Tv-lands Forum: 3.11 - The Treasure of Serena Madre - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Detta ämne är stängt

3.11 - The Treasure of Serena Madre 7 mars på Kanal 5

#1 Medlemmen är offline   Teavi Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 3 mars 04
  • Kön:Man
  • Från:Stockholm

Postad 14 november 2009 - 02:36

Postad bild

Avsnittsbeskrivning (spoilerTV):

Citat

3.11 The Treasure of Serena Madre

It wouldn't be Thanksgiving on the Upper East Side if there wasn’t a serving or two of some major drama for the holiday. Blair suspects her mom has been keeping a big secret from her, but it turns out to be something else entirely. Vanessa is supposed to spend Thanksgiving with her parents, but has a fight with her mom (guest star Gina Torres) and shows up on Dan's doorstep. Rufus learns that Lily has been lying to him about her mother, Cece. Chuck tells Nate that he has some potentially damaging information about one of their friends. Jenny learns that Eric was behind her very public embarrassment at Cotillion and can't pass up a chance to get even. Serena is put in a very awkward position when her mother invites Trip (guest star Aaron Tveit) and Maureen (guest star Holley Fain) to join them for Thanksgiving dinner.

• Mark Piznarski directed the episode written by Robert Hull & Joshua Safran
  • Title comes from the 1948 movie "The Treasure of the Sierra Madre"

Promotional Photos:

Blair & Chuck
Gabriela, Vanessa & Dan
Trip & Serena
Maureen & Nate
Lily

Detta inlägg har redigerats av Zingogirl81: 07 mars 2010 - 21:27

"Suppose she gets pregnant. How can she nurse a baby with fangs?"
0

#2 Medlemmen är offline   Larsson Ikon

• Property of addspirit
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 27 oktober 04
  • Kön:Man
  • Från:Gävle

Postad 01 december 2009 - 16:11

Har inte kommenterar Gossip Girl på evigheter så känns lite skumt att göra det nu igen, men det här avsnittet var verkligen bra. Satt med ett leende på läpparna under andra halvan av avsnittet och skrattade flera gånger under middagen som var så grymt härligt pinsam. :D

Gillar att alla karaktärer var med och hade egna storylines. Skönt att se Blair's mamma igen också, men trist att hon ska flytta till Paris. Hade velat se Curys igen med, speciellt nu när de verkar försvinna.

Kul att se Cici igen och Vanessa's mamma. :)

Måste säga att jag gillar att Nate är kär i Serena, även om det kändes lite plötsligt. Fast det är inget nytt i GG, alla blir kära i varandra till höger och vänster hela tiden så man är van nu. :p

Aww, Dorota och Vanja! :clap

Måste tillägga att jag gillar den nya versionen av Hide and Seek som spelades under middagen. :)

0

#3 Medlemmen är offline   Vercht Ikon

• Tittarsiffrerapportör
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 5 september 07
  • Kön:Kvinna
  • Från:Kalmar

Postad 01 december 2009 - 19:08

Håller helt klart med, det här var en typisk Thanksgivning à la GG. Har för mig att säsong 2's version inte alls vars å bra nämligen.
Middagen avr ju helt klart höjdpunkten, allt spårade ut, och jag satt och skrattade för mig själv.

Jag tycker att Trip är lite dryg, men otroligt gulligt att Nate är kär i S. Och Dan i V! Hahah underbart. Vanessa's mamma ger mig dock mycket dåliga vibbar

Victory never tasted so sweet
0

#4 Medlemmen är offline   makane Ikon

• Morgontv-värd
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 21 maj 07
  • Kön:Kvinna
  • Från:Kungsbacka

Postad 02 december 2009 - 12:04

Håller med om detta var ett riktigt bra avsnitt. Alla samlade på ett ställe och mycket intriger. ;) Gillar att Nate är kär i Serena fortfarande och att Dan inser att han har känslor för Vanessa. Hans "face" var grymt roligt! Trip är mest obehaglig tycker jag. Chuck har dock tyvärr förlorat all sin charm. :

Detta inlägg har redigerats av Zingogirl81: 07 mars 2010 - 21:28

When television is good, nothing is better.
When it's bad, nothing is worse.

-Newton N. Minow-

Min blogg
0

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Detta ämne är stängt

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar