Tv-lands Forum: 2010-01-30: Parks and Recreation får en tredje säsong - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Regler för internationella nyheter

* Samma regler för spoilers gäller här som på övriga tavlor. Du får inte skriva spoilers öppet, de måste markeras.

* Långa diskussioner om spoilers utöver själva nyheten hör inte hemma här. Se respektive tavla eller tråd om serierna för det.

* Svensk rubrik på trådarna samt datum och ange alltid källa för nyheten.
Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

2010-01-30: Parks and Recreation får en tredje säsong

#1 Medlemmen är offline   Nyhetsbot Ikon

• Tv-lands nyhetsankare
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 12 augusti 07
  • Kön:Hemligt

Postad 30 januari 2010 - 12:15

NBC har redan nu beställt en tredje säsong av komediserien Parks and Recreation.

Citat

NBC renews 'Parks and Rec' for third season

NBC has renewed "Parks and Recreation" for a third season.

The early pickup was done strictly for production reasons to lock in actors' schedules, a rep for NBC said, stressing that the sole pickup for the sophomore comedy in no means reflects on the renewal chances of NBC's other Thursday comedies.

Indeed, "The Office," "30 Rock" and freshman "Community," which pull higher ratings than "Parks," all look good to return for another season.

After a soft start as a midseason entry last spring, "Parks," which stars Amy Poehler and Aziz Ansari, has been gaining steam this season creatively and ratings-wise.

0

#2 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 30 januari 2010 - 12:19

Bla bla bla, hoppas verkligen det inte kommer påverka hurvida Community får en andra säsong. :irked 30 Rock och TOUS återvänder såklart och nu när Parks & Rec redan är förnyad lämnar det bara en plats i torsdagsblocket och ingen plats där för en ny serie, och NBC har flera komedipiloter på gång...
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#3 Medlemmen är online   Wylie Times Ikon

• I want to go to there.
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 12 december 04
  • Kön:Man

Postad 30 januari 2010 - 13:26

YAY! :D Mycket goda nyheter.

Ang. torsdagsblocket så tycker jag att dom kan lägga ner TOUS. Sex säsonger är fullt tillräckligt för en serie, det har den här säsongen tydligt visat. Låt Community växa istället.
Lola: I can't lie. I don't have a brain tumor. I just.. I couldn't think of a reason to break up with you.
Owen: Break up? Not with you sick like this. I'm gonna take care of you.
Lola: No no no. I said I don't have a brain tumor.
Owen: That's just the brain tumor talking.
-Childrens Hospital

twitter | last.fm | filmtipset
0

#4 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04

Postad 30 januari 2010 - 13:36

De skulle mycket väl kunna avsluta TOUS den här säsongen och det skulle jag inte ha något emot, det hade varit det bästa, men det lär bli minst en säsong till, iom tittarsiffror osv. Men som det är nu har Parks & Rec sämst siffror och får inte Community en till säsong pga det här är det fel/hemskt/förjävligt osv. Community är det bästa i torsdagsblocket och nästan det endaste jag bryr mig om på NBC numera (gillar Chuck också). 30 Rock har verkligen varit väldigt ojämt den här säsongen, speciellt de senaste avsnitten har varit meh.

Vill veta om Community får en till säsong NU, inte Parks & Rec. :wall
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#5 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 19 januari 04
  • Från:Hälsingland

Postad 30 januari 2010 - 13:51

BOOOOOOH. Om det här leder till Communitys nedläggning så har jag officiellt en ny hat-serie. Och ett nytt hat-nätverk (FOX-hat är såå 2009). Usch vad jag blir orolig nu, det är ju som sagt fullt i komediblocket annars (om inte TOUS eller, igenom något slags mirakel, 30 Rock läggs ner). :cry
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#6 Medlemmen är offline   Davali123 Ikon

• Programinslagsreporter
  • PipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 14 september 06

Postad 03 februari 2010 - 06:39

Glädjande nyheter! Parks & Recreation är en bättre och roligare serie än Community. Skulle dock inte ha något emot att Community fick en andra säsong. The Office kommer inte bli nerlagt denna säsong och troligen inte 30 Rock heller. Som läget är på NBC nu har jag mycket svårt att se dom våga ta några chanser. Det talar väl (tyvärr) för att Community är i farozonen.
0

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar