Tv-lands Forum: Cliffhanger: Vem är det vid dörren? - Tv-lands Forum

Hoppa till innehåll

Site på Tv-land för Veronica Mars

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Cliffhanger: Vem är det vid dörren?

Omröstning: Vem är det som står utanför Veronicas dörr?

Vem är det som står utanför Veronicas dörr?

Du kan inte se resultaten i omröstningen förrän du har röstat. Vänligen logga in och rösta för att resultaten i omröstningen.
Rösta Gäster kan inte rösta

#1 Medlemmen är offline   Bimze Ikon

• Kameraman
  • PipPip
  • Grupp: Validating
  • Gick med: 18 maj 04
  • FrÃ¥n:Göteborg

Postad 16 maj 2005 - 18:21

personligen tror jag att det är weevil, antagligen har han gjort något mot Logan (det sista han hörde om Lilys mord var att veronica misstänkte Logan) och nu behöver han hennes hjälp. Hon är glad att se honom "i was hoping it was yoU" för att nu vet hon vem som mördade Lilly och kan berätta det för Weevil...
0

#2 Medlemmen är offline   saintnick Ikon

• Utrikeskorrespondent
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Tv-landare
  • Gick med: 15 februari 04
  • Kön:Man
  • FrÃ¥n:Bollnäs

Postad 16 maj 2005 - 18:44

Wallace. Lite trist, men mest troligt.
Television is more interesting than people. If it weren't, we would have people standing in the corners of our rooms.
0

#3 Medlemmen är offline   AKS Ikon

• Tv-producent
  • Gick med: 10 mars 05
  • Kön:Kvinna
  • FrÃ¥n:Vid datorn

Postad 16 maj 2005 - 19:02

Ja, jag tror också på Wallace. Det hon behöver nu är en *vän* och inte nån som hon inte vet hur hon ska bete sig med. Duncan = konstig situation även om hon skulle vara intresserad. Logan = ännu konstigare situation med tanke på de sista avsnitten och hur hon misstrott honom om och om igen (don't blame her, though. Trots allt var han ju obligatory psychotic jackass i nästan två år mot henne). Den enda hon kan reagera med så lugn och stilla glädje att se är Wallace. IMO.
Last.fm

Grace Hitchens: Who do you think I am?
Sue Sylvester: That's actually a very good question because I've forgotten both of your names.
Glee 1.11
0

#4 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Visa blogg
  • Grupp: Admin
  • Gick med: 26 maj 04

Postad 16 maj 2005 - 19:12

AKS, 16 May 2005, 20:02 skrev:

Den enda hon kan reagera med så lugn och stilla glädje att se är Wallace. IMO.

Så känns det för mig också och därför verkar Wallace mest trolig, men, there's always a but, det skulle även kunna vara Duncan (tyvärr men inte helt otroligt). Logan eller Weevil skulle känns det inte alls som hon skulle reagera så på men efter det vi diskuterat på BF om vilken tid på dagen detta egentligen är, är det kl 03 eller 15, så börjar jag tveka och känner mig inte alls lika säker.

Jag vet inte ens om jag vill att det ska vara Logan, de har för mycket att reda ut och jag vill gärna se att det tar ett tag innan allt blir bra igen, det måste ju finnas lite sånt i s2 också :)
VeronicaMars.se | Last.fm | Blogg: Square Eyes | Twitter

I want to go to there. - 30 Rock
0

#5 Medlemmen är offline   AKS Ikon

• Tv-producent

Postad 16 maj 2005 - 19:18

Bara det inte visar sig att det är sister-banger-Duncan/Tråk-Duncan som hon kollar så på så är jag glad... Ryyys! Tycker faktiskt att hon borde ifrågasätta lite att han trots allt "visste" att hon var hans syster då han utnyttjade hennes tillstånd. Hon hade ju knappast haft sex med Duncan den kvällen om inte varit drogad. Uäck! Hela situationen med Duncan... uäck som sagt.

Detta inlägg har redigerats av AKS: 16 maj 2005 - 19:19

Last.fm

Sue Sylvester: That's actually a very good question because I've forgotten both of your names.
Glee 1.11
0

#6 Medlemmen är offline   B-F Ikon

• Visa blogg
  • Grupp: SuperMod
  • Gick med: 7 februari 04
  • FrÃ¥n:Arvika

Postad 16 maj 2005 - 19:42

AKS, 16 May 2005, 20:18 skrev:

Bara det inte visar sig att det är sister-banger-Duncan/Tråk-Duncan som hon kollar så på så är jag glad... Ryyys! Tycker faktiskt att hon borde ifrågasätta lite att han trots allt "visste" att hon var hans syster då han utnyttjade hennes tillstånd. Hon hade ju knappast haft sex med Duncan den kvällen om inte varit drogad. Uäck! Hela situationen med Duncan... uäck som sagt.
<{POST_SNAPBACK}>

Och du tror verkligen att han "visste" att hon var hans syster på Shelley Palmers fest?

Wallace är nog mest troligt ja.
"Your voice is swallowing my soul soul soul..."

flickr | last.fm | tumblr
0

#7 Medlemmen är offline   AKS Ikon

• Tv-producent

Postad 16 maj 2005 - 19:52

Mm, han sa det ju själv. Det var ju därför han smög ifrån rummet. Eller vad menar du med "och du tror verkligen"?
Last.fm

Glee 1.11
0

#8 Medlemmen är offline   B-F Ikon

• Visa blogg

Postad 16 maj 2005 - 20:20

AKS, 16 May 2005, 20:52 skrev:

Mm, han sa det ju själv. Det var ju därför han smög ifrån rummet. Eller vad menar du med "och du tror verkligen"?
<{POST_SNAPBACK}>

Ja han sa det, men jag tolkade det inte som att han visste det på festen? Utan att han fick reda på det mycket senare.. Eller fattade jag fel? :huh

Och vem hade sagt till honom att de var syskon förresten?

Detta inlägg har redigerats av BuFFy-FaN: 16 maj 2005 - 20:21

0

#9 Medlemmen är offline   Restless Ikon

• winter is coming
  • Visa blogg
  • Gick med: 23 april 04
  • FrÃ¥n:Stockholm

Postad 16 maj 2005 - 20:25

Hon frågade honom varför han lämnade henne där, och då svarade han något i stil med: "Därför att jag skämdes. Jag hade sex med min syster. Jag kunde inte stanna kvar!"

Hans föräldrar?
Alex: Why would you ever want to run twenty-six miles?
Harper: The same reason you stayed on the couch for the entire month of July.
Alex: Aaah, I get it. A sense of accomplishment!
- Wizards of Waverly Place
last.fm | avatarer | livejournal
0

#10 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 16 maj 2005 - 20:27

Allt det där avslöjades i A Trip to the Dentist. Duncan "visste" att de var syskon för det hade Celest Kane sagt till honom och med tanke på avtalet Veronica fick skriva på i säsongsfinalen så trodde Kanes verkligen att Veronica kunde vara en Kane. Veronica fick reda på att Duncan visste de var syskon när hon konfronterade honom framför Kane-huset i ATttD.

0

#11 Medlemmen är offline   AKS Ikon

• Tv-producent

Postad 16 maj 2005 - 20:30

Han säger nåt om "Because you're my sister! And I knew it! Even after my mother told me I tried to cut you out of my life..." på frågan om varför han tyckte det var fel att de haft sex.

EDIT: Illyria hann före.

Detta inlägg har redigerats av AKS: 16 maj 2005 - 20:32

Last.fm

Glee 1.11
0

#12 Medlemmen är offline   B-F Ikon

• Visa blogg

Postad 16 maj 2005 - 20:49

Jo visst, det har jag väl inte glömt, det var ju, som sagt, med i A trip to the dentist.. Jag fattade bara inte att han visste det så tidigt som -innan serien började-.

0

#13 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 19 januari 04
  • FrÃ¥n:Hälsingland

Postad 16 maj 2005 - 23:38

Wallace. Hon drömmer om Lilly och säger farväl, och hennes nya BFF står vid dörren. Mest logiskt, om man tar in tiden på dygnet (det ser ut som kväll), Wallaces mamma vet att V haft en tuff kväll och hon reagerar väldigt lugnt men med ett leende. Hon ser inte obekväm ut.

Hon skulle nog vara lugnt förvånad att se Weevil - hon vet ju inget mer än att han "vet" att Logan dödade Lilly och att han inte fått veta sanningen än. Nej, det är inte Weevil.

Duncan är troligtvis på polisstationen och hjälper sin pappa med borgen. ;) Han var ju med vid arresterandet och det verkar otroligt att han skulle låta pappa åka till finkan och ringa mamma Kane och sedan sticka över till V. Det är ännu mer otroligt att hon skulle reagera så när hon ser honom. Ja, de är inte syskon, yippie för ingen-incest. Men han trodde att hon var hans syster när de hade sex, han lämnade henne att vakna upp ensam i ett gästrum, de har inte varit ihop på nästan 2 år och de har en heeeel del issues fortfarande. Allt är inte bra bara för att V råkade få rätt kromosom.

Jag önskar det kunde vara Logan, men det är sååå inte troligt. Nästa säsong kommer nog Veronica få kräla i stoftet för att han ska förlåta henne och det är efter han gått i 200 timmars terapi efter hans mamma tog självmord och hans pappa mördade hans flickvän som han hade ett hemligt förhållande med! Sedan måste han anställa ca 20 livvakter med tanke på Jakes hot och gå med i vittnesskyddet eller nåt. ;) Det kommer bli en ganska lång väg tillbaka men jag tror de kommer ta den. Annars kommer bara alla LoVe-shippers, och vi är många, att vänta på det, och då överskuggas hela serien av det och det är vad som förstör många andra serier. ;) Jag hoppas författarna ser att det är lika bra att de är ihop, i alla fall ett tag, så vi kan få koncentrera oss på storyn istället för att analysera vad färgen på Logan och Veronicas tröjor betyder. :look

Kanske något för en ny tråd, men vi kanske skulle roa oss med att spekulera i nästa års stora mysterium?
"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
{ blog | last.fm | facebook | twitter }
0

#14 Medlemmen är offline   B-F Ikon

• Visa blogg

Postad 21 maj 2005 - 17:09

Jag hoppas du skämtar när du säger att han nog hjälper sin far med borgen?! Det vore världens hemskaste brott i tv-historien att Logan skulle förlåta sin far och försöka få ut honom (eller att han skulle klara sig undan fängelse). Då skulle jag inte klara se säsong 2 i så fall.

0

#15 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 maj 2005 - 17:37

Duncan som hjälper Jake Kane, inte Logan som hjälper Aaron Echolls. Att Logan skulle hjälpa sin pappa eller ens besöka honom låter väldigt otroligt.

0

#16 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 21 maj 2005 - 17:41

Läs det igen. ;) DUNCAN är och hjälper pappa med borgen. Jake blev ju arresterad för sitt utbrott mot Aaron, "förhindrande av rättvisan" eller whatnot. Logan ligger antagligen endera på bron, blodig och misshandlad, eller på sjukhuset efter Weevil fick dåligt samvete. Eller så har Weevil och Logan insett att deras hat för varandra egentligen är kärlek, och vi hittar dem i baksätet på Logans bil i s2. :hehe Note to self: Starta tråd med sinnessjuka spekulationer inför s2 (Nästa års mysterium - Wallace försvinner och han verkar ha kidnappats av utomjordingar! Duncan är egentligen Lilly som gjorde ett könsbyte innan "hon" dog, och tvingade Duncan göra detsamma, så det var egentligen Duncan som dog och inte hon! Veronica blir knarklangare! Weevil gör karriär som ballerina!)...

Edit: Illyria hann före, men jag SKA starta den där tråden...

Detta inlägg har redigerats av wirehangers: 21 maj 2005 - 17:42

"You can do whatever you want, you just have to know what that is. For me, it's Lucky Charms, and TV."
- Abed, Community
0

#17 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 maj 2005 - 17:53

wires: det finns redan en s2-tråd annars, fast om det är oseriösa spekulationer kanske det hör hemma i en annan tråd.

0

#18 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 21 maj 2005 - 17:57

Jo det är oseriösa, spoilerfria spekulationer. Lite seriöst kanske, men minst 70% oseriöst.
- Abed, Community
0

#19 Medlemmen är offline   OTP Ikon

• HallÃ¥a
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Active Members
  • Gick med: 2 mars 05
  • FrÃ¥n:Sthlm/ LA

Postad 21 maj 2005 - 19:54

Jag tror fortfarande på min galna gissning. Att det är Lilly som står där.
=)
0

#20 Medlemmen är offline   Illyria Ikon

• Nyhetsankare
  • Visa blogg

Postad 21 maj 2005 - 20:00

OTP, 21 May 2005, 20:54 skrev:

Jag tror fortfarande på min galna gissning. Att det är Lilly som står där.

Rob Thomas har sagt att Lilly är helt död och inte kommer tillbaka.

V hade ju precis vaknat från sin Hejdå-dröm, skulle då plötsligt Lilly stå utanför dörren? Nej, det tror jag inte på.

0

#21 Medlemmen är offline   meanwhile Ikon

• ReklamfilmskÃ¥dis
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 13 februari 05

Postad 21 maj 2005 - 23:13

Jag tror att det är Wallace, men jag vill att det ska vara Logan... I'm sooo in LoVe!
Get a clue. Watch Veronica Mars.
0

#22 Medlemmen är offline   meanwhile Ikon

• ReklamfilmskÃ¥dis
  • PipPipPipPipPip
  • Gick med: 13 februari 05

Postad 21 maj 2005 - 23:18

wirehangers, 21 May 2005, 17:41 skrev:

Eller så har Weevil och Logan insett att deras hat för varandra egentligen är kärlek, och vi hittar dem i baksätet på Logans bil i s2. :hehe Note to self: Starta tråd med sinnessjuka spekulationer inför s2 (Nästa års mysterium - Wallace försvinner och han verkar ha kidnappats av utomjordingar! Duncan är egentligen Lilly som gjorde ett könsbyte innan "hon" dog, och tvingade Duncan göra detsamma, så det var egentligen Duncan som dog och inte hon! Veronica blir knarklangare! Weevil gör karriär som ballerina!)...
<{POST_SNAPBACK}>

:rotfl Underbart! Du borde bli manusförfattare! (om du inte är det redan?)
Get a clue. Watch Veronica Mars.
0

#23 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 22 maj 2005 - 00:43

Nej men det har alltid varit en dröm... Skrev ett filmmanus när jag gick i 6:an. :P
- Abed, Community
0

#24 Medlemmen är offline   AKS Ikon

• Tv-producent

Postad 22 maj 2005 - 00:47

Hehe, jag skrev Terminator 3 då jag var 14 år gammal. På engelska. Med en kvinnlig terminator. Fast i mitt manus var hon på den goda sidan och John Connor var typ 20 bast och blir naturligtvis kär i henne. :)
Last.fm

Glee 1.11
0

#25 Medlemmen är offline   wirehangers Ikon

• Fun > Realism
  • Visa blogg

Postad 22 maj 2005 - 00:54

:lol Mitt manus var en skräckfilm (detta var runt Scream 1-hysterin) och utspelades på ön där vi har sommarstuga. Jag hade till slut nästan hela min klass plus mina grannar på ön involverade men det blev aldrig nåt. :(
- Abed, Community
0

Dela med dig av detta ämne:

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne