden".
f.d. Kliffy Regnah

#11 wirehangers

wirehangers

Fun > Realism

• Moderator
  • 10 624 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 09:55

Det enda läskiga med gamla filmer är hur fula de är. :p 80-talsfrisyrer = vidrigare än Saw-filmerna. (Jag önskar att jag inte tyckte så för jag har slut på nya zombie-filmer att se. Har försökt se de gamla men de är bara skrattretande dåliga. :/)

Ser i alla fall fram emot att se Drag Me To Hell och Trick R Treat, sparar dem till närmare Halloween utifall att jag inte hittar något annat roligt.
- Abed, Community

#12 xani

xani

:)

• Moderator
  • 3 351 Inlägg:
  • Från:Linköping, men är numera Malmöbo

Postad 12 oktober 2009 - 10:31

Ska du se Drag Me To Hell får du vara inställd på att den är mer rolig än läskig. Jag säger bara det. Jag var beredd att bli vettskrämd när jag gick och såg den (efter en 5a i DN så...) men blev... något helt annat. Man får va öppen för det mesta när det gäller den.

Jag kan instämma om The Shining såklart. Har sett den säkert 10 ggr, men blir lika jävla skrämd varje gång. Den är samma klass som Poltergeist och Alien. F ö så gillar jag bättre gamla skräckisar, inte en massa spcialeffekter och skit som förstör.

Men lite nya då:
Welcome To The Jungle (2007) - Blair Witch Project, fast i djungeln. Krypande skräck. Väldigt speciell. Jag tyckte den var oerhört jobbig iaf.

Amityville Horror (2005) - Såg den för några år sedan. Har för mig att jag faktiskt blev lite skrämd.

Barnhemmet (El orfanato) (2007) - Läskigaste filmen jag sett på LÄNGE. Psykiskt. Krypande. Läskiga barn. Läskigt hus. Läskig tant. Den har ALLT som en rysare ska ha.

Kolla in denna lista annars. Visst, mkt gammalt, och mkt man sett. Men fick iaf en del tips på filmer jag måste se.

last.fmlivejournal

#13 Restless

Restless

winter is coming

• SuperMod
  • 10 013 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 10:46

Amityville Horror från 2005? Really? Jag tyckte den var motsatsen till läskig.
...Den var tråkig. :look

Oh, yeah, Alien är creeptastic. :chair
Den börjar så segt, men ju längre man ser desto läskigare blir det.

Barnhemmet är creepy men på ett bra sätt. Älskade den filmen. :sigh

Detta inlägg har redigerats av Restless: 12 oktober 2009 - 10:47

#14 Armintamzarian

Armintamzarian

Talkshowvärd

• SuperMod
  • 3 685 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 12:14

Jag kan instämma om The Shining såklart. Har sett den säkert 10 ggr, men blir lika jävla skrämd varje gång. Den är samma klass som Poltergeist och Alien. F ö så gillar jag bättre gamla skräckisar, inte en massa spcialeffekter och skit som förstör.

Precis min inställning till gamla skräckfilmer. Bättre stämning och de förlitar sig inte så mycket på visuella effekter.
f.d. Kliffy Regnah

#15 wirehangers

wirehangers

Fun > Realism

• Moderator
  • 10 624 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 12:37

Ska du se Drag Me To Hell får du vara inställd på att den är mer rolig än läskig. Jag säger bara det. Jag var beredd att bli vettskrämd när jag gick och såg den (efter en 5a i DN så...) men blev... något helt annat. Man får va öppen för det mesta när det gäller den.

Har hört bådeoch om den, vissa säger att den är skitläskig och andra säger skrattretande, så jag är inställd på det senare. Brukar oftast hamna i den kategorin nu för tiden. :/ Men jag ska verkligen försöka gå in för att ta filmerna på "allvar" nu, ska testa om det går att ställa in sig på att bli rädd.

Håller med Resty om Amityville, den var ... well, lame är ett för svagt ord. :shake
El Orfanto borde jag se, men ick, det är något med undertexter som gör filmer 10 gånger mindre läskiga. Och bra. :/

:hehe Artikeln som xani länkade till har med Willy Wonka! Den ÄR antagligen läskig om man är liten, iofs. Oh, Open Water har jag sett nämnas förut och dissat för att den verkade för läskig. Jag såg nyligen igenom hela I Shouldn't Be Alive (Discovery) och den är ju skitspännande trots att man vet att NÅGON överlever. *Skriver upp*
Session 9 kanske, den har David Caruso i rollistan och bara det är ju läskigt. :D
Jesus Camp verkar FÖR läskig, till och med för mig. :chair Jag är härdad, men inte SÅ härdad.
- Abed, Community

#16 Restless

Restless

winter is coming

• SuperMod
  • 10 013 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 12:49

Jag såg Amityville Horror med mina kusiner, de satt med ansiktena gömda i händerna hela filmen. :rotfl
"Carro! Vad händer? AAAH! ...Hände det något?"
"Öh, nej, hon tvättade ansiktet bara. Det har inte hänt något på fem minuter. Relaaax."
"Men det händer nog något snart!"
"Tvivlar på det."
:hehe

wires: Barnhemmet har inte så mycket dialog, egentligen. Särskilt inte i de läskiga scenerna.
Så, att du måste läsa undertexter under förklarings-scenerna gör inte så mycket, för när det är läskigt behöver du inte läsa något.... Bakgrundsmusik är ett internationellt språk. ;)

#17 Cartman

Cartman

Hallåa

• Validating
  • PipPipPipPipPipPip
  • 651 Inlägg:
  • Kön:Hemligt

Postad 12 oktober 2009 - 13:03

Frankrike är landet att vända sig till om man vill se bra och skrämmande filmer nuförtiden.

Inside
Martyrs
Haute Tension
Frontière(s)
Them
The Ordeal

Andra filmer som jag kan rekommendera är följande:

Barnhemmet
The Devil's Backbone
REC
Instängd (The Descent)
The Hills Have Eyes (2006)

Detta inlägg har redigerats av Cartman: 12 oktober 2009 - 13:03

#18 Restless

Restless

winter is coming

• SuperMod
  • 10 013 Inlägg:

Postad 12 oktober 2009 - 13:11

[REC] var jätteläskig fram till slutet när de började säga en massa konstiga felaktiga saker om enzymer.
Sabbade spänningen totalt. :shake
Fast jag ser fram emot tvåan.

wires, jag tipsade dig om [REC] flera gånger när du bad om filmtips och nu har Cartman också rekommenderat den - nu måste du ju se den! ;)

ETA: Och Barnhemmet rekommenderas av everyone and their aunt.
Så se den. ;)

Barnhemmet

Ugh, trailern påminde mig om den där knackningslek-scenen. :chair
Fasiken var läskig den var! :chair :chair

Detta inlägg har redigerats av Restless: 12 oktober 2009 - 13:19

#19 Cartman

Cartman

Hallåa

• Validating
  • PipPipPipPipPipPip
  • 651 Inlägg:

Postad 13 oktober 2009 - 17:27

[REC] var jätteläskig fram till slutet när de började säga en massa konstiga felaktiga saker om enzymer.

Kommande yrkesskada? :p

Har för mig att du håller på/höll på att plugga om detta?

Är lite förvånad över att du tycker stämmningen blev sämre av det.

Fast jag ser fram emot tvåan.

Jag med. :) Nu ryktas det även om en del 3 men vi får väl se hur det blir med dena saken.

Barnhemmet

Ugh, trailern påminde mig om den där knackningslek-scenen. :chair
Fasiken var läskig den var! :chair :chair

Jag gillar filmen som helhet och tycker att det mesta är bra med den. Dock var slutet
Spoiler
riktigt bra, sorgligt och överraskande.

#20 Restless

Restless

winter is coming

• SuperMod
  • 10 013 Inlägg:

Postad 13 oktober 2009 - 18:53

Kommande yrkesskada? :p

Har för mig att du håller på/höll på att plugga om detta?

Är lite förvånad över att du tycker stämmningen blev sämre av det.

Ja, jag pluggar bioteknik. :)
De kommer med hellöjliga påståenden om biologi i alla zombiefilmer/scifi-filmer, och jag är van vid att ignorera det, men i den här filmen så gjorde de inte bara det där "[något vagt] vilket betyder att [något annat vagt, helst en liknelse]" utan försökte vara mer specifika, vilket bara gjorde det ännu tydligare hur fel de var på helt grundläggande saker. Och de gjorde det mitt i filmens slut, den scenen som skulle vara mest spännande.
Det är som om en matematiker sett filmen och sedan i slutet kommer det stora avslöjandet som ska förklara allting, och det är något uppåt väggarna fel - typ arton plus två blir äpple. Inte bara fel, utan riktigt fel och ologiskt.
...Vilket sabbade spänningen, jag blev så irriterad. :look

#21 Johannes NA

Johannes NA

tak.

• Tv-landare
  • 6 071 Inlägg:
  • Från:Lund/Kalmar

Postad 13 oktober 2009 - 22:27

How about Paranormal Activity? Någon som sett den? Filmen har fått massor av uppmärksamhet på nätet eftersom fansen övertalade studion att distribuera den storskaligt på bio. http://www.paranorma...vity-movie.com/ Tydligen ska den vara Blair Witch-ish fast i spökhusmiljö. Premiär i Sverige senare i höst :) Reaktionerna på filmen verkar vara rätt polariserade. Vissa avgudar den och andra hatar den. Sånt är ju alltid intressant.

Har hört bådeoch om den, vissa säger att den är skitläskig och andra säger skrattretande, så jag är inställd på det senare. Brukar oftast hamna i den kategorin nu för tiden. Men jag ska verkligen försöka gå in för att ta filmerna på "allvar" nu, ska testa om det går att ställa in sig på att bli rädd.

Den är hilarious!! :D Se den bums!

Detta inlägg har redigerats av Johannes NA: 13 oktober 2009 - 22:30

Langly: Tell you what, you're welcome to come over Saturday night. We're all hoppin' on the Internet
to nit-pick the scientific inaccuracies of Earth 2. Mulder: I'm doing my laundry
.

Six Feet Under tillbaka i mars.

#22 wirehangers

wirehangers

Fun > Realism

• Moderator
  • 10 624 Inlägg:

Postad 13 oktober 2009 - 23:03

Allt som beskrivs som Blair Witch-igt = inte frestande. Dålig bild, kassa skådisar, nej tack. Originalet var i alla fall så dåligt att det var roligt ("OHFUCK! OHSHIT! I'MSOSCARED! OHFUCK!" *SNÖRVEL* *IS DED* :hehe), resten är endera irriterande versioner av coola koncept (Cloverfield, Quarantine/REC) eller dramatiserade versioner av de där hemska spökjägarserierna som finns överallt. :shake
Men om det mot förmodan undviker alla de vanliga fallgroparna, sure!
- Abed, Community

#23 screenager

screenager

Talkshowvärd

• Tv-landare
  • 3 738 Inlägg:

Postad 14 oktober 2009 - 00:48

Ska du se Drag Me To Hell får du vara inställd på att den är mer rolig än läskig.

Det borde du verkligen vara, wires. Jag skrattade åt den. :lol Flera gånger till och med.

#24 Cartman

Cartman

Hallåa

• Validating
  • PipPipPipPipPipPip
  • 651 Inlägg:

Postad 14 oktober 2009 - 11:57

Ja, jag pluggar bioteknik. :)
De kommer med hellöjliga påståenden om biologi i alla zombiefilmer/scifi-filmer, och jag är van vid att ignorera det, men i den här filmen så gjorde de inte bara det där "[något vagt] vilket betyder att [något annat vagt, helst en liknelse]" utan försökte vara mer specifika, vilket bara gjorde det ännu tydligare hur fel de var på helt grundläggande saker. Och de gjorde det mitt i filmens slut, den scenen som skulle vara mest spännande.
Det är som om en matematiker sett filmen och sedan i slutet kommer det stora avslöjandet som ska förklara allting, och det är något uppåt väggarna fel - typ arton plus två blir äpple. Inte bara fel, utan riktigt fel och ologiskt.
...Vilket sabbade spänningen, jag blev så irriterad. :look

Okej. Tack för förklaringen. Jag antar att det är lättare att ta till sig en film när man som mig inte sitter inne på en massa förkunskaper. ;)

How about Paranormal Activity? Någon som sett den?.

Den är jag riktigt sugen på. The Blair Witch Project är riktigt bra. Tycker fortfarande att den är bra men jag kommer ihåg hur pass mycket bättre den var då jag såg den när den var på tapeten, så att säga. Tänkte att jag skulle försöka följa med i hypen omkring denna med och se vart det leder någonstans. Den känns ju iaf intressant.

#25 Cartman

Cartman

Hallåa

• Validating
  • PipPipPipPipPipPip
  • 651 Inlägg:

Postad 22 oktober 2009 - 14:04

Tänkte bara tipsa om detta eftersom filmen Paranormal Activity har nämnts i tråden. Gäller enbart idag och biljetter har funnit tillgängliga sedan 20/10. Men med lite tur kanske det finns fribiljetter kvar?

http://www.tv.nu/_kampanj/PA/

Jag kan lika gärna lägga till detta eftersom det också rör den filmen.

http://www.moviezine...anormalactivity

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar