Tv-lands Forum: Nyheter i portalen - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Nyheter i portalen

#1 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04
  • Kön:Kvinna

Postad 07 februari 2010 - 18:05

I portalen har det skett några ändringar den senaste tiden när det gäller nyheter, vilket ni säkert har märkt, och nu har även den sista delen i den här förändringen kommit på plats.

Det som hänt är att tv-nyheter och site-nyheter har delats upp, från och med nu kommer inte sitenyheter synas i mittenkolumnen utan har fått en egen mindre box längst upp till höger. Ser ni ett nytt ämne listas där är det alltså en nyhet för forumet. Det betyder inte att nyheterna för forumet är mindre viktiga för det, notera bara hur presentationen av forumnyheterna har förändats. :)

I den större mittenkolumnen är det tänkt att lite större tv-nyheter ska kunna postas, svenska som utländska. Det behövs fler nyheter och mer diskussion kring nyheterna på forumet, och det här är ett bra sätt att få dem att synas mer. Men det betyder inte att nyheter kommer serveras, det är fortfarande alla medlemmar som ska bidra med nyheter till forumet, annars för forumet och diskussionerna ut.

Lite större nyheter är förnyad eller nedlagda serier, helt nya serier som beställts, premiärdatum och liknande. Det får inte stå några spoilers i portalen, är det seriespecifika spoilers om karaktärer och liknande posta det på tavlorna/i trådarna. För att ett ämne ska synas i portalen måste det postas på tavlorna för svenska- och internationella tv-nyheter.

Dessutom har en box för Twitter lagts till där tv-nyheter också postas. Bara för något syns i Twitter-boxen betyder det inte att nyheten inte kan/ska postas på forumet också, det ska bara ses som ett litet komplement.

Om någon är intresserad av att använda Nyhetsboten att posta nyheter med är det bara att säga till, men det går precis lika bra att posta nyheterna själv också.

Och vi måste hjälpas åt att posta nyheterna, något jag hoppas fler kommer visa intresse för nu framöver med förbättringarna i portalen.
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#2 Medlemmen är offline   Peak Ikon

• Den ärade och vördade
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Gick med: 17 januari 04
  • Kön:Man
  • Från:Ludvika

Postad 07 februari 2010 - 21:23

Jopp. Tv-nyheterna har varit en väldigt eftersatt funktion som jag hoppas kommer att öka nu... :)
c:\Documents and Settings\Per Åkerman\UserData\K98NW3OJ\
Levande Ljud - Fraktfria ljudböcker och seriealbum
0

#3 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 19 februari 2010 - 20:34

Inte ett enda svar i den här tråden (från någon som inte är en admin).

Och det är fortfarande ingen som hjälper till att posta nyheter.

:I

0

#4 Medlemmen är online   Anette Ikon

• Tv-producent
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 oktober 04
  • Från:Lund, med hjärtat i Småland

Postad 19 februari 2010 - 22:01

Jag hittar sällan nyheter som inte redan är postade där, exempel UB:s nedläggning var ju stort, men när jag fanns den på Perez Hiltons blogg hade någon varit snabbare än jag..

Sedan kan man ju inte posta små nyheter där, såsom om skådespelare och sådant.. eller??
Läs böcker gott folk, för många av de bästa filmas inte...
0

#5 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 19 februari 2010 - 22:30

Det handlar inte bara om det i portalen, där ska de större sakerna hamna, utan alla sorts nyheter. Om inte jag (via Nyhetsboten) postar saker så brukar det inte postas öht. Tråkigt med noll iniativ och intresse.

Idag postade jag t ex för första gången på flera veckor i "serier i projektstadiet", hade väntat och se om någon skulle ta ett iniativ och posta vidare saker som hänt den senaste tiden. T ex alla som castas i de olika piloterna till nästa säsong. Men nada.

Ingen hade tydligen någon åsikt om förändringar i portalen heller iom noll kommantarer här. Kul när vi (alla) admins lagt ned tid på att fixa det och ingen verkar bry sig.

Bidrar medlemmar inte med saker så dör forumet ut.

0

#6 Medlemmen är online   Anette Ikon

• Tv-producent
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 4 oktober 04
  • Från:Lund, med hjärtat i Småland

Postad 19 februari 2010 - 22:40

Jag tycker det har blivit bra och överskådligt. Twitter är inget jag följer så det är inget som jag använder mig utav egentligen. Det som försvann för ett tag sedan som jag gillade som idé var när vilka program som gick på tv syntes på första sidan. Men då det inte uppdaterades som det skulle så förstår jag varför det försvann efter ett tag.

Det jag tycker är bäst just nu är att man ser så översiktigt vilka trådar som är de sist aktiva. Det är det första jag läser på förstasidan..
Läs böcker gott folk, för många av de bästa filmas inte...
0

#7 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • Från:Göteborg

Postad 27 april 2010 - 21:46

Tror inte twitter-feeden uppdateras längre?
But sometimes I'm not cause I'm out in the night, staying vigilant.
Watching. Lurking. Running. Jumping. Hurtling. Sleeping.
No, I can't sleep. You sleep. I'm awake. I don't sleep. I don't blink. Am I bird? No. I'm a bat.
I am Batman.
Or am I? Yes, I am Batman.
0

#8 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 27 april 2010 - 22:01

Om någon är villig att hjälpa till att uppdatera den skulle den uppdateras, men jag kan inte göra det själv varje dag. Det måste göras manuellt.

0

#9 Medlemmen är offline   Andreas Ikon

• Supertramp
  • Grupp: Tidigare admin
  • Gick med: 9 oktober 06
  • Från:Göteborg

Postad 27 april 2010 - 22:23

Aha, I see. Går det inte att få det att ske automatiskt på något sätt?

Edit: Ex. som på denna sidan? http://www.feedzilla.com/

Detta inlägg har redigerats av Andreas: 27 april 2010 - 22:31

But sometimes I'm not cause I'm out in the night, staying vigilant.
Watching. Lurking. Running. Jumping. Hurtling. Sleeping.
No, I can't sleep. You sleep. I'm awake. I don't sleep. I don't blink. Am I bird? No. I'm a bat.
I am Batman.
Or am I? Yes, I am Batman.
0

#10 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 27 april 2010 - 22:50

Det hade ju varit väldigt praktiskt, men det som ska synas är ju ett urval av nyheter från flera olika Twitter-feeds. Peak sa något om en förbättrad Twitter-integrering i nästa uppgradering, men det vet jag inte om det hjälper att förenkla att posta nyheter.

Jag ska testa en ny sak nu, får se om det underlättar. Hoppas det, men det beror helt på vad de widgets Twitter har klarar av. Och nyheterna måste fortfarande väljas ut, det finns ingen enstaka som postar enbart/exakt vad som bör vara med.

Edit: verkar underlätta en del! Ursäkta de test-tweets som dök upp nu ska fixa det bättre.

Men det behövs fortfarande hjälp att posta nyheter överlag. Twitter, portalen osv. Alla måste hjälpa till här. Vill någon hjälpa till är det bara att säga till, om ni vill får ni tillgång till Twitter, Nyhetsboten osv. Eller posta det själv. Bara det postas nyheter.

0

#11 Medlemmen är offline   Peak Ikon

• Den ärade och vördade
  • Visa blogg
  • Gick med: 17 januari 04
  • Från:Ludvika

Postad 28 april 2010 - 17:53

Jo, nästa version av IPB kommer att integrera Twitter, så då kan vi hoppas på att det fungerar bättre.

om ni är nyfikna på hur betan ser ut: http://community.invisionpower.com/
c:\Documents and Settings\Per Åkerman\UserData\K98NW3OJ\
Levande Ljud - Fraktfria ljudböcker och seriealbum
0

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar